مصاحبه اختصاصي با رئيس دانشگاه پيام نور پاوه

کد خبر: 268208|18:29 - 1393/09/10
نسخه چاپی
مصاحبه اختصاصي با رئيس دانشگاه پيام نور پاوه
رئيس دانشگاه پيام نور پاوه در گفتگويي با خبرنگار هزارماسوله از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافيا و برنامه ريزی شهری در واحد پاوه خبر داد.
رئیس دانشگاه پیام نور پاوهدر گفتگویی با خبرنگارهزارماسولهاظهار داشت: دانشگاه پیام نور پاوه با همت هیئت موسس شهرستان پاوه در سال 1378 با یک رشته راه اندازی شده است و پس از گذشت چندین سال با فارغ التحصیلی بیش از 2 هزار دانشجو از این مرکز، و ادامه تحصيل بيش از 2000 دانشجو در 26 رشته ی تحصيلی، اين دانشگاه همچنان به عنوان سومين مرکز پرجمعيت پيام نور استان کرمانشاه ( پس از مرکز کرمانشاه و مرکز اسلام آباد غرب ) به کار خود ادامه می دهد.
مصطفی جوانرودیبا اشاره به اینکه قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاه پیام نور ، بومی و ساکن شهرستان پاوه و یا اورامانات هستند افزود: در چند سال اخیر امار دانشجویان کل دانشگاه های کشور سیر نزولی داشته، اما تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور پاوه، نسبت به ديگر شهرهای استان کمترین کاهش تعداد دانشجو را داشته است .
وی گفت:کلاسهای دانشگاه پیام نور بر اساس قانون مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوری عملا به صورت نیمه حضوری و یا غیر حضوری بوده و با حد نصاب تعداد مشخصی از دانشجویان، کلاسهای رفع اشکال گروهی برگزار می گردد.
ویدرخصوص نحوه ی دعوت از اساتيد حق التدریس دانشگاه اظهار داشت: اعضای هيئت علمی هر دانشگاه و مراکز همجوار دانشگاهی، و اساتيد بومی و مقيم هر شهرستان، ضمن توجه به مدارک دانشگاهی متقاضيان، در اولويت تدريس می باشند.
ویبا اشاره به انتخاب اساتید مراکز پیام نور و ارزیابی توانایی آنان در شیوه تدریس، و لزوم ثبت نام متقاضيان در سامانه جذب اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: در نيمسال تحصيلی جاری، اساتیدی که قصد تدریس در دانشگاه پیام نور را دارند ملزم به ثبت نام در سامانه جذب اساتید دانشگاه پیام نور استان، جهت بررسی درخواست و أخذ موافقت استان می باشند.
مصطفی جوانرودی تصریح کرد:بر این اساس قریب به 80 درصد از اساتید دانشگاه پیام نور پاوه، بومی شهرستان می باشند.
ویدر بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مولفه های پیشرفت و توسعه ی هر جامعه، دانشگاه و تحصیلات آکادمیک افراد آن جامعه می باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور پاوهخاطر نشان ساخت: دانشگاه، به عنوان يک مکان علمی و فرهنگی، مرکز تعامل و امتزاج افراد با فرهنگهای مختلف و مکان تبادل افکار، علايق، سلايق و تجارب علمی و فرهنگی می باشد و هر دانشجو در کنار تأثيری که از دوستان و محيط اطراف خود می پذيرد به عنوان يک سفير فرهنگی شهر و ديار خود عمل نموده و بر سايرين نيز تأثير می گذارد. بديهی است که حجم اين تأثيرگذاری و تأثيرپذيری به خارج از محيط دانشگاه سرايت نموده و هر مرکز دانشگاهی می تواند منشأ تغييرات بسياری در سطح شهرها باشد.
جوانرودیبا بیان اینکه با همت و تعامل مطلوب همکاران، دستاوردهای ارزنده ای در دانشگاه پيام نور پاوه داشته ايم افزود: دانشگاه پیام نور پاوهدر سالهای 90 و 91 به عنوان موسسه آموزش عالی برتر در سطح دانشگاههای پيام نور استان کرمانشاهمورد تقدير قرار گرفته و در نحوه ی برگزاری امتحانات، چندین ترم موفق به مقام های اول تا سوم استان گشته و در حوزه بسیج اساتید نيز در سال 90 به عنوان کانون برتر اساتید کشور معرفی شده است.
ویاحداث سلف سرویس دانشجويی را با سیستم اتوماسیون تغذیه و کارت الکترونیکی و فراهم نمودن مقدمات راه اندازی اولین دوره خوابگاه دانشجویی خواهران در دو مرکز خوابگاهی توحید و ایمان و خوابگاه واران، هر کدام با حداکثر ظرفيت 60 نفر را از اقدامات مطلوب و مثبت انجام شده در دانشگاه پیام نور پاوه خواند.
وی گفت:هر ساله قریب به 40 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور پاوه در دانشگاههای معتبر آموزش عالی کشور پذیرفته می شوند.
وی ادامه داد:در بین همکاران و اساتید دانشگاه نیز شاهد پيشرفتهای خوب و چشمگير تحصيلی و تجربه های موفق اجرايی در سطوح مختلف شهرستانی و استانی بوده ايم.
رئيس دانشگاه پيام نور پاوهضمن تشکر از دانشجويان عزيز، همکاران گرامی و اساتيد گرانقدر و تلاشگر و اشاره به تلاشهای شبانه روزی ايشان در توسعه و رشد همه جانبه ی دانشگاه، ياد و خاطره یاستاد ارجمند مرحوم مقدس يوسفیکه از اساتيد دلسوز، نمونه و تأثيرگذار دانشگاه بودند را گرامی داشت.
وی خاطر نشان ساخت:با پیگیری های به عمل آمده، دانشگاه پيام نور پاوه موفق به اخذ موافقت سازمان مرکزی دانشگاه پيام نور با راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافيا و برنامه ريزی شهری در واحد پاوه و ارسال پرونده جهت أخذ موافقت نهايی از وزارت علوم، تحقيقات و فناوری گشته است.
 

ايشانهمچنين با اشاره به پروژه ی تبديل دانشگاه پيام نور پاوه از واحد به مرکز اظهار داشت: درخواست مذکور از چهار سال پيش، مطرح، ارسال و مورد پيگيری بوده است اما متاسفانه سه سال قبل به دنبال مصوبه و قوانين جديدی که شورای گسترش وزارت علوم وضع نمود پرونده علی رغم اينکه در مراحل نهايی موافقت در وزارت علوم قرار داشت متوقف شد. خوشبختانه از چند ماه پيش به دنبال تغيير قوانين و پس از پيگيريهای انجام شده، پرونده تبديل واحد به مرکز پاوه مجدداً در شورای گسترش وزارت علوم مطرح گشته و به جريان افتاده است که انشاءالله اميدواريم پس از بازديدی که قرار است در روزهای آتی از پيام نور پاوه به عمل آيد، درخواست مذکور نيز که در مراحل نهايی قرار دارد مورد موافقت قرار گيرد.
جوانرودیضمن اشاره به کسب مقامهاي برتر استانی و کشوری در مسابقات قرآن کريم توسط دانشجويان، همکاران و اساتيد و برگزاری همايشها و اردوهای علمی – فرهنگی و بازديدهای هر ساله از نمايشگاه بين المللی کتاب و ... خدمات فرهنگی دانشگاه را مطلوب ارزيابی نمود.
ویاحداث آسانسور، توسعه ی کتابخانه و تجهيزات کتابخانه ای، خودپرداز، راه اندازی و توسعه دو واحد سایت دانشگاهی هرکدام با 25 سیستم ، توسعه ی فضای فرهنگی و تفريحی دانشگاه، ديوار چينی و حصار کشی محوطه، احداث پارکينگ، انباری، ساختمان سلف سرويس، قرنطينه ی امتحانات، تابلوی روان دانشگاه، تجهيز آزمايشگاه، نمازخانه، سالن اجتماعات و ... را از خدمات انجام شده در اين مدت دانست.
جوانرودیدر بحث احداث ساختمان دوم دانشگاه نیز گفت: پس از 6 ماه تلاشهای مجدانه ، يک ميليارد و سيصد و شصت ميليون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به ساختمان دوم دانشگاه اختصاص یافت که با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش تعداد طبقات ساختمان از دو طبقه به سه طبقه، بودجه ی مذکور نيز افزايش چشمگيری داشته و خوشبختانه پروژه ی مذکور تاکنون قريب به 80 درصد پيشرفت فيزيکی داشته است. اميدواريم با اتمام ساختمان مذکور و با توجه به پيش بيني هايی که در زمينه ی فرهنگی و احداث سالن اجتماعات، نمازخانه، کتابخانه، سالن مطالعه، آزمايشگاه و ... داشته ايم بتوانيم در سالهای آتی زمينه های شور و نشاط علمی، فرهنگی و دانشگاهی بيشتری را برای دانشجويان گرامی فراهم آوريم.
وی در پایانضمن تشکر از سایت خبری تحلیلیهزارماسولهگفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و رسانه است و روسا و مسئولين محترم نيز به خوبی واقفند که بهترين ابزار ارتباطی گسترده که می تواند وسيله ی بيان عملکردها و ديدگاهها باشد و زمينه ی تعامل، نقد و ارتباط دوسويه ی مردم و مسئولين را فراهم آورد رسانه های ارتباط جمعی است.
شایان ذکر است مصطفی جوانرودی متولد شهر جوانرود فارغ التحصیل دانشگاه تهران و دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات عربی از اين دانشگاه می باشد که در سال 1385 به عنوان بورسیه ی گروه عربی مرکز جوانرود استخدام و در سال 1387 به عنوان عضو هيئت علمی مشغول به کار شد. از آن زمان تاکنون در دانشگاههای مختلف استان مشغول به تدريس می باشد. نامبرده در کنار تدريس و تأليف، سوابق اجرايی مختلفی را در کارنامه ی خود دارد که مديريت گروه زبان و ادبيات عربی دانشگاه پيام نور استان کرمانشاه به مدت يکسال و عضويت در شورای تخصصی سازمان مرکزی دانشگاه پيام نور به مدت پنج سال و رياست دانشگاه پيام نور پاوه به مدت پنج سال و چند ماه از جمله ی آنهاست.
از وی آثار متعدد علمی شامل تأليفات، مقالات و ترجمه برجای مانده که تأليف چند اثر درسی دانشگاه پيام نور کشور از آن جمله است.




نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد