سرهنگ اسدي:

تظاهر به روزه خواری توهين به اعتقادات ديني مردم است/لزوم حفظ حرمت ماه رمضان

کد خبر: 292842|19:07 - 1394/03/31
نسخه چاپی
تظاهر به روزه خواری توهين به اعتقادات ديني مردم است/لزوم حفظ حرمت ماه رمضان
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان پاوه در گفتگويي با بيان اينكه تظاهر به روزه خواري توهين به اعتقادات ديني مردم در جامعه است گفت: افرادی که به هر دلیل موفق به ادای فریضه روزه نشده اند متذکر می شوند به لحاظ ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان و احترام به روزه داران از تظاهر به روزه خواری در انظار عمومی ، خودداری کنند.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده نيروي انتظامي شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگار هزارماسوله ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان به مجموعه كاركنان نيروي انتظامي و مردم شريف پاوه و تمامي مسئولين اظهار داشت: رمضان ماهی است که بندگان مومن خداوند میهمان سفره پر مهر و برکت الهی هستند و ان شالله اين بندگان بتوانند نهايت استفاده معنوي از اين ماه پرخير و بركت را نصيب خود گردانند.

پرويز اسدي با بيان اينكه نیروی انتظامی مجري قانوني است كه برگرفته از مباني اسلامي است افزود: نيروي انتظامي وظیفه نصیحت حرمت شکنان ماه رمضان را بر عهده دارد.

وي گفت: تظاهر به روزه خواری به هر نحو و عنوان بر اساس قانون و مقررات جرم بوده و قابل مجازات است و در صورت مشاهده یا اعلام مراتب از سوی مردم برخورد قاطع و جدی با آن خواهد شد.

اسدي با بيان اينكه تظاهر به روزه خواري توهين به اعتقادات ديني مردم در جامعه است ادامه داد: افرادی که به هر دلیل موفق به ادای فریضه روزه نشده اند متذکر می شوند به لحاظ ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان و احترام به روزه داران از تظاهر به روزه خواری در انظار عمومی ، خودداری کنند.

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان پاوه تصريح كرد: نيروي انتظامي كما في السابق تمهيداتي را با هماهنگي ساير دستگاهها و ارگانهاي ذيربط با ساماندهي و سازماندهي رستوران ها ، اغذيه فورشي ها و محل هاي توزيع مواد غذايي گرم جهت حفظ حرمت و شان اين ماه عظيم به عمل آورده است.

وي افزايش واحدهاي گشتي را در مكانهاي عمومي نظير پايانه هاي مسافربري، پاركها و اماكن پرتردد و افزايش ضريب امنيت اجتماعي را از ديگر تمهيدلات لازم در اين ماه عنوان كرد و گفت: چنانچه فرد و افرادي شئونات اسلامي و بالاخص شان اين ماه پر خير را رعايت نكرده و باعث خدشه وارد كردن به اعتقادات ديني مردم شوند، با قاطعيت تمام با مسببين و متظاهرين برخورد خواهد شد.

پرويز اسدي يادآور شد: به حمدالله با رجوع به سوابق و آمار سالهاي گذشته و بررسي هاي ميداني و مقايسه با ساير نقاط استان ، مردم شهرستان پاوه با سابقه اي ديني و فرهنگي مشكلي را در رابطه با تظاهر به روزه خواري نداشته اند و در صورت وجود نيز از روي غفلت و فراموشي انگشت شمار بوده اند.

وي در پايان با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر در سطح شهرستان پاوه بدون تاثير نبوده است گفت: به جرات مي توان گفت كه كمتر شهري همانند پاوه در اين ماه مبارك، بوي رمضان به قابل اسشتمام بوده كه اين نشان از درجه والاي معنويت اين مردم و اعتقادات ديني و فرهنگي آنها، توجه ويژه به احكام ديني ، شركت در مراسمات ديني نظير كلاسهاي قران و تفسير است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد