برگزاري گردهمايي پيشگيري از اعتياد در شهرستان پاوه

کد خبر: 292878|17:07 - 1394/04/10
نسخه چاپی
برگزاري گردهمايي پيشگيري از اعتياد در شهرستان پاوه
به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گردهمایی پیشگیری از اعتیاد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولين در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گردهمایی پیشگیری از اعتیاد با همت انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه (ژیانه وه) و همکاری انجمن معتادان گمنام و شورا و شهرداری شهر پاوه ، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولين در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم شهردار پاوه اظهار داشت: مسئله اجتماعی اعتياد يك، پدیده و گرفتاری است که بالاتر از یک مشکل است؛ كه بخشی از جامعه را دربر می گیرد.

سلام خسروي در ادامه با اشاره به آمار رسمي كشور در مبارزه با اعتياد افزود: 44 درصد كل زندانيان كشور ما را معتادان و كساني كه با مواد مخدر درگير و 50 درصد جرائم ثبت شده كشور مستقيم با مواد مخدر در ارتباط است.

وي گفت: اعتياد يك مسئله اجتماعي است و راه حل مبارزه با آن نيز فراگير نمودن پيشگيري ، عمومي نمودن و دخالت همه قشرهاي اجتماعي است و جلسه امروز نيز به مناسبت اين روز جهاني، شعار همگاني نمودن مبارزه با مواد مخدر است.

وي با بيان اينكه هيچ نيروي نظامي ، فرهنگي و حكومتي در برابر يك مسئله اجتماعي توانمند نيست ادامه داد: دیگر هیچ کس نباید در قبال گسترش پدیده خطرناک مواد مخدر بی تفاوت باشد كه اين هم نياز به اراده جمعي و عمومي مردم دارد.

وي تصريح كرد: بیش از ۸۲ درصد درمان کسانی که مبتلا به مواد مخدر شدند توسط مردم بوده است یعنی مردم مهم ترین نقش را در درمان دارند و به همین دلیل شورای اسلامی شهر و شهرداری پاوه در کنار دو انجمن موثر و كارآمدژيانه وه و معتادان گم نام که از زحمات آنها تقدیر و تشکر می نمایم .

خسروي در پايان گفت: با همكاري مردم مي توان به آن مرحله از مبارزه با مواد مخدر رسيد كه در شهرستان پاوه نه امكان توزيع مواد مخدر باشد و نه فرزندان اين منطقه به اين مسئله اجتماعي گرفتار شوند.

در ادامه فرماندار پاوه نيز با اشاره به نقش ارزنده نهادهای مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: نقش تربیت دینی و اعتقادات مذهبی جوانان در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد مي تواند بسیار با اهميت تلقي شود.

پرويز ايده پور با اشاره به بیان خاطره و با تجزيه و تحليل ذکر رویدادهای اجتماعی دوران خدمت خویش در شهرستانی که اکثریت مردم آن معتاد بودند افزود: تقویت باورهای دینی و اعتقادی به عنوان عامل بازدارنده ای خود را نشان داده و کمتر مشاهده می گردد، جوانی که اهل مسجد باشد در این وادی گام بردارد.

در ادامه دكتر جزا راهكان نيز به بیان چکیده ای از تاریخ شیوع اعتیاد در شهر پاوه اشاره كرد و گفت: وضعیت فعلی اعتیاد در شهرستان پاوه در مقایسه با گذشته نامناسب است، ولی با اين حال این وضعیت بهتر از خیلی از نقاط کشور است.

وي در ادامه به ارائه مطالب تخصصی در زمینه اعتیاد، معتاد شدن( عادت به انجام کاری بطور پیوسته) ، طبقه بندی مواد افیونی، نحوه تأثیرگذاری مشتقات مواد مخدر، حکم شرعی مصرف مواد افیونی، وعلائم بالینی معتاد توضیحات جامع ورسا را ارائه نمود.

صحبتهای تکان دهنده از چگونگي گرفتار شدن دو تن از اعضای انجمن معتادین گمنام و غلبه نمودن آنها بر دیو پلید و زشت اعتیاد ، هنرنمایی گروه کونگ فو کاران شهرستان پاوه زیر نظر مربی آقای سوران قمری با نماد پيشگيري از استعمال دخانيات و "نه اعتياد"، پخش کلیپهايي از انجمن معتادان گمنام و قهرمانی سوران قمري از ديگر برنامه های این گردهمایی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد