تولید حدود ۷۰ مگاوات برق از زباله ها

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 20402|09:34 - 1392/03/19
نسخه چاپی
هزارماسوله:نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر گفت که تقریباً با 7000 تن زباله در روز حدود 70 مگاوات انرژی الکتریکی می‌توان تولید کرد.
به گزارش هزارماسوله به نقل از فارس: نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در پاسخ به این پرسش که کماکان بخش اعظم این زباله‌ها دفن می‌شود، گفت: خیر ، با کارهائی که در سالهای گذشته انجام شده صد در صد این زباله‌ها پردازش می‌شوند لذا بخشی از زباله‌های قابل بازیافت جدا می‌شود و الباقی به سایت تخمیر حمل شده و با طی مراحل تخمیر به طریق هوازی به کود کمپوست تبدیل می‌شود البته این پروسه کمی طولانی است و کمپوست با کیفیت متوسط تولید می‌شود.
 
معاون سابق شهردار تهران در خدمات شهری در پاسخ به این پرسش که در مورد تبدیل زباله به انرژی الکتریکی چه اقداماتی انجام شده و به نظر شما کدام روش باید دنبال شود، گفت: در سالهای اخیر علاوه بر اقداماتی که در زمینه تکمیل خطوط پردازش و ایجاد سایت دوم تخمیر صورت گرفته، جهت استفاده از زباله بعنوان سوخت نیروگاههای مولد برق با دو روش سیستم مخازن‌ هاضم و کوره زباله سوز با ظرفیت حدود 300 تن در روز و تولید تقریباً 3 مگاوات برق توسط هر سیستم اقدام شده است.
 
 نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: بطوریکه در روش استحصال گاز از مخازن هاضم که برای داخل شهرها مناسب است از زباله تر استفاده می‌شود که اولین واحد آن در منطقه چهار با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید و در روش زباله‌سوز غالباً زباله خشک استفاده شده و از حرارت حاصله جهت تولید برق استفاده می‌شود.
 
کلخورانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی اگر کل زباله شهر تهران به انرژی الکتریکی تبدیل شود قابلیت تولید چه میزان برق را داریم، گفت:میزان تولید برق متناسب با ظرفیت نیروگاهاست که امروزه در برخی کشورها واحدهایی تا 2000 تن در روز هم ساخته شده ولی تقریباً هر 100 تن زباله مخلوط قابلیت تولید حدود یک مگاوات برق را دارد لذا تقریباً 7000 تن زباله در روز حدود 70 مگاوات انرژی الکتریکی می‌توان تولید کرد.
 
نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در خصوص  میزان سرمایه‌گذاری در این رابطه تقریباً گفت که با تجربه اولی که در شهرداری انجام شده و با توجه به تغییرات نرخ ارز تقریباً هر مگاوات برق تولیدی حدود 8 میلیارد تومان هزینه تأسیسات، تجهیزات و ابنیه برآورد می‌شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد