محمد عباسی:

سخت گیری های بیش از حد شهرداری پاوه باعث فرار سرمایه از شهر

کد خبر: 292673|01:25 - 1394/02/10
نسخه چاپی
سخت گیری های بیش از حد شهرداری پاوه باعث فرار سرمایه از شهر
محمد عباسی: در شهر پاوه ، سخت گیری بیش از حد در باب حقوق شهرداری باعث فرار سرمایه و بیکاری بیش از پیش کارگران و سایر اقشار مردم می شود .

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از یانه پاوه بدون شک بنگاه معاملات عباسی یکی از مهمترین مشاوران املاک در سطح شهرستان پاوه بوده و به همین بهانه ، یانه پاوه مصاحبه ای را با مدیر آن آقای محمد عباسی ترتیب داده است.عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر شما آقای عباسی. بی مقدمه سوالات اصلی مصاحبه مطرح می گردد.
سوال نخست : ابتدا خودتان را معرفی نمایید ؟
به نام خدا و با سلام . اینجانب محمد عباسی دبیر بازنشسته و مدیر مشاور املاک عباسی می باشم.
سوال دوم :لطفا یک تصویر کلی از فعالیت های مشاور املاک خود در طی این سالها ارائه کنید.
اینجانب به صورت غیررسمی از سال 76 تا 80 و به صورت رسمی از سال 80 الی امروز در امر خرید و فروش املاک می باشم.
سوال سوم :آقای عباسی بازار زمین و مسکن پاوه را چگونه ارزیابی می کنید ؟ آیا این بازار سود- ده است؟
خرید و فروش زمین و مسکن در شهر پاوه تابع شرایط کشوری است و با توجه به اینکه شهر پاوه شهری با ویژگیهای منحصر به فرد می باشد طبعاً تا به امروز سرمایه گذاری در بازار زمین و مسکن از بقیه امور سود بیشتری را برای خریداران داشته است، چراکه زمین کم و جمعیت روبه فزونی است و مطمئن ترین بازار جهت سرمایه گذاری می باشد و سوابق امر گواه این مسئله است که بهترین سرمایه ، زمین می باشد. به عنوان مثال دو کارمندی که در سال 83 بازنشسته شده اند و به هرکدام مبلغ 7 میلیون تومان پاداش پایان خدمت داده اند یکی از طرفین یک قطعه زمین به مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان خریده که به قول خودش قیمت همان زمین در سال 94 یکصد میلیون تومان می باشد که با مبلغ فوق صاحب زمین می تواند حداقل سه فرزندش را در امر ازدواج سر و سامان دهد.
سوال چهارم : کلا نگاه شما به بازار زمین و مسکن پاوه چگونه است؟
در پاوه زمین بسیار کم است. در باب خرید زمین به افراد توصیه می شود در صورت امکان با اهل خبره مشورت نموده و اقدام به خرید زمین یا مسکن بدون مشکل و دارای سند رسمی نمایند چراکه زمین و مسکن از خارج وارد نمی شود و روز به روز تعداد افراد بیشتر می شود بنابراین سود آن حتمی است به شرط صبر که هر پنج سال یک بار نسل جدید وارد بازار کار و تشکیل خانواده می شود و به مسکن نیاز دارد.
سوال پنجم : سایت و مخاطبان دوست دارند شفاف تر و بی پرده سخن بگویید. به نظر شما آیا برخی نقاط پاوه زمین به شدت گران نیست و خارج از توان خرید مردم ؟ آیا به گرانی زمین در پاوه معتقدید؟
من هم با نظر مخاطبان شما موافقم اما بازار تابع عرضه و تقاضاست، هرگاه عرضه کم و تقاضا زیاد باشد اجناس گران می شوند و متأسفانه بعضی از نقاط پاوه هم تابع این شرایط است اما قرار نیست که همه ما در یک نقطه از شهر زمین بخریم، در باب گران شدن زمین معتقد به آرامش در مورد فوق می باشم. و گرانی انفجاری را پیش بینی نمی کنم.
سوال ششم :آقای عباسی همانطور که مستحضرید قیمت زمین های حاشیه ای در طی چند سال اخیر دچار افزایش قابل توجهی شد ، آیا شما این افزایش ها را منطقی ارزیابی می کنید؟
علت اصلی گرانی زمین یکی نقدینگی بیش از حد در اختیار مردم و هم مطمئن بودن بازار زمین جهت سرمایه گذاری است.
سوال هفتم : نظرتان راجع به زمین های داخل شهر چیست؟
زمین های داخل شهر هم تابع شرایط خاص خود هستند و خواهان زیادی دارند چراکه دسترسی مردم به خدمات شهری در آنها راحت است و طبیعی است خواهان بیشتری داشته و دارند.
سوال هشتم : آیا به کاهش قیمت زمین یا مسکن در پاوه معتقدید؟
قیمت کالا را عرضه و تقاضا تعیین می کند، طبیعی است که خریدار قیمت را تعیین می نماید، خریدارانی که عجله نمی کنند و از اهل خبره سؤال می کنند و دارای پول نقد هستند می توانند به قیمت مناسب خرید کنند، اما در زمین به ضرر فروختن تنها کار ورشکستگان اقتصادی است.
سوال نهم : آینده زمین و مسکن پاوه را چگونه ارزیابی می کنید؟
به نظر اینجانب بازار به حد تعادل نزدیک می شود و اگر قرار است زمین سود کند سود آن منطقی خواهد بود.
سوال دهم: آیا به شهروندان پیشنهاد می کنید که در این بازار سرمایه گذاری کنند؟
بهترین و مطمئن ترین بازار، بازار مسکن است به شرط خرید با قیمت مناسب و توصیه می شود کسانی که پولی دارند و فعلاً نیازمند آن نیستند در این امر سرمایه گذاری نمایند.
سوال یازدهم : اگر بخواهید در یک جمله خریداران و فروشندگان را راهنمایی کنید به آنها چه می گویید؟
با افراد مطمئن و خیر مشورت نموده و از صحت و سلامت اسناد و مدارک مطمئن شوید و با قیمت خوب بخرید، زیرا که سود در خرید مناسب است.
سوال دوازدهم: آقای عباسی جریان خرید و فروش مغازه های بازارچه مرزی چه بود ؟
در شهر پاوه و سایر نقاط ایران بعضی از املاک با ضوابط خاص پیش فروش می شد، فروشندگان با در دست داشتن فیش بانکی مبنی بر واریز مبلغی به عنوان پیش خرید و غیره براثر احتیاج اقدام به فروش می کردند و تمام بنگاه‌های سطح شهر طبق وظیفه اقدام به بازاریابی نموده و اقدام به معامله با رضایت طرفین می نمودند، مانند نمونه های بازارچه مرزی، دکه های فلزی (طبق ضوابط شهرداری) و مسکن مهر و تعاونیهای مسکن سطح شهر و غیره.
سوال سیزدهم : نظر شما در مورد بساز و بفروش های داخل شهر و افراد درگیر در این امر چیست ؟
بعضی از افراد بساز و بفروش شهر پاوه از دانش ساخت و ساز مسکن برخوردار نیستند و بعضی از آنها در ساخت مسکن به نفع خود صرفه جویی می نمایند و در پیش فروش هم آنچنانکه باید و شاید و در زمان تحویل مصالح به کار رفته خود و خریداران را دچار دردسر می نمایند.
سوال چهاردهم : نظر شما در باب سخت گیری های شهرداری در قبال مسکن و تغییر کاربری چیست ؟
بزرگترین مشکل شهر ما وجود زمین هایی با اشکال مختلف و مساحت کم در حومه شهر پاوه می باشد که با توجه به اینکه شهرداری در تغییر کاربری و افزودن آنها به محدوده شهری تابع طرح جامع شهری می باشد و این طرح 10 ساله است در نتیجه مالکین به خاطر نیاز و خریداران هم به خاطر سرمایه گذاری و نیاز به احداث سرپناه ، زمین های فوق را به صورت خام و مشاع معامله می نمایند که در زمان تفکیک برای مالکین و شهرداری ایجاد دردسر می نماید ، به نظر بنده بهتر آن است که شهرداری در چشم انداز حداقل بیست ساله ، طرحی در چهار جهت پاوه پیش بینی نماید تا مردم و شهرداری دچار خسارت و دردسر نشوند.
سوال پانزدهم : با توجه به حرکت سازندگان مسکن به سمت حاشیه شهر در پی رویکردهای اخیر شهرداری پاوه ، راهکار شما در قبال برون رفت از این مشکل چه خواهد بود؟
در خصوص اقدامات جدید شهرداری در باب مجوزهای ساخت و ساز ، با توجه به شناختی که حقیر از شورا و شهردار محترم دارم ، در صداقت و پاکی ایشان شکی نیست اما در شهر پاوه ، سخت گیری بیش از حد در باب حقوق شهرداری باعث فرار سرمایه و بیکاری بیش از پیش کارگران و سایر اقشار مردم می شود ، در ضمن نه اجاره خانه و نه اجاره دکان و نه قیمت زمین به صورت صد در صد مبنای تعرفه های شهرداری نیست ، چرا که در بسیاری از نقاط شهر گاه مغازه ای در سال 4 بار اجاره داده می شود و به علت تامین معاش مستاجر و مالک و هزینه های بعدی ، اجاره لغو می گردد ، حال با توجه به این مشکلات ، بالا بردن هزینه ها به نفع چه کسی خواهد بود؟
سوال شانزدهم : در باب تعاونی های مسکن روانسر چه می دانید؟
در سال های قبلی تعدادی از کارمندان این شهرستان و شهرستان باینگان و نوسود و نودشه اقدام به خرید زمین کشاورزی توسط تعاونیهای مسکن نموده اند که خارج از محدوده شهری روانسر و جزء زمین های مرغوب کشاورزی می باشند متأسفانه میلیاردها تومان پول از سه شهرستان فوق خارج و با خرید زمین کشاورزی به قصد تغییر کاربری مسکونی با فاصله از شهر باعث ضرر و زیان به مردم منطقه گردیده است و علت اصلی هم ناآگاهی خریداران و نمایندگان آنها بوده است.
سوال هفدهم : با توجه به استان شدن حلبچه و احتمال بازگشایی مرز با توجه به سخنان اخیر فرماندار، آینده زمین و مسکن پاوه را چگونه ارزیابی خواهید کرد؟
در صورت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و رونق کردستان عراق سرمایه گذاری در منطقه در بخش مسکن رونق بیشتری گرفته و با ساخت و ساز ایجاد اشتغال رونق می گیرد.
سوال هجدهم : آینده زمین های تعاونی فرهنگیان پشت بلوار را چگونه می بینید؟
درخصوص زمین تعاونی مسکن فرهنگیان واقع در پشت بلوار، به عرض می رساند که زمین های فوق از چشم انداز زیبایی برخوردار هستند ولی از لحاظ ارتفاع ظاهراً جهت دریافت آب مشکل دارند ولی راه دسترسی آن از سمت بیمارستان جدید در مسیر جوب ، مسیر است و اگر خریداران این زمین با مهندسین مشاور مشورت می نمودند بهتر بود.
سوال نوزدهم : سخن پایانی شما چیست؟ به نوعی توصیه شما برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند چه خواهد بود؟
در سال 80 بهای یک قطعه زمین 216 متری یک سیم کارت موبایل بود، حال همان زمین به مبلغ 80 میلیون تومان معامله می شود. قطعاً تاریخ تکرار خواهد شد و روز به روز به قیمت زمین به صورت منطقی اضافه خواهد شد، لذا به خوانندگان سایت محترم توصیه می شود حتماً به خرید زمین به هر مبلغی که توان دارند اقدام نمایند در هر جایی از شهر و روستاهای اطراف با رعایت کلیه موازین حقوقی، چراکه هیچ بازاری به سلامتی بازار زمین و مسکن نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد