لزوم انتقال ساختمان پزشکان از مرکز شهر به اطراف پاوه/ساماندهی مطب های پزشکی در کاهش معظل ترافیک

کد خبر: 292732|00:48 - 1394/02/29
نسخه چاپی
لزوم انتقال ساختمان پزشکان از مرکز شهر به اطراف پاوه/ساماندهی مطب های پزشکی در کاهش معظل ترافیک
بنا بر مداوم بودن معظل ترافیک در شهرستان پاوه و عمده وجود ترافیک از میدان شهدا تا میدان مولوی ، متمرکز شدن ساختمان پزشکان در این مسیر می تواند بخشی از دلیل وجود ترافیک باشد.

به گزارشهزار ماسوله، بنا بر مداوم بودن معظل ترافیک در شهرستان پاوه و عمده وجود ترافیک از میدان شهدا تا میدان مولوی ، متمرکز شدن ساختمان پزشکان در این مسیر می تواند بخشی از دلیل وجود ترافیک باشد.

با نگاهی گذرا به ده های گذشته و نسلهای قدیمی، مطالبی که بر اساس شنیداری به نسل های آینده منتقل شده است در می یابیم که درصد کمی از مردم به دلیل فعالیت های روزمره زیاد مبتلا به هرنوع بیماری شده اند و همواره از تنی سالم و روحی شاداب برخوردار بوده اند.

جهان با ورود به جامعه ای صنعتی و در جهت رسیدن به مراحل رشد و شکوفایی ، بسیاری از روشهای سنتی مردم را که در تامین رزق و روزی خود استفاده می کردند پشت سر نهاد و به اصطلاح دیگر بستری مناسب و آسان را برای مردم در جامعه به وجود اورد.

به دنبال آن اکثر مردم با روی آوردن به جامعه ای مدرن و در حال توسعه ، بسیاری از فعالیتهای روزمره آنان در زندگی حذف و به دنیال آن کم تحرکی در بین مردم نمود پیدا کرد.

امروزه به دلایل متعدد اجتماعی، اقتصادی،عدم رعایت الگوی صحیح تغذیه ،مردم به بیماریهای جسمی، فکری و روحی گرفتار شده و در کنترل درمان این بیماریها رجوع به پزشکان را در اولویت قرار می دهند.

وجود معظل ترافیک در شهرستان پاوه، علاوه بر افزایش تعداد خودروها و کم عرض بودن خیابان های این شهر که به عنوان دلایل اصلی وجود ترافیک خواهند بود، تمرکز مطب های پزشکی در پرترددترین مسیر شهر نیز به تشدید مشکل ترافیک در این شهر می افزاید.

براساس این گزارش مردم از متمرکز شدن مطب پزشکان در مسیری با خیابان های کم عرض، که جای هیچ گونه پارکی وجود ندارد اعتراض خود را به دلیل مشکلات موجود ابراز داشتند.

یکی از ساکنین این خیابان ها به خبرنگار ما گفت: به دلیل کم عرض بودن خیابان و نبود پارک ماشین، افرادی که برای درمان به مطب های پزشکی و یا برای تهیه یک نسخه پزشکی به داروخانه ها مراجعه می کنند، ناچارا پارک خودروی آنها سبب به وجود آمدن ترافیکی سنگین خواهد شد.

وی می گفت: تمامی مطب های پزشکی شهر پاوه و داروخانه های آن در مسیر کوتاه میدان شهدا تا میدان مولوی قرار دارند و عمده ترافیک نیز در این مسیر می باشد.

موضوع معظل ترافیک پاوه یکی از مسایل مهمی است که باید به آن توجه داشته و آن را مورد عنایت قرار دهند و در حقیقت رفع این مشکل نیازمند همکاری پزشکان و سایر اداره‌های دولتی در پاوه است.

حل مشکل تمرکز مطب ها در نقاط خاص مستلزم سرمايه گذاري دولت و به ويژه شهرداري ها با ارائه امتيازات در ساخت مجتمع هاي پزشکي در نقاط مختلف شهر است.

در وضعیت کنونی، شهرداري به عنوان متولي صدور مجوز و پايان کار ، به مسائلي چون پارکينگ مطب ها هم توجه کند ولي متأسفانه در مجتمع هاي بسياري حتي براي ماشين خود پزشکان هم پارکينگ پيش بيني نشده و شهرداري با گرفتن جريمه مشکل را حل کرده، در این صورت در اين مجتمع ها مشکل براي پزشکان و مردم به وجود آمده و متأسفانه فشار مضاعف به پزشکان و جريمه کردن آنها هم گره گشا نبوده است.

می طلبد که شورا و شهرداری، مجتمع هاي پزشکي را درنقاط مختلف شهر توسعه داده و براي ساختمانهايي که ساخته مي شود فضاي پارکينگ پيش بيني کند و باید بحث تمرکززدايي از مطب هاي پزشکان در نقاط خاص شهر جدي گرفته شود که امیدواریم با ديد مثبت، شهرداري و شوراي شهر در این زمینه به نتايج مطلوبی برسند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد