خطبه‌هاي نماز جمعه 17خرداد ماه

امام جمعه پاوه: راي ما در انتخابات، راي به امنيت، اتحاد، نظام و رهبري است

کد خبر: 20405|09:55 - 1392/03/19
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: راي ما در انتخابات، راي به امنيت، اتحاد، نظام و رهبري است
هزارماسوله:امام جمعه پاوه در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته پاوه با تأكيد بر لزوم حضور حداكثري در پاي صندوق‌هاي رأي ؛ حضور در انتخابات را يك اصل دانست و گفت : مردم اورامانات با وجود مشكلات و نارسايي‌هاي موجود همواره و در همه صحنه‌ها در سي و چهار سال گذشته حضوري فعال و آگاهانه داشته‌اند ؛ انشاء الله در 24 خرداد هم با حضور سبز خود پايمردي و وفاداري خود را ثابت خواهند نمود.
به گزارش هزارماسوله: نماز جمعه مورخ 17 خرداد ماه سال 1392 پاوه در مسجد جامع و به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری اقامه شد. در نماز جمعه این هفته خطيب جمعه پاوه ،‌ خطبه‌ها را به موضوعات « 1-تفسير آيه اول سوره اسراء   2-اشاره به گوشه‌هايي ديگر از حيات پيامبر اكرم (ص) ( حقد و حسد كافران و منافقان بعد از غزوه بدر) 3-جايگاه و اهميت منابع طبيعي   4-انتخابات 24 خرداد » اختصاص داد . 
در ادامه گزارشی از خطبه های این هفته و فایل صوتی آن آمده است.
 
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه پاوه، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته (17 خرداد)  پاوه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد ، با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي گفت : انتخابات براي ملت ما غريب و ناآشنا نيست و ملت ما در طول سي و چهار سال گذشته بارها در انتخاباتهاي متعدد حضور و مشاركتي آگاهانه داشته‌اند
 
وي افزود : انتخابات 24 خرداد بلحاظ زمان ؛ افراد و اهداف تفاوت‌‌هايي با انتخاباتهاي پيشين دارد چرا كه امروزه مردم ما مشكلات زيادي دارند و بخشي از خواسته‌هايشان همچنان بي پاسخ مانده است ، در اطراف ما جنگ و درگيري و دشمنان مشغول توطئه‌ هستند، و ميخواهند در مملكت ما هم جنگ مذهبي و طايفه‌اي بر پا كنند.
 
ماموستا قادري تأكيد كرد : در اين برهه حساس رأي ما ، تنها رأي تعيين فرد نيست بلكه رأي به امنيت ، اتحاد ، نظام و رهبري است.
 
امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به شيوه تبليغات نامزدهاي انتخاباتي گفت : سياه نمايي هنر نيست ؛ هنر آن است كه طرح و برنامه خويش را براي اداره بهتر امور بيان و به مردم اعلام كنيم .
 
وي سپس با تقدير از زحمات دولت در 8 سال گذشته افزود :‌ در اين 8 سال خدمات خوبي در كشور ارائه شده است ؛ نبايد كارهاي انجام شده را ناديده بگيريم ؛ هر چند قبول داريم امروز در كشور مشكلاتي چه در عرصه داخلي و چه در عرصه خارجي وجود دارد.
 
ماموستا قادري در پايان اين بخش از خطبه‌ها با تأكيد مجدد بر لزوم حضور حداكثري در پاي صندوق‌هاي رأي ؛  حضور در انتخابات را يك اصل دانست و گفت : مردم اورامانات با وجود مشكلات و نارسايي‌هاي موجود همواره و در همه صحنه‌ها در سي و چهار سال گذشته حضوري فعال و آگاهانه داشته‌اند ؛ انشاء الله در 24 خرداد هم با حضور سبز خود پايمردي و وفاداري خود را ثابت خواهند نمود.
 
خطيب جمعه پاوه در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز با اشاره به اهميت و جايگاه منابع طبيعي و حفظ آن گفت‌: معرف هر منطقه‌اي يك چيز خاص است كه مردم آن ديار به آن مي بالند و معرف و نماد منطقه اورامانات هم طبيعت زيبا و بكر آن است.
 
 وي افزود : حفظ و پاسداري از منابع طبيعي و طبيعت زيبا در هر منطقه‌اي هم توصيه دين است و هم نشانه اخلاق و ادب مردم آن ديار ، لذا لازم است همه ما در راستاي طبيعت بكر ديار خويش بكوشيم و از آتش زدن و تخريب منابع طبيعي شهرستان بطور جد پرهيز كنيم .
 
ماموستا ملا قادر قادري  در بخش اول خطبه‌هاي با تفسير آيه اول سوره مباركه اسراء به واقعه مهم اسراء و معراج و سفر مهم پيامبر بزرگوار اسلام(ص) ‌از مكه به بيت المقدس و از آنجا به صدره‌المنتهي اشاره كردو سالروز اين واقعه مهم را نمازگزاران تبريك گفت.
 
خطيب جمعه پاوه سپس به بخشهايي از حيات پيامبر اسلام(ص) اشاره كرد و افزود :‌ در طول تاريخ همواره در برابر دعوت اصلاحي انبياء(ع) و رهبران اخلاقي جامعه ، جمعي دعوت آنان را قبول و جمعي رد كرده‌اند ، مهم اين است كه ما به وظيفه خود عمل كنيم  و از هياهوي دشمنان واهمه‌اي نداشته باشيم./aljomeh.org
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد