محفل انس با قرآن کریم در پاوه برگزار شد

کد خبر: 292867|00:15 - 1394/04/08
نسخه چاپی
محفل انس با قرآن کریم در پاوه برگزار شد
به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، روز یکشنبه، محفل انس با قرآن کریم با حضور شیخ رضا جمعه منصور، قاری برجسته مصری و اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در مراسم محفل انس با قرآن كريم كه به مناسبت ماه مبارک رمضان و با همت اداره اوقاف و امور خيريه و ستاد نماز جمعه پاوه، در مسجد جامع اين شهر با حضور قاری مصری ، مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه استان و اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار این شهرستان برگزار شد ضمن خير مقدم به مردم و مسئولين اظهار داشت: حضور مردم از پير و جوان، زنان و فرزندان از شهر و روستاهاي اطراف در اين محفل نوراني ، به عشق و علاقه قرآن است.

وي با اشاره به آيه اي از قرآن كريم گفت: اين قرآن، قرآن حق است كه هركس دنباله رو و پيرو آن باشد ، به نتيجه و مقصد خواهد رسيد.

امام جمعه پاوه افزود: حضور ما هم در اين محفل نوراني به سبب آن است كه شايد خداوند متعال به لطف خود، نسيم تلاوت اين قرآن را نصيب ما گرداند.

وي با اشاره به تاثير شفا بخش تلاوت قرآن بر روح و روان انسان ها گفت: قرائت قرآن به حدي موثر است كه بعضي از اصحاب كرام به ديگر ياران پيامبر، توصيه به خواندن قرآن را براي خود مي كردند.

ماموستا ملا قادر قادري ادامه داد: پيامبر بزرگوار اسلام فرموده است: در آينده فتنه و بحران در امت من به وجود خواهد امد كه تنها راه نجات و خروج از اين فتنه ، تمسك و تدبر به قرآن كريم است.

وي تصريح كرد: قرآن كريم به عنوان داروي روح انسان ها زماني شفا بخش خواهد بود كه درست مصرف شود.

ماموستا ملا قادر قادري گفت: در قرآن به دوچیز به عنوان شفا یادشده است:اول قرآن و دوم عسل ، به شرطی که درست ازآن استفاده شود، وی درادامه استدال خود در خصوص شفابخشی قرآن را به سان دارو تشبیه نمود وافزود: دارو اگر در زمان خاص خود مورد استفاده قرارگیرد تأثیرات مثبت آن نمایان است  درغیر اینصورت نه تنها منفعت ندارد بلکه ضررهایی را هم به بار می آورد( همین قرآن که در اسلام شفاست بعضاً به دلیل عدم صحیح استفاده ازآن منجربه تندروی ها وچهره خشونت از اسلام می شود نمونه هایی که درمحیط اطراف شاهد آن هستیم).

وي در پايان با اشاره به حوادث تونس تصريح كرد: خروجي حركت تونس تعطيلي مساجد و فشار بر نيورهاي مذهبي و ديني خواهد بود و خروجي حادثه كويت نيز به وجود آمدن بغض ، كينه و تفرقه بين مسلمانان شيعه و سني است.

اجرای زیبای مجری نام آشنا عرفان زمردی ، بیان خیر مقدم و خوش آمد گویی به قاری مصری و مردم حاضر در این مراسم معنوی توسط ماموستا ملا هادی رمضانی رئیس اداره اوقاف شهرستان پاوه ، سخنان کوتاه و پر بار حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهر پاوه ، قرائت قرآن توسط قاریان ملا بلال مرادی ، ملا محسن رستمی و ملا حیدر احمدی و سپس قرائت دکتر شیخ رضا جمعه منصور مصری و در پایان خواندن نماز جماعت عصر به امامت حاج ماموستا قادری از جمله برنامه های این محفل نورانی و روحانی بود.

بزودي گزارش تصويري اين مراسم نيز انتشار داده مي شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد