قطعنامه اي براي رد «برجام»

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 292965|00:46 - 1394/04/30
نسخه چاپی
همصدايي 170 نماينده کنگره و تشکيل يک گروه جديد توسط آيپک براي اقدام عليه جمع بندي مذاکرات هسته اي

به گزارشهزار ماسوله، 

رحيم پور- نخست‌وزير رژيم‌ صهيونيستي و حاميان وي در آمريکا که زماني توافق هسته‌اي موقت را «اشتباهي تاريخي» خوانده بودند، حالا هم برنامه جامع اقدام مشترک را «اشتباهي تاريخي» خوانده و مي‌گويند خواستار توقف اجراي آن هستند. بيش از ۱۷۰ قانونگذار مجلس نمايندگان آمريکا از قطعنامه‌اي حمايت کرده‌اند که در آن خواستار رد جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي شده اند؛ لابي آيپک نيز که از سازمان‌هاي پرنفوذ حامي صهيونيسم در آمريکا است گروه تازه‌اي براي مخالفت با نتايج مذاکرات تشکيل داده است. شب گذشته کاخ سفيد متن توافق را به کنگره ارائه کرد.

 

حمايت بيش از ۱۷۰ نماينده کنگره از قطعنامه‌اي براي رد «برجام»

بيش از ۱۷۰ قانونگذار مجلس نمايندگان آمريکا از قطعنامه‌اي حمايت کرده‌اند که خواستار رد جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي ايران و ۱+۵ است.به گزارش فارس ،اين قطعنامه که توسط «پيتر روسکام»، نماينده جمهوري‌خواه ايالت ايلينوي تنظيم شده، برداشت مجلس نمايندگان آمريکا را در عدم تأييد «برنامه جامع اقدام مشترک»، حاصل شده بين ايران و ۱+۵ منعکس مي‌کند.قطعنامه روسکام ايران را به تهديد امنيت آمريکا، تلاش براي دست‌يابي به سلاح‌هاي اتمي، توسعه زرادخانه‌ تسليحات موشک‌هاي دور برد پيشرفته و غيره متهم کرده است. در بخشي از اين قطعنامه عنوان شده «مجلس نمايندگان آمريکا مخالفت قاطع خود را با برنامه جامع اقدام مشترک ابراز مي‌کند». همچنين لابي آيپک که از سازمان‌هاي پرنفوذ حامي صهيونيسم در آمريکا است گروه تازه‌اي براي مخالفت با نتايج مذاکرات تشکيل داده است. «پاتريک دورتون» يکي از سخنگوهاي اين سازمان حامي اسرائيل  در گفت‌وگو با روزنامه آمريکايي نيويورک‌تايمز گفت: گروه «شهروندان حامي ايران غير هسته‌اي» گروه تازه تشکيلي است که هدفش را اطلاع‌رساني به عموم درباره «خطرات توافق هسته‌اي پيشنهادي با ايران» عنوان کرده است. به گزارش بي بي سي،گروه «شهروندان حامي ايران غيرهسته‌اي» حدود 20 ميليون دلار براي جذب هوادار هزينه خواهد کرد که تبليغات در 30 تا 40 ايالت آمريکا را شامل مي‌شود. اين تبليغات قرار است در شکل هاي تلويزيوني، متن و کمپين هاي ديجيتال، افکار عمومي را عليه توافق با ايران برانگيزد. دراين ميان،بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در آستانه سفر وزير دفاع آمريکا به تل آويو بار ديگر خواستار جلوگيري از اجراي توافق هسته‌اي و تشديد فشارها بر ايران شد  وگفت :تا زماني که شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکا در ايران وجود دارد، نبايد از حجم فشارها بر تهران کاست.

 

هيلاري کلينتون: رئيس‌جمهور شوم توافق هسته‌اي را حفظ مي‌کنم

با اين حال نامزد احتمالي دموکرات ها در انتخابات سال آينده رياست جمهوري آمريکا در جمع هم‌حزبي‌هاي خود در کنگره گفت که اگر رئيس‌جمهور شود «توافق هسته‌اي با ايران» را حفظ خواهد کرد. هيلاري کلينتون که پيشتر از مذاکرات هسته‌اي حمايت کرده بود، گفت: «ما در اين توافق دسترسي و شفاف سازي که بسيار ضروري است را داريم».

وي البته در ادامه مدعي شد: «ما همچنان نگراني زيادي درباره رفتار بد و اقدامات ايران داريم. به ايران اعتماد نداريم؛ کشوري که همچنان بزرگترين حامي تروريسم است و به دنبال تضعيف حکومت هاي منطقه بوده و تهديد براي موجوديت اسرائيل است و غيرمنصفانه و غيرقانوني آمريکايي ها را بر اساس اتهامات واهي زنداني و محاکمه مي‌کند».

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد