نعمت الله منوچهری:

بین ایران و گروه 1+5 هیچ توافق محرمانه ای وجودندارد/توافق نامه زمانی اعتبار دارد که مورد تایید مجلس قرار گیرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 292986|16:06 - 1394/05/04
نسخه چاپی
بین ایران و گروه 1+5 هیچ توافق محرمانه ای وجودندارد/توافق نامه زمانی اعتبار دارد که مورد تایید مجلس قرار گیرد
دکتر نعمت اله منوچهری ضمن رد اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر توافقات محرمانه بین ایران و گروه 5+1 اذعان نمود: ملت شریف ایران از تمامی مفاد توافق نامه آگاه خواهند شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسراب روانسر، منوچهری نماینده مردم پاوه و اورامانات در گفت و گو با سراب روانسر عنوان نمود: توافق نامه زمانی اعتبار دارد که در صحن علنی مجلس مورد تأیید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سراب روانسر مبنی بر اینکه جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است بین ایران با امریکا و 5 به علاوه یک و اژانس بین المللی انرژی اتمی یک توافقهای محرمانه ای هم وجود دارند، در صورت وجود اینگونه مسائل واکنش مجلس چگونه خواهد بودافزود:هیچ چیز پنهان از دولت، ملت و رهبری نداریم و مجلس هم چیز پنهانی از ملت ندارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی سیاست استکبارستیزی به قول مقام معظم رهبری را در جای خود دارد و توافق 5 +1 و فکت شیت به طور کامل منتشر خواهد شد و ملت شریف ایران از مفاد آن اگاه خواهند شد.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامهدر خصوص بازدید از مراکز نظامی که آیا مجلس میتواند محرمانه عمل کند و سیاست های کلی توافق در این زمینه علنی نشود بیان داشت: همانطور که عرض کردم غیر از توافق نامه ای که علنی خواهد شد هیچ چیز مخفی نخواهیم داشت، مخصوصا در رابطه با بازدید و بازرسی از مراکز نظامی. بعبارت ساده تر تا زمانی که تمامی مفاد  قرارداد در مجلس و در جلسه علنی مطرح نشود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و صدور مجوز بازدید از مراکز نظامی تنها در صلاحیت فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود و هیچ کس حتی گروه مذاکره کننده نمی تواند این مجوز را صادر کند.

منوچهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: توافق تا زمانی مورد تائید مجلس قرار نگیرد اعتباری ندارد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هر مسئله  ای که خلاف مسائل عمومی و ملی باشد را قبول نخواهند کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد