افزایش شمار مبتلایان به بیماری در روستای دوریسان

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 292853|01:05 - 1394/04/04
نسخه چاپی
افزایش شمار مبتلایان به بیماری در روستای دوریسان
پس از گذشت چهار روز از آغاز شیوع بیماری در روستای دوریسان شهرستان پاوه هر روز به تعداد بیماران این روستا افزوده می شود.

به گزارشهزار ماسوله، بر اساس گزارشات رسیده به این پایگاه خبری تحلیلی پس از گذشت چهار روز از آغاز شیوع بیماری در روستای دوریسان شهرستان پاوه هر روز به تعداد بیماران این روستا افزوده می شود.

طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری شیوع یک بیماری با علایمی نظیر دل درد، تهوع و سردرد در روستاي دوريسان شهرستان پاوه باعث بستری شدن تعداد زيادي از شهروندان این روستا شد که به دنبال آن موجی از نگرانی را در میان مردم این روستا به وجود آورده است.

بنا به گزارشات رسیده عامل اصلي شيوع اين بيماري آلوده بودن آب شرب و آشاميدني روستاي دوريسان به ميكروب و يا ويروس اعلام شده است هرچند که جواب آزمایشات و نمونه گیری های به عمل امده جواب قطعی آلوده بودن آب را ارسال ننموده است ولی کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت استان کرمانشاه در بیانیه ای آب آلوده را علت مسمومیت اهالی روستای "دوریسان" شهرستان پاوه عنوان کرد.

مراجعه مردم روستای دوريسان به مراکز درمانی به ویژه اورژانس بیمارستان شهرستان پاوه، در همان دو روز اول شیوع بیماری به حدي افزايش يافت كه مراکز درمانی ظرفيت لازم را براي بستري کردن ديگر بيماران نداشتند و بنا به گزارشات میدانی به عمل آمده در روستای دوریسان بیش از 300 الی 400 نفر از مردم این روستا به این بیماری مبتلا شدند.

یکی از اهالی روستا گفت: ما یک خانواده سه نفره هستیم که به این بیماری مبتلا شدیم و هر روزه تعداد زیادی از اقوام ما نیز به همین دلیل به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

یکی دیگر از اهالی گفت: با شیوع این بیماری در چند روز اخیر در روستا نگرانی هایی را برای ما در مصرف آب شرب به وجود آورده است تا جایی که برای مصرف آب آشامیدنی خود ، از آبهای معدنی استفاده می کنیم.

به دنبال آن مهندس ایرج شهبازی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه "دلیل  مسمومیت اهالی روستای دوریسان را مصرف میوه‌های آلوده و نشسته بیان کرده، نه آب آلوده"

که این برای بیش از 300 الی 400 نفر اهالی یک روستا صدق نخواهد کرد که به طور همزمان میوه نشسته را مصرف نموده باشند.

 مجید فرجی نیز کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت استان کرمانشاه در رابطه با نمونه گيري هايي که از آب شرب اين روستا به مركز استان و تهران ارسال شد گفته است: از آنجا که جواب آزمایشات باکتریولوژی ما مثبت نبوده، احتمال می‌دهیم این بیماری از طریق نوعی ویروس در آب منتقل شده باشد.

وی با بیان اینکه نوع ویروس به دلیل نبود امکانات آزمایشگاهی ویروس شناسی در استان مشخص نشده است، گفت: در حال حاضر با آزمایشگاهی در تهران هماهنگ کرده‌ایم تا نمونه ها را برای آنها ارسال کنیم تا نوع ویروس مشخص شود.

سایت خبری تحلیلی هزارماسوله همچنان درصدد دريافت هرگونه اخبار و نتايج حاصل از آن در رابطه با چگونگي آلوده شدن آب شرب روستاي دوريسان است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد