نعمت الله منوچهري :

مجلس با موارد مغایر با منافع ملی در توافقنامه هسته ای برخورد می کند

سرویس: سیاسیکد خبر: 292955|08:34 - 1394/04/29
نسخه چاپی
مجلس با موارد مغایر با منافع ملی در توافقنامه هسته ای برخورد می کند
نماینده مردم پاوه و اورامانات در گفتگويي با خبرنگار ما اظهار داشت: به دلیل اینکه غرب در موضوع لغو تحریم ها قابل اطمینان نیست هر لحظه امکان اجرای تحریم ها وجود دارد لذا ملت و دولت باید همچنان به اقتصاد مقاومتی روی بیاورند.

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم پاوه و اورامانات در گفتگویی با خبرنگار ما در باره چگونگی بررسی جمع بندی توافق هسته ای در مجلس اظهار داشت: فصل الخطاب ما، دستورات ، رهنمودها و دیدگاههای مقام معظم رهبری بدون هیچ کم و کاستی خواهد بود و خطوط قرمز مشخص شده از طرف ایشان نیز برای ما همان خواهد بود.

دکتر نعمت الله منوچهری افزود: نظارت بر اجرای این توافق، دقت و بررسی لازم را می خواهد و از سوی دیگر بسنده نمودن به لغو تحریم ها از جانب غرب، اطمینانی نبوده و هر لحظه امکان اجرای تحریمها وجود دارد،و لذا ملت و دولت باید همچنان به سمت اقتصاد مقاومتی روی بیاورند .

وی در پاسخ به سوال آیا مجلس هر بند مغایرت ملی را خواهد پذیرفت گفت: قطعا خط قرمز نظام در بحث مذاکرات هسته ای، توسط مقام معظم رهبری ترسیم و شفاف سازی شده و به هیئت مذاکره کننده ارسال شده است.

وی افزود: اگر این توافق مورد تایید کامل مقام معظم رهبری باشد قطع به یقین مجلس تحت هر شرایطی آن را تصویب خواهد کرد و در غیر این صورت با عدم تایید؛ مجلس رد آن را اعلام خواهد کرد و ما نیز مانع از عبور کسی از آن خطوط قرمز می شویم.

وی گفت: اصلا به هیچ وجه در صلاحیت کسی نخواهد بود که از خطوط قرمز مشخص شده رهبری عبور کند.

وی با اشاره به حساس بودن بازدید از مراکز نظامی نیز گفت: بازدید از مراکز نظامی تنها در حیطه دستورات فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود و در حیطه مذاکره و یا دستورات کسی نیست .

منوچهری تصریح کرد: ان شاالله امیدواریم حقوق ملت و رهنمود های مقام معظم رهبری در راستای دین مبین اسلام و قداست نظام جمهوری اسلامی ، در این توافق حفظ شده باشد و ما نیز از تیم مذاکره کننده هسته ای و در راس ان از آقای ظریف حمایت و تشکر می کنیم.

وی ضمن حمایت کامل و اعلام همدلی و همزبانی با مسئولان دولت ادامه داد: این همدلی و همزبانی با دولت ، تا زمانی که در مسیر چارچوب خطوط قرمز مشخص و ترسیم شده رهبری حرکت کند، پایدار خواهد ماند.

وی در پاسخ به سوال رویکرد مجلس درباره دغدغه رهبر انقلاب در باره خطوط قرمز چگونه است گفت: تعابیری که از ترجمه این دستاورد هسته ای و برداشت های متفاوتی که از آن می شود ، باید به صورت شفاف انتشار و در دسترس عموم قرار داده شود و وظیفه ما نیز ان است که به بررسی آن بپردازیم و اگر مغایریتی با امنیت ملی، خطوط قرمز ترسیم شده رهبری، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی داشته باشد قطعا وارد خواهیم شد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد