رهبر انقلاب در ديدار مسئولان نظام و سفراي کشورهاي اسلامي:

قضاياي هسته‌اي نبايد دودستگي بين مردم به‌وجود بياورد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 292967|00:48 - 1394/04/30
نسخه چاپی
قضاياي هسته‌اي نبايد دودستگي بين مردم به‌وجود بياورد

به گزارشهزار ماسوله، 

گروه سياسي- رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح شنبه در ديدار جمعي از مسئولان کشور، سفراي کشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، وحدت و يکپارچگي را نسخه شفابخش دنياي اسلام خواندند و با تأکيد بر اينکه جنگ‌هاي مذهبي و طايفه‌اي کنوني در منطقه با هدف منصرف‌کردن ذهن ملت‌هاي مسلمان از رژيم صهيونيستي، طراحي و تحميل شده است گفتند: سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران در منطقه کاملاً در نقطه مقابل سياست‌هاي استکبار و در رأس آن آمريکا قرار دارد و ايران به‌هيچ‌وجه به آمريکا اعتماد ندارد زيرا سياستمداران آمريکايي در کمال بي‌صداقتي و بي‌انصافي هستند.

 

مسئولان دولت‌ها، سياستمداران و نخبگان دنياي اسلام بايد متوجه دست خائنان امت اسلامي در اين تفرقه‌ها و اختلاف‌ها باشند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ ونشرآثار حضرت آيت ا... خامنه اي(khamenei.ir)،رهبر انقلاب با تبريک عيد سعيد فطر، به شرايط تأسف‌بار دنياي اسلام و نبود وحدت و يکپارچگي اشاره کردند و افزودند: تفرقه و اختلافات کنوني در منطقه، غيرطبيعي و تحميلي است و علما، روشنفکران، مسئولان دولت‌ها، سياستمداران و زبدگان و نخبگان دنياي اسلام بايد متوجه دست خائنان امت اسلامي در اين تفرقه‌ها و اختلاف‌ها باشند.

 

اگر امت اسلامي يکپارچه بود و بر مشترکات خود تأکيد مي‌کرد، قطعاً در سپهر سياست جهاني يک قدرت منحصربه‌فرد بود

رهبر انقلاب اسلامي درخصوص چرايي غيرطبيعي بودن اين اختلاف‌ها، به سابقه طولاني همزيستي مسالمت‌آميز شيعه و سني در کشورهاي منطقه اشاره و خاطرنشان کردند: اگر امت اسلامي يکپارچه بود و بر مشترکات خود تأکيد مي‌کرد، قطعاً در سپهر سياست جهاني يک قدرت منحصربه‌فرد بود اما قدرت‌هاي بزرگ براي حفظ منافع خود و حفظ رژيم صهيونيستي، اين اختلاف‌ها را به امت اسلامي تحميل کرده‌اند.

 

قدرت‌هاي استکباري با همکاري افراد ناباب در برخي دولت‌هاي اسلامي، براي منصرف‌کردن ذهن ملت‌هاي اسلامي از رژيم صهيونيستي، القاعده و داعش را راه‌اندازي کردند

حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به تنفر موجود در ميان مسلمانان نسبت به رژيم صهيونيستي با وجود گرايش برخي افراد در دولت‌هاي اسلامي به اين رژيم نامشروع گفتند: قدرت‌هاي استکباري با همکاري افراد ناباب در برخي دولت‌هاي اسلامي، براي منصرف‌کردن ذهن ملت‌هاي اسلامي از رژيم صهيونيستي، جنگ‌هاي مذهبي را طراحي و سازمان‌هاي جنايتکاري همچون القاعده و داعش را راه‌اندازي کردند.

 

سياست قدرت‌هاي استکباري در منطقه آشکارا خائنانه است و همه بايد متوجه اين موضوع باشند

ايشان با يادآوري اعتراف برخي مقامات آمريکايي درخصوص نقش دولت آمريکا در راه‌اندازي و گسترش داعش، تشکيل ائتلاف ضد داعش را غيرقابل باور خواندند و تأکيد کردند: سياست قدرت‌هاي استکباري در منطقه آشکارا خائنانه است و همه بايد متوجه اين موضوع باشند. رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه سياست جمهوري اسلامي ايران در منطقه نقطه مقابل سياست استکبار است، به موضوع عراق اشاره کردند و گفتند: سياست استکبار در عراق، سرنگوني دولت برآمده از رأي مردم، ايجاد درگيري ميان شيعه و سني و در نهايت تجزيه عراق است اما سياست جمهوري اسلامي ايران در قبال عراق، حمايت و تقويت دولت برآمده از انتخابات، ايستادگي در مقابل عوامل جنگ داخلي و اختلاف و حفظ تماميت ارضي عراق است.

 

جمهوري اسلامي ، دولتي را که شعار و هدف و نيت آن ايستادگي در مقابل صهيونيست‌ها است، براي دنياي اسلام مغتنم مي‌داند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درخصوص سوريه هم خاطرنشان کردند: سياست استکبار در سوريه تحميل اراده‌اي خارج از اراده ملت و سرنگوني دولتي است که قاطع و صريح در مقابل رژيم صهيونيستي ايستاده است اما جمهوري اسلامي ايران، دولتي را که شعار و هدف و نيت آن ايستادگي در مقابل صهيونيست‌ها است، براي دنياي اسلام مغتنم مي‌داند.ايشان تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران در مسائل منطقه همچون عراق، سوريه، يمن، لبنان و بحرين به‌دنبال منافع شخصي خود نيست بلکه معتقد است تصميم‌گير اصلي در اين کشورها، ملت‌ها هستند و ديگران حق دخالت و تصميم‌گيري ندارند.

 

حزب‌ا... لبنان مومن،فداکار و از شريف‌ترين گروه‌هاي دفاع ملي است

رهبر انقلاب اسلامي به تقابل سياست استکبار و سياست نظام اسلامي در قبال لبنان نيز اشاره کردند و افزودند: نظام استکبار و در رأس آن آمريکا، سال‌ها در قبال اشغال بخش عمده‌اي از خاک لبنان به‌وسيله رژيم غاصب صهيونيستي سکوت همراه با رضايت اختيار کرده بود اما به محض آنکه يک گروه مقاومتِ مؤمن و فداکار که از شريف‌ترين گروه‌هاي دفاع ملي در سطح جهان است، در مقابل اشغالگران صهيونيست ايستاد و آنها را از خاک لبنان بيرون کرد، اين گروه را تروريست خواند و به دنبال نابودي آن نيز است.

 

تروريست واقعي خود آمريکايي‌ها هستند که داعش را ايجاد کرده‌اند و از صهيونيست‌هاي خبيث نيز حمايت مي‌کنند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه علت حمايت جمهوري اسلامي ايران از مقاومت لبنان، شجاعت و فداکاري و ايستادگي واقعي آنان در مقابل متجاوزان است، گفتند: آمريکايي‌ها مقاومت لبنان را تروريست مي‌خوانند و ايران را به دليل حمايت از حزب‌الله لبنان، حامي تروريست مي‌دانند درحالي‌که تروريست واقعي خود آمريکايي‌ها هستند که داعش را ايجاد کرده‌اند و از صهيونيست‌هاي خبيث نيز حمايت مي‌کنند و بايد براي حمايت از تروريسم محاکمه شوند.

 

در يمن، آمريکا از رئيس جمهوري که براي ايجاد خلاء سياسي در حساس‌ترين شرايط استعفا و ازکشورش فرار کرد،حمايت مي کند

رهبر انقلاب اسلامي به موضوع يمن و تقابل سياست‌هاي استکبار و سياست نظام اسلامي ايران نيز اشاره کردند و افزودند: در يمن، آمريکا از رئيس جمهوري که براي ايجاد خلاء سياسي در حساس‌ترين شرايط استعفا و از کشورش با لباس زنانه فرار مي کند و از يک کشور ديگر درخواست حمله به مردمش را کرد و از کشتار مردم بي‌گناه و کودکان يمن، حمايت مي‌کند و با مستبدترين رژيم‌ها که به ملت خود اجازه شنيدن نام انتخابات را نمي‌دهند، دست دوستي مي‌دهد و در عين حال جمهوري اسلامي ايران را که از صدر تا ذيل آن با انتخابات عجين است، نظام مستبد مي‌خواند! حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي تأکيد کردند: سياستمداران آمريکايي در نهايت بي‌انصافي سخن مي‌گويند و واقعيات واضح را با کمال وقاحت انکار مي‌کنند. ايشان خاطرنشان کردند: اينکه گفته مي‌شود به آمريکايي‌ها نمي‌توان اعتماد کرد به خاطر همين است زيرا آنها هيچ صداقتي ندارند.

 

درمذاکرات هسته اي بارها شاهد بي‌صداقتي آمريکايي‌ها بوديم که خوشبختانه مسئولان با آنها مقابله کردند و در مواردي برخوردهاي انقلابي انجام دادند

رهبر انقلاب افزودند: در همين آزمايش دشوار مذاکرات هسته‌اي که رئيس جمهور و دست‌اندرکاران ديگر زحمت کشيدند، بارها شاهد بي‌صداقتي آمريکايي‌ها بوديم که خوشبختانه مسئولان با آنها مقابله کردند و در مواردي برخوردهاي انقلابي انجام دادند که حالا بايد ببينيم سرانجام اين موضوع چگونه خواهد شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه نسخه راه‌حل مشکلات دنياي اسلام و همچنين هر يک از کشورهاي اسلامي به‌طور جداگانه، حفظ وحدت و يکپارچگي است، خاطرنشان کردند: از اين قضاياي هسته‌اي و غير هسته‌اي و مانند اينها، دودستگي درست نشود که هر دسته يک‌جور بگويند -بالاخره يک کاري است دارد انجام مي گيرد، مسئوليني دارد، دنبال مي کنند؛ ان‌شاءا... آنچه منافع ملّي است تشخيص بدهند و دنبال آن باشند، بين مردم نبايد دودستگي به‌وجود بيايد. ايشان با اشاره به تلاش گسترده رسانه‌هاي بيگانه براي ايجاد اختلاف و دودستگي در کشور، تأکيد کردند: اين راديو و تلويزيون‌ها و اين وبگاه‌هايي که از طرف آنها دارد همين‌طور مرتّب توسعه پيدا مي کند و مرتّب هم دارند مطلب مي دهند، دنبال اين هستند که بين مردم دودستگي ايجاد کنند؛ نگذاريد دودستگي بشود؛ وحدت را حفظ کنيد، با هم باشيد. رهبر انقلاب افزودند: تنها راه مقابله با اين تلاش‌ها، تقواي عمومي و ملي و مصونيت‌سازي دروني با افزايش اقتدار داخلي از طريق تقويت ايمان، علم و صنعت و فرهنگ است. پيش از بيانات رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين دکتر روحاني رئيس‌جمهور،در سخناني با تبريک عيد فطر، با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران، قدرت نوين ديگري به نام توان ديپلماسي و قدرت مذاکره را به رخ جهانيان کشيده است، به حوادث منطقه اشاره و با بيان اينکه امسال رمضان سختي بر همسايگان و کشورهاي منطقه از عراق و سوريه و يمن گرفته تا فلسطين و لبنان و افغانستان و پاکستان گذشت، خاطرنشان کرد: اراده جمهوري اسلامي حمايت از همه مظلومان و ايستادگي در برابر همه ستمگران است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد