فاروق يوسفي بيان كرد:

شورای اسلامی پاوه در يك دوره يكساله با افزایش عملكرد خود؛ موفقیت را در شهرستان به دنبال داشته است

کد خبر: 292680|13:59 - 1394/02/13
نسخه چاپی
شورای اسلامی پاوه در يك دوره يكساله با افزایش عملكرد خود؛ موفقیت را در شهرستان به دنبال داشته است
به مناسبت روز شورا ، خبرنگار ما مصاحبه اي را با يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر پاوه تدارك ديده است كه در پي خواهد امد.

به گزارشهزار ماسوله، به مناسبت روز شورا ، خبرنگار ما مصاحبه اي را با يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر پاوه تدارك ديده است كه در پي خواهد امد.

کارکرد شورا ها، برای شهرها چه اندازه موثر بوده است؟دریک تعریف کلی شهرداری نهادی است که مدیریت اداره شهر را درابعاد مختلف آن عهده دار می باشد، درنظام مدیریتی ما تفکرغالب آن است که اداره امور توسط مردم شکل و انجام گیرد، به همین مناسبت قانونگذار نقش مدیریتی این نهاد را برعهده شورای مرکب از نمایندگان مردم تعریف نموده است تا با کاربست شیوه ها ومتدهای مدیریتی درچارچوب قوانین وآئین نامه های مالی وبا تصویب لوایح وطرح های کاری بتواند درانسجام بخشی به فعالیت ها موثرعمل نماید، طبیعی است هرچقدر توازنی معقول ومنطقی براساس واقعیت های موجود بر امور حاکم گردد به همان نسبت موفقیت نیز حتمی می گردد.

به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر که تجارب کاری 18 ماهه را تجربه می نمایم اعلان واذعان می نمایم که ما دو دوره ی کاری در فعالیت های پیش رو خویش داشتیم، یک دوره ی 6 ماهه که فقط نقش شورا به جلسات رسمی آن منتهی می گردید که عملاً میزان تأثیرگذاری بدان شکل مورد انتظار نبود ودیگری (دوره ی یکساله) که با تشکیل کمیسیون های کاری همراه بود، ماحصل این امر، منجر به افزایش راندمان وکارکرد شورا وشهرداری ودرنهایت افزایش میزان موفقیت شورای شهر وبه تبع شهرداری پاوه شد، دوره ای که در آن تفکر وتعقل سرلوحه فعالیت ها گردیده وبا دعوت از گروههای صنفی وشغلی، اصحاب فکر واندیشه سرعت روند مطلوب فعالیت ها شتابان در مسیر خود طی طریق نموده است ، مسیری که به اذعان مسئولین محترم امر ومستند برآمار وارقام می توان به تأثیرگذاری آن پی بُرد که گزارش آن درنشریه های منتشره شهرداری به سمع ونظر همشهریان محترم رسانده شده است. درشرایط فعلی شورای اسلامی با تعیین اهداف وبا تشریک مساعی از مردم فهیم وحمایت مسئولین محترم امر(سیاسی، مذهبی، اجرایی و...) شهرستان به عنوان اتاق فکری(آحاد جامعه) برای تحقق اهداف وایده ها بر اساس منابع وامکانات دراختیار و... همگام وهمراه با دلسوزان شهرمان وبا حمایت مجموعه نیروهای تأثیرگذار به پیش می رود به امید که بتواند درآینده بیش از پیش مفید وموثر واقع شود.

شهردارها در منطقه ی ما ازچه میزان توان وقدرت برخوردارند واین میزان قدرت در مقایسه با شهرهای دیگرچگونه است؟درهر شهری، شهردار مجری قوانین جاری ومصوبات شورای اسلامی شهر است، قدرت واعمال نظر شهردار منوط به اعتمادی است که در آینده ی کاری می تواندجلب نماید، اگر فعالیت های وی چالش برانگیز باشد ویا اینکه جهت دار تشخیص گردد... بطور طبیعی بُعد نظارتی ویا امر ونهی شورای شهرنیز بیشتر می گردد ... علی ایحال به سبب اعتماد نسبت به دلسوزی وکارکرد جناب آقای خسروی، تفویض اختیار در بسیاری از موارد در قالب دستورالعمل های صادره صورت گرفته ودر این دوره به هیچ وجه هیچ یک ازاعضای شورای شهردراموری که مربوط به شهردار بوده دخالتی ننموده ونمی نمایند، ما معتقدهستیم هرچقدر شهردارشهرمان قوی ویا تقویت گردد به همان میزان کارآیی آن نیز افزایش می یابد. با این تعاریف جناب شهرداردر حوزه ی اختیارات خویش تام الاختیار بوده وآنچه عینیت دارد به سبب اعتماد واطمینان از دلسوزی شان، می توان گفت که شهردار شهرمان در مقام مقایسه با شهرهای دیگر از پشتوانه قوی برخوردار می باشند. لازم به ذکر است ، درچنین بینشی تقابلی مشاهده نمی گردد وشهردار نیز به عنوان عضو شورای شهر در بسیاری از تصمیم گیری ها حضوری فعال ونقش کلیدی ایفاء می نمایند.بااین شرایط درجائیکه هدف خدمت باشد، فاعل فعل به تنهایی معنی ومفهوم خاصی ندارد، بلکه آنچه که اهمیت دارد ومی تواند در برونداد فعالیت ها خود را نشان دهد، کارکرد یک مجموعه خواهد بود ، مجموعه ای که در طول هم وهمجهت درحال حرکتند.

میزان درآمد یک عضو شورای اسلامی شهرچقدر می باشد؟درآمد شورای اسلامی شهر مبحث تعریف شده ای است، که درقالب حق الزحمه جلسات تعریف شده است، به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر به نگرش مادی وارد این پروسه نشده ام واز این منظرنیز به موضوع نمی نگرم، بسیاری از شهرهای با جمعیت اندک حقوقی به مراتب بیشتر از شورای شهر پاوه دریافت می نمایند. علی ایحال این درآمد که به حقوق از آن یاد کنیم به نوعی متغییر بوده ودر دوره های زمانی خاص درحدفاصل نسبتی درتغییر بوده است ، برای مثال بیش ازدوماه حقوق دریافت ننمودم، تعدادی از ماهها از 350 ، 400، 550، 600،700، ودرنهایت دربیشترین حالت900 هزارتومان درماه متغییر بوده است و همانطوریکه یادآور گردید رقم ثابتی وجود نداشته است، علی ایحال بودجه شورای اسلامی شهر دریک سال برای پرداخت حقوق ،هزینه های جاری سوخت ...و سایر برنامه های اجرایی بالغ بر 78 میلیون تومان در سال می باشد.

درآمد یک عضو شورای اسلامی شهر بیشتر است یا یک نماینده مجلس؟مزایای اعضای شورای اسلامی شهر را یادآور شدم ، این درشرایطی است که اطلاع دقیقی از کم وکیف درآمد نمایندگان محترم دراختیار ندارم تا به استناد آن بتوان قیاسی منطقی در این خصوص داشته باشم. بعضی از اعضای شورای شهرحتی نمی توانند توازنی بین هزینه های انجام شده ی دوران انتخابات را با درآمد حاصله در طول دوران خدمت خویش داشته باشند، این نکته ی مهم و قابل توجهی است وباید این فرهنگ در دیارما نهادینه گردد که در آینده کسی برای مطامع شخصی اجازه ی ورود در این عرصه را به خود راه ندهد.

آیا در شورای شهر به درآمد غیرمتعارف اعضای شورای شهر برخورد کرده اید؟به صراحت وبا قاطعیت تمام خدمت همشهریان محترم اعلام می دارم که اینجانب تاکنون درآمدغیرمتعارف را از جانب هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر مشاهده ننموده وتخطی از آن را توهین به مردم قلمداد می نمائیم وگناه نابخشودنی تعبیر ویاد می نمائیم. البته لازم است در این راستا درجهت خلاف فرمایش حضرتعالی یادآور شوم که اکثریت اعضای شورای شهرنیز بارها نیز مورد شماتت وبرخوردهای قهری وتوهین آمیز از ما بهتران مواجه شده اند.. در این خصوص خیلی ها نیزبه نقش رسانه ای اینجانب معترض وآن را مانع تحقق تفکرات خویش دانسته وآشکار ونهان با شدّت وحدّت هرچه تمام تر درجهت تخریب اینجانب از هیچ کوششی مذائقه ننموده اند .

یعنی شده که برای شما پیشنهاد مالی در صورت تصویب فلان طرح ولایحه ارائه شده باشد؟قبل ازهرچیز باید اذعان نمایم که چنین برخوردی را توهین آشکار به خود قلمداد می نمایم ، علهذا خیلی ازهمشهریان محترم شناخت نسبی ، نسبت به حقیر دارند وبه همین جهت توصیه های غیرمنطقی را مطرح ننموده اند وبه عبارتی چنین جسارتی تاکنون به وقوع نپیوسته وان شاءالله نیز چنان نیز خواهد بود، لازم به ذکر است این موضوع عمومیت داشته ودرخصوص هیچ یک از همکاران دراین دوره ی شورای شهر مصداق عینی ندارد ونمی تواند داشته باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد