دورنمایی از شبکه آبرسانی پاوه/سالم مرادی

کد خبر: 271984|18:29 - 1393/09/26
نسخه چاپی
دورنمایی از شبکه آبرسانی پاوه/سالم مرادی
مدیر آبفای شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: برای برون رفت از وضعیت خاص شبکه آبرسانی پاوه، ضروری است دولت ومسؤلین در تعریف طرح ها، ارائه گزینه مناسب، تخصیص اعتبارات مورد نیاز ومردم در جهت همکاری ومشارکت های لازم بصورت همه جانبه تلاش کنند.
مدیر ابفای شهرستان پاوهدر گفتگویی با خبرنگارهزارماسولهاظهار داشت: از 30 سال پیش تا کنون شهر پاوه با تغییرات جمعیتی و بافت فیزیکی مواجه بوده، از یک طرف رشد ناهمگون جمعیت، وضعیت توپوگرافی شدید، ساخت و سازهای بی رویه و ...  واز طرف دیگر؛ گسترش شهر به حومه و اطراف به ویژه در مسیر جاده کرمانشاه که شهرک ها و روستاهای اطراف را بهم متصل کرده و امروزه عملا به شهر پاوه الحاق شده، برای دستگاه های خدمات رسان کار را دو چندان مشکل کرده است.
سالم مرادی افزود:درمحدوده ترمینال کرمانشاه تا روستای شمشیر مردم اقدام به ساخت و سازهای بی رویه نموده که در آنها هیچگونه طراحی شهری رعایت نشده وحتی فضای مناسبی برای خدمات درمانی، مدارس، مساجد، فضای سبز، کوچه و خیابان و ... وجود ندارد.

وی گفت:تأمین و توزیع آب نیز از این مقوله مستثنی نمی باشد و وضعیت موجود شبکه آب پاوه جوابگوی شرایط کنونی نبوده، چرا که در اکثر محلات خانه های قدیمی تخریب و در بازسازی به تعداد طبقات افزوده شده و جمعیت بیشتری در این مناطق ساکن شده اند که شبکه فعلی جوابگوی جمعیت امروز نمی باشد.

وی ادامه داد:در گذشته ؛ توسعه شهر در مسیر جاده کرمانشاه با این گستردگی پیش بینی نشده، درنتیجه شبکه آب پاوه از سراب هولی به طرف ترمینال کرمانشاه عملا خاتمه یافته، وامتداد شبکه با وضعیت موجود گنجایش آب مورد نیاز حتی قسمت کوچکی از محله منصوب به  CNG را ندارد؛ پس می طلبد این موارد بطور کلی وتاسیسات آب و فاضلاب بصورت اختصاصی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
وی تصریح داشت:انتقال فاضلاب شهری به نقطه ای متمرکز در پایین دست پاوه که از هر طرف شبکه فاضلاب را بهم متصل کند ، و تامین دو کانال اصلی شبکه آبرسانی آب شرب به منازل مسکونی پاوه که شبکه کنونی ظرفیت انتقال آب را در آینده برای مردم ندارد از طرحهای اصلی و مهمی است که با همیاری مردم و مسئولین در آینده می تواند مشکل خاصی را به وجود نیاورد.

مرادی خاطر نشان ساخت:منابع آبی که در اختیار روستاها و شهرک های رو به گسترش جاده کرمانشاه تا روستای شمشیر قرار گرفته کم و محدود بوده وچون ارزان و با تعرفه روستایی در اختیار مردم قرار می گیرد الگوی مصرف آب نیز بسیار بالا، شبکه های آن سنتی وغیراستاندارد و در نتیجه باعث هدر رفت آب زیادی نیز می شود. ومخزن ذخیره آب هم به اندازه کافی وجود ندارد. پس روی هم رفته مسؤلین فعلی برای حل این مشکلات راه دشوار وصعب العبوری را در پیش رو دارند.

وی ادامه داد:بنابراین از یک طرف ساخت وسازهای بی رویه انجام گرفته وهیچگونه حق وحقوق دستگاه های اجرایی وخدماتی رعایت نشده واز طرف دیگر برای ایجاد تأسیسات زیربنایی از جمله ساخت مخازن مورد نیاز، شبکه های انتقال و توزیع آب، ایجاد شبکه های جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب نیاز به بودجه های کلان دارد که پیگیری وتلاش مضاعف را می طلبد تا در آینده ای نه چندان دور به ثمر برسد، درغیر اینصورت امکان وقوع بحران در منطقه محتمل است.

وی افزود:با این وصف برای خروج از این وضعیت ضروری است دولت ومسؤلین در تعریف طرح ها، ارائه گزینه مناسب، تخصیص اعتبارات مورد نیاز ومردم در جهت همکاری ومشارکت های لازم بصورت همه جانبه تلاش کنند.

مرادی در پایان گفت:امیدوارم همه با هم برای خدمت صادقانه، دولت را در حل این مشکلات یاری نماییم و لازم است مردم شریف ونجیب منطقه در جریان قضایا قرار گرفته تا با علم به مشکلات متعددی که مسؤلین با آن دست و پنجه نرم می کنند به یاری آنها بشتابند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد