اجرای طرح پارکبان در پاوه معلق شد

کد خبر: 292899|02:37 - 1394/04/15
نسخه چاپی
اجرای طرح پارکبان در پاوه معلق شد
براساس اخبار و گزارشات رسيده به اين پايگاه خبري تحليلي اجرای طرح پارکبان در پاوه معلق شد.

به گزارشهزار ماسوله، برای اولین بار در پاوه در زمستان 93 طرح کارت پارک به اجرا درآمد که قبل از اجراي اين طرح مردم از حاشيه خيابان هاي شهر به طور كامل استفاده مي كردند و با آغاز اين طرح مشكل كمبود پاركينگ در محدوده خيابان هاي شهر تا حدودي جبران شد.

با آغاز اجراي اين طرح توسط شهرداري پاوه و مصوبه شورای ترافیک ؛شهرداري ،هدف از آن را، تقسيم عادلانه پارك حاشيه خيابان بين همه افراد جامعه، كاهش بار ترافيكي محورهاي پرتردد شهر، قيمت گذاري و محدود كردن محل هاي پارك اتومبيل و ترغيب رانندگان وسايل نقليه شخصي به استفاده از پاركينگ هاي عمومي و وسایل نقلیه عمومی اعلام كرد.

این طرح از اول دی ماه در محدوده خیابان های امام خمینی، شهدای ۲۶ مرداد و امام محمد غزالی به اجرا در آمد و شهردار در پيامي به شهروندان اطمینان خاطر داد که این طرح در راستای تقسیم عادلانه فضای پارک بین عموم شهروندان اجرایی می شود و صددرصد درآمد آن نیز در حساب جداگانه ای برای ساخت پارکینگ در پاوه جمع آوری و هزینه خواهد شد.

اكنون كه با گذشت 5 ماه از آغاز اين طرح و با اشتغالزايي 8 نفر ، به سبب عدم حمایت مردم از طرح از ابتدای تير ماه معلق شده و اجرا نمی‌شود.

بر اساس گزارشات موثق رسيده به اين پايگاه خبري پیمانکار این طرح به سبب عدم حمایت مردم ، در جبران هزینه‌های این طرح ناموفق بوده و به همين سبب اعلام کرده است که دیگر توانایی اجرای این طرح را ندارد.

 با اجرای طرح پارکبان، افرادی که اقدام به پارک خودروی خود به مدت طولانی می‌کردند هنگامی که مشاهده کردند باید هزینه‌ای را بابت آن پرداخت کنند از اين طرح حمايت نكرده ؛ به همین سبب این طرح تا حد زیادی در کاهش ترافیک شهری مؤثر نبود.

شهردار پاوه در اين باره در گفتگويي با خبرنگار ما اظهار داشت: پیمانکار اين طرح گفته است كه به سبب نبود درآمد اقتصادي دیگر توانایی اجرای این طرح را نداشته و در اين راستا تنها متضرر خواهد شد.

سلام خسروي با بيان اينكه در روزهاي تعطيلي و در ماه مبارك رمضان اين طرح اجرا نخواهد شد افزود: همكاري مردم در اين راستا در حد مطلوبي نبوده و به همين دليل پيمانكار طرح انصراف خود را از اين طرح بيان داشته است.

وي گفت: ان شالله با رفع نقايص قبلي، مجددا طرح كارت پارك در ليست برنامه هاي شهرداري قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه اجرای این طرح سبب كاهش ترافيك مي شد افزود: متاسفانه به سبب عدم حمایت پشتوانه مالي مردم برای جبران هزینه‌ها، ملزم به متوقف کردن این طرح شدیم.

يكي از شهروندان شهر پاوه نيز در اين باره كه در خيابان امام خميني سكنا داشت به خبرنگار ما گفت: هر روز ما شاهد نزاع هاي بين مردم و ماموران طرح كارت پارك بوديم كه در خيابان هاي كم عرض پاوه به وقوع مي پيوست.

وي افزود: براي زمان محدودي نيز در پارك خودروها، مامور كارت پارك از طريق دستگاه هاي ديجيتالي به دريافت هزينه هايي از جانب مردم مي شد كه به موافقت و مورد تاييد مردم نمي رسيد.

 

 


 

 
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد