برگزاري گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه در پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 292807|19:43 - 1394/03/21
نسخه چاپی
برگزاري گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه در پاوه
گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه در مسجد قباي پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه پیش از ظهر پنج شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه که در مسجد قبای شهرستان پاوه برگزار شد،ضمن خير مقدم به حاضرين و با ارائه گزارشي از تعداد مساجد، مدارس علوم ديني و روحانيون كه به امر تبليغ و ارشاد مشغول اند اظهار داشت: مردم ما متدين، فرهنگي، سياسي و همراه با نظام اند و در جهت اثبات اين ادعا اكتفا به دو تعريف مقام معظم رهبري در سال 1360 و 1390 نسبت به مردم اين ديار كفايت خواهد كرد.

ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به رويدادهاي سال 1360 در منطقه در رابطه با وجود وحدت خواهي مسلمين افزود: گام مهمي كه 34 سال پيش توسط روحانيون اهل تسنن و تشيع با وحدت خواهي خود برداشتند ، اكنون نيز همان روحانيون معتقد، سالم ، شريعتي ، همراه نظام هستند و خواهند بود.

وي گفت: خروجي و گردهمايي هاي جلساتي كه برنامه ريزي آنها بدست روحانيون است به مصداق آيه"وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ"قطعا حسن و پسند است.

امام جمعه پاوه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مردم اهل سنت كرمانشاه مردماني، نجيب، اهل دين، همراه نظام بوده و هستند و توقع و انتظار نيز برخورد دوستانه و برادارنه با آنها مي باشد.

وي توجه به شهريه طلاب، رتبه بندي مدارك طلاب، صادر نمودن كارت تحصيلي طلاب، سهميه سرباز طلابي و عدم فشار بر مدارس علوم ديني را با وجود تبليغات رسانه هاي دشمن بر عليه وحدت مسلمين را از ديگر خواسته هاي طلبا و روحانيون مردم اهل سنت استان كرمانشاه عنوان كرد.

در ادامه ماموستا ملا عبدالله غفوري امام جمعه روانسر نيز ضمن تقدير و تشكر از برگزار كنندگان مراسم اظهار داشت: از چنين مراسماتي كه وحدت را نشان مي دهد استقبال مي كنيم و دغدغه 36 ساله نظام را تقويت همين طلبه ها و روحانيت را مي طلبد.

وي افزود: از آنان كه سربازان اسلام، دلبستگان به اسلام و انقلاب ، غمخواران حق و حقيقت هستند را بايد بيش از پيش تقويت نمود.

دبير شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت كشور نيز در اين مراسم اظهار داشت: همه مطالب و دغدغه هاي اساتيد و مدرسين در دو دوره گذشته در شوراي برنامه ريزي در قالب دستورالعمل ها مطرح شده و همه اين دغدغه ها در حال حل شدن هستند.

عرب نيا افزود: مفتخر به حضور ماموستا ملا قادر قادري به عنوان نماينده استان كردستان در شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت در گروهي 9 نفره هستيم.

وي با اشاره به بياناتي از مقام معظم رهبري گفت: برنامه ريزيها در اين شورا به گونه اي است كه هيچ گونه تبعيضي در مدارس به وجود نخواهد امد.

ايت الله علما نمايندگي ولي فقيه و امام جمعه استان كرمانشاه، ماموستا ملا احمد بهرامي، ملا احمد شيخي، ماموستا ملا هادي رمضاني،، قصيده سرايي ملا محسن رستمي و ملا حيدر از ديگر كساني بودند كه در اين مراسم به ايراد سخناني پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد