مراسم رونمایی از دیوان اشعار "هه وارگه ی سه یاد" برگزار شد+تصاویر

کد خبر: 292743|02:26 - 1394/02/31
نسخه چاپی
مراسم رونمایی از دیوان اشعار "هه وارگه ی سه یاد" برگزار شد+تصاویر
با همت موسسه فرهنگی ادبی نسیم فرهنگ اورامان دیوان اشعار "هه وارگه ی سه یاد" اثر هنرمند شاعر باقی شفیعی رونمایی شد.

به گزارشهزار ماسوله، با همت موسسه فرهنگی ادبی نسیم فرهنگ اورامان و همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پاوه دیوان اشعار "هه وارگه ی سه یاد" اثر هنرمند شاعر باقی شفیعی رونمایی شد.

در این مراسم رئیس اداره ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان مراسم و خانواده هنرمند باقی شفیعی اظهار داشت: هنرمند شاعر شهرمان کاک باقی شفیعی از کسانی است که با وجود بی سوادی خدای تبارک و تعالی ذوق شاعری را در درون او نهاده است .

دكتر هدایت محمودی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به ادیان آسمانی اشاره و کتابت را نازل نموده است افزود: نزول کتابهای آسمانی از جانب خداوند، نشان از کسب دانش و علم را برای ما می رساند.

وی گفت: در تاریخ ایران اسلامی مردم ما از مفتخرترین مردمانی بوده اند که در کسب دانش و علم پیشی گرفته اند.

دكتر محمودی با مقایسه این مملکت با ممالک غربی در کسب دانش و علم ادامه داد: در ادوار گذشته ، مردم ما به کسب دانش و علم، تالیف کتب و در مسیر پیشرفت قرار گرفته ، ولی در مقابل ممالک غربی از روی ناآگاهی به نابودی کتابها پرداخته اند.

وی با بیان اینکه امروز، اگر هرجامعه ای اهل دانش و علم باشد آن مملکت برتر است گفت: امروزه اهل مطالعه و کسب علم و دانش بودن،رمز قدرت و بقای مملکت در جهان است.

رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه با اشاره به آمار سرانه مطالعه در بعضی از کشورها با یکدیگر تصریح کرد: متاسفانه سرانه مطالعه در ایران در حد پایینی قرار دارد که این می تواند زنگ خطری برای مملکت ما محسوب شود.

وی در ادامه خواستار راه اندازی یک سایت کتابخوانی در شهرستان پاوه شد و گفت: امروز باید در عصر انفجار اطلاعات مطالعه ما هدفمند و در جهت تخصصی نمودن در موضوع خاصی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از هنرمند شاعر و گردآورنده میراث فرهنگی اورامان گفت: این هنرمند کسی است که با بی سوادی خود، به سرودن اشعار زیادی در موضوعات مختلف روی آورده است.

وی با بیان اینکه عشق این هنرمند به خدا و پیغمبر باعث شد که شاعر شود افزود: کاک باقی شفیعی کسی است که فرهنگ اورامان را در خانه خود گردآوری نموده است.

وی رمز موفقیت این هنرمند را پشتکار و فداکاری همسر او بیان کرد و گفت: تاریخ نشان داده است که هر انسان موفقی ، همسری پشتکار را در کنار خود داشته است.

وی در پایان خواستار مستند نگاری از آثار موزه این هنرمند شد و گفت: ما باید در حفظ این آثار کوشا بوده و آنها را به نسل های آینده انتقال دهیم.

دكتر محمودی از شورا و شهرداری پاوه نیز خواستار ساخت تندیس این هنرمند شاعر شهرمان قبل از وصال او با حق شد.

قصیده سرایی یوسف خوشخو، اشعار مومن یزدانبخش، ابراهیم یوسفی ، چنور شفیعی ، محمد رشید امینی همایون محمود نژاد، اجرای گروه سرود مولودی خوانی ، ایراد سخنان مدیر مسئول انتشارات كالج و آواز و موسیقی سیاوچمانه همراه با شمشال باقی شفیعی از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم به آن پرداخته شد.

در پایان نیز از دیوان اشعار "هه وارگه ی سه یاد" باقی شفیعی رونمایی شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد