برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس پاوه

کد خبر: 292724|22:59 - 1394/02/24
نسخه چاپی
برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس پاوه
رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان پاوه بصورت نمادین در دبیرستان شهدای هشتم آبان این شهر برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، رزمایش پدافند غیرعامل به همت بسیج ناحیه مقاومت ، بسیج دانش‌آموزی، آموزش وپرورش شهرستان وباهمکاری آتش نشانی ،فوریت های پزشکی ، جمعیت هلال‌احمر،اداره آبفا ی شهرستان و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ،معاون برنامه ریزی مدیریت ،فرمانده بسیج دانش آموزی ومدیر وکادر اجرایی وآموزشی دبیرستان شهدای هشتم آبان پاوه برگزار گردید.
مسئول میدانی رزمایش در این باره ضمن گرامیداشت هفته معلم و با اشاره به تشریح واهداف برگزاری بدافند غیر عامل  اظهار داشت: پدافند غیرعامل موضوع مهم و حیاتی است که لازم است دانش‌آموزان با آن آشنا شوند و هر اقدامی که بتواند جان، مال و امکانات کشور را در برابر اقدامات تهاجمی دشمن حفظ کرده و یا بتواند در میزان آسیب‌پذیری را به حداقل برساند در قالب پدافند غیرعامل میباشد ودرهمین راستا هرساله چندین مرحله رزمایش پدافند غیر عامل در مدارس برگزار می گردد.

وی افزود: هدف این رزمایش آشنایی دانش آموزان با استراتژیک حملات هوایی ، حوادث طبیعی غیر مترقبه و تهدیدات پیش‌رو برای کاهش میزان آسیب‌پذیری است.

وی ایجاد انگیزه در دانش آموزان و آشنایی با اصول پدافند غیر عامل را جهت رویارویی با حوادث از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش خواند.

دانش آموزان در این مانورها به صورت عملی با راه های چگونگی مقابله با دشمنان آشنا شده و می توانند توانایی های خود را در این راستا به منصه ظهور گذاشته و میزان آسیب پذیری را کاهش دهند.

دراین رزمایش بیش از 150دانش آموز دبیرستان شهدای هشتم آبان پاوه حضور داشتند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد