سونامی کاهش قیمتها به مسکن رسید

کد خبر: 26391|07:54 - 1392/04/04
نسخه چاپی
سونامی کاهش قیمتها به مسکن رسید
به گزارش هزار ماسوله:   آغاز روند کاهشی قیمتها در بازار مسکن موجب شده است بسازبفروش‌ها که تاکنون آپارتمانها را نمی‌فروختند، برای فروش به بنگاه های املاک مراجعه کنند.
افزایش نرخ آپارتمان در سال گذشته موجب شده بود که برخی از بساز بفروش‌ها به امید گرانی مسکن، از فروش خودداری کنند که در نتیجه موجب کاهش عرضه و بروز سومین سونامی قیمتها در بازار مسکن شده بود اما سقوط قیمتها در بازارهای مختلف از جمله بازار سکه و ارز و رونق بازار سرمایه در چند هفته اخیر موجب افزایش عرضه شده است.
 
در واقع از حدود دو هفته پیش که به دنبال کاهش قیمتهای جهانی و تحولات داخلی کشور، بازار سکه و ارز دستخوش تغییراتی شد، سرمایه های انبار شده در خانه ها وارد بازار شدند که همین امر کاهش بیشتر قیمتها را به دنبال داشت و از آنجایی که افزایش قیمت مسکن در سال گذشته کمی بعد از گرانی در بازار ارز و سکه اتفاق افتاد، پایین آمدن قیمتها در این بخش می تواند تاثیراتی را بر بازار مسکن بگذارد و قیمتها را در این بخش متعادل تر کند.
 
اگر چه تجربه بازار مسکن نشان داده با هر بار کاهش قیمت پس از یکدوره افزایش، قیمتها به دوران قبلی باز نمی گردند اما شکستن حباب قیمتها کمک زیادی را به متقاضیان مسکن می کند و جو آرام تری را در بازار به همراه دارد.
 
بر این اساس در هفته گذشته، تعداد زیادی از بسازبفروشها و فروشندگان به بنگاه های املاک مراجعه کردند که این موضوع می تواند در هفته های آتی عرضه را در بازار مسکن افزایش دهد و قیمتها را بشکند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد