رحیمی زنگنه در پاوه:

فرهنگ، نرم افزار حرکت یک جامعه است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 292795|18:32 - 1394/03/18
نسخه چاپی
فرهنگ، نرم افزار حرکت یک جامعه است
مدیر کل اداره ارشاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ مجموعه ای از اعتقادات، رسوم و ذهنیت های افراد یک جامعه است گفت: فرهنگ نرم افزار حرکت یک جامعه است آنچه در جامعه از سوی افراد در رفتار نمود پیدا می کند آن چیزی است که ما از فرهنگ یاد می کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی کرمانشاه در جلسهشورای عمومی فرهنگی که با حضور امام جمعه پاوه ، فرماندار و مسئولین ادارات پاوه در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شدضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه پاوه اظهار داشت: ماموستا ملا قادر قادری از استوانه های امنیت و فرهنگ منطقه اورامانات به حساب خواهند آمد.

دکتر رحیمی زنگنه افزود: نگاهی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به این شخصیت ارزشمند دارد، و تاثیر گزاری شخصیت ایشان که بر همگان روشن و آشکار است ؛ می طلبد از این شخصیت ارزشمند قدردانی نمائیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ مجموعه ای از اعتقادات، رسوم و ذهنیت های افراد یک جامعه است گفت: فرهنگ نرم افزار حرکت یک جامعه است آنچه در جامعه از سوی افراد در رفتار نمود پیدا می کند آن چیزی است که ما از فرهنگ یاد می کنیم.

وی ادامه داد: اگر ذهنیت ها و جهان بینی افراد درست باشد رفتار درست خواهد شد و در صورتی که این ذهنیت ها به صورت ناهنجاری های اجتماعی در جامعه نمود پیدا بکنند، بررسی این ذهنیت ها لازم و ضروری است.

رحیمی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود گفت: چه در خود انقلاب و چه در دوران جنگ ما با پشتوانه فرهنگ دینی توانستیم که انسجام خود را حفظ بکینم ، الان هم بیش از پیش به انسجام، وحدت و همدلی که معظم له تاکید نموده اند، نیاز داریم .

وی افزود: فرهنگ عمومی نیز بخشی از این فرهنگ به معنای کلی است که به عنوان نمودهای بیرونی این فرهنگ شکل خواهند گرفت.

رحیمی با بیان اینکه در نگاه کلی به مقوله فرهنگ ، در فرهنگ کار و مصرف گرایی مشکل اساسی داریم گفت: در فرهنگ مطالعه نیز با این مشکل که زیبنده جامعه و دین ما که تاکید بر آموختن دارد ، مواجه ایم.

مدیر کل ارشاد استان فرهنگ را اساس توسعه خواند و گفت: تا فرهنگ توسعه ایجاد نشود، توسعه پایدار نخواهد بود و فرهنگ توسعه نیازمند توسعه فرهنگی است.

دکتر رحیمی ادامه داد: شروع توسعه فرهنگی از زمانی که متولیان نظام ما از صدر تا ذیل فرهنگ را اساس توسعه بدانند به وجود خواهد آمد که این نگاه هم در برنامه ریزی کلان کشور وجود ندارد چرا که به بودجه فرهنگی ، بودجه هزینه ای نگاه می شود.

وی رکن اساسی فرهنگ سازی در دنیا را شورا و شهرداری ها دانست و تصریح کرد: با توجه به مباحث فرهنگی و نگاه فرهنگی مسئولین به این مقوله، یقینا فرهنگ عمومی جز با یک هم افزایی در تغییر فرهنگ تکان نمی خورد.

وی در پایان نیز به گزارشی از ارائه خدمات در حوزه های کانون های مساجد و مجتمع  باینگان پرداخت.

فرماندار پاوه نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه اظهار داشت: برگزاری این جلسه می تواند سرمنشا تحولات و پیشرفتهای فرهنگی خاصی برای سایر مناطق باشد.

پرویز ایده پور با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگی برای ما یادآور مطالب خاصی خواهد بودگفت: تا زمانی که در عرصه فرهنگی گامهای اساسی برداشته نشود، قطعا مه به عنوان جامعه توسعه یافته نمی توانیم موفق شویم.

دکتر محمودی رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه، فاروق یوسفی عضو شورای شهر پاوه،ابراهیم شمس مدیر عامل موسسه انجمن نسیم هورامان، آشنا لطف الهی رئیس شورای شهر پاوه، فرهاد صالحی مدیر سایت سلام پاوه، سرگرد کرمی مسئول فرهنگی سپاه پاوه و سعدی فتاحی مدیر آموزش و پرورش پاوه از دیگر کسانی بودند که در این نشست به دغدغه های اصلی در حوزه فرهنگ شهرستان پرداختند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد