حضور نمایندگان انجمن دوستداران محیط زیست باینگان در برنامه زنده "سرزمین ما" از شبکه اول سیما

کد خبر: 292721|19:15 - 1394/02/23
نسخه چاپی
حضور نمایندگان انجمن دوستداران محیط زیست باینگان در برنامه زنده "سرزمین ما" از شبکه اول سیما
حضور نمایندگان( اعضاء) انجمن دوستداران محیط زیست باینگان در برنامه زنده تلویزیونی سرزمین ما از شبکه اول سیما و معرفی فعالیتهای انجمن و پتانسیل های اورامانات و منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از آواي باينگان روز شنبه 19 اردیبهشت ماه سال جاری آقای عمار قادری و خانم پرستو خدری از اعضاء انجمن دوستدارن محیط زیست باینگان( به نمایندگی از اعضاء این انجمن) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سرزمین ما از شبکه اول سیما به معرفی فعالیت های انجام گرفته توسط این انجمن و نیز توانمندی های اکوتوریستی منطقه اورامانات بخصوص شهرستان پاوه و بخش باینگان پرداختند.

آنان همچنین در خصوص وضعیت منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل و نمایش فیلم کوتاه از وجود گوزن شوکا( گوزن مینیاتوری) بومی منطقه بوزین و مرخیل به معرفی پتانسیل های این منطقه و همچنین بیان مشکلاتی( مانند نبود محیط بان ) که منطقه با آن مواجه است پرداختند.

این افراد فرهنگ طبیعت دوست ساکنان منطقه اورامانات و بخصوص بخش باینگان را عامل مهمی در صیانت از طبیعت این دیار و منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل دانسته و از آن به عنوان سرمایه اجتماعی منطقه یاد نمودند.

در این برنامه چند نوع از تولیدات محلی منطقه اورامانات از جمله سقز، کشک( باینگان) و ترخینه نیز به بینندگان معرفی گردید.

 

شرکت کنندگان در برنامه همان روز با حضور در سازمان حفاظت محیط زیست کشور طی دیداری با جناب آقای دکتر درویش معاون مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به بررسی مسائل زیست محیطی منطقه اورامانات و بالاخص منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پرداخته و پیشنهاداتی را ارائه نمودند.

دکتر درویش نیز از آنان خواست که با تنظیم یک طرح توجیهی در خصوص این منطقه حفاظت شده و ارائه آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و سازمان حفاطت محیط زیست کشور پیگیر موضوع باشند.

در ادامه نیز گزارش فعالیت های این انجمن، برنامه های آتی آن ، خلاصه مشکلات و توانمندی های زیست محیطی منطقه ، پیشنهادات انجمن دوستداران محیط زیست باینگان پیرامون منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل و نیز درخواست دیدار حضوری نماینده انجمن با رئیس سازمان، سرکار خانم دکتر ابتکار تقدیم رئیس دفتر ایشان گردید که انشاالله مورد عنایت سرکارخانم دکتر ابتکار قرار گیرد.

انجمن دوستداران محیط زیست باینگان از طرف مردم اورامانات و فعالان محیط زیست در این خطه از سرزمین عزیزمان مراتب تقدیر و تشکر خود را از تهیه کننده محترم برنامه سرزمین ما ( سرکار خانم الهام پیرهادی) و سایر دست اندرکاران این برنامه که امکان حضور اعضاء انجمن دوستداران محیط زیست باینگان در برنامه مذکور را فراهم نمودند اعلام می دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد