دروازه بان ايراني ال اي بلوز آمريکا گفت:

گفت و گوي جنجالي با محمد محمدي

کد خبر: 20396|08:35 - 1392/03/19
نسخه چاپی
گفت و گوي جنجالي با محمد محمدي
 دروازه بان ايراني ال اي بلوز آمريکا گفت: برخي بازيکنان حرفشان در مورد جاده تندرستي يادشان مي رود و با در آغوش گرفتن مربي خود مکتب ها را فراموش مي کنند.
گفت و گوي جنجالي با محمد محمدي
محمد محمدي که دو هفته پيش با عقد قراردادي به تيم ال اي بلوز آمريکا پيوسته است در گفت و گويي متفاوت و البته انتقادي نسبت به اتفاقات رخ داده در فوتبال ايران صحبت کرد.
 
به گزارش فارس ، وي در ابتداي صحبت هاي خود اظهار داشت: با توجه به انتقالم از فوتبال ايران به ال اي بلوز لازم مي دانم که از کليه مربيان خود در فوتبال ايران و به خصوص از فشخامي به عنوان اولين مربي تا علي دايي به عنوان آخرين مربي در فوتبال ايران تقدير و از تمام زحماتيکه در اين 22 سال کشيده‌اند تشکر کنم. همچنين از کليه هواداران سرخابي در مدتي که در تيمهاي پرسپوليس و استقلال بودم و از من حمايت کرده اند سپاسگذارم و دست تک تک کليه آنها را مي بوسم و پيشرفت خودم را مديون لطف خداي متعال،خانواده‌ام و حمايت هاي آنها مي‌دانم.
 
محمدي در ادامه گفت: اکنون که به خاطر مسايل شخصي و خانوادگي فوتبال ايران را ترک کردم لازم است جهت روشن شدن اذهان عمومي فوتبالدوستان نکاتي را ذکر کنم و چنانچه در طول دوران بازيگري ام مطالبي در اين زمينه عنوان نکردم، دليلي بر عدم آگاهي ام نبوده و صرفآ جهت حفظ آرامش و دوري از حاشيه هاي فوتبال بوده است. فقط اميدوارم روزي مجبور نباشم بصورت شفاف و علني جزئيات را بيان کنم.
 
دروازه بان اسبق تيم هاي استقلال و پرسپوليس و راه آهن گفت:به نظرم بزرگترين معضل فوتبال ايران، عدم صداقت در اکثر رفتارها است.
 
براي مثال دوستاني‌که از حضور غير فوتبالي‌ها و سياسيون در فوتبال ايران گله مند هستند و هر روز به عناوين مختلف در رسانه‌ها و جرايد عليه غير فوتبالي‌ها و سياسيون مصاحبه مي کنند با پوشيدن کت و شلوار و کفش بدون جوراب دنبال گرفتن مجوز تراکم ساختمان و مجوز خودرو هستند و نکته مهم اين است که ادعا مي کنند به هيچ گروهي وابستگي ندارند و صرفأ جهت عشق پيراهن و فوتبال کار مي کنند و هيچگاه دنبال منافع شخصي نبوده اند.
 
وي تاکيد کرد:خيلي برايم جالب است که وقتي مسئله اي مانند انتخابات شوراها پيش مي آيد برخي از دوستان ورزشي بدون داشتن هچگونه تجربه وارد عرصه مذکور شده و خود را کانديد مي کنند. کاش مي‌شد در فوتبال نيز همانند انتخابات رياست جمهوري، شوراي نگهباني وجود داشت که صلاحيت يا عدم صلاحيت افراد را در اين رشته تائيد مي کرد، و يا بهتر بود به‌جاي پرداختن به مسائلي از قبيل دو شغله بودن و يا بازنشسته بودن افراد ، به‌دنبال سلامت جسم و روح و روان آنها باشيم زيرا که اين چنين افرادي ارتباط مستقيم با آينده يک سري جوان و هواداران دو آتشه تيم‌هاي شهرستاني دارند.
 
محمدي که از اتفاقات رخ داده در فوتبال ايران ناراحت بود به فارس گفت: چه اتفاقي رخ مي دهد، فردي‌که خود را پرچمدار اخلاق مداري در اين فوتبال مي‌داند، به حذف نام يک بازيکن از ليست منشوري‌ها کمک مي‌کند و يا افرادي‌که در اين چند سال گذشته با استفاده از رابطه ها باعث ورود يک برند خاص که از کيفيت معمولي برخوردار است حمايت مي کنند و حتي دم از جهاني بودن و استاندارد بودن توپ‌هاي فوتبال مي زنند! در صورتيکه سال توليد توپ‌ها مربوط به شش سال گذشته بوده و تاريخ توليد روي آنها حک شده است.
 
وي افزود: زماني که تعدادي از دروازه‌بان‌ها نسبت به کيفيت توپ‌ها اعتراض مى‌کنند مورد تهديد قرار مي‌گيرند و يا کساني‌که دم از برخورد با دلال‌هاي فوتبال مي زنند خود پشت پرده ارتباط مستقيمي با آنها دارند و اکثر بازيکنان تيمشان از کانال اين افراد قرارداد مي بندند. متاسفانه بايد بگويم در اين چند سالي که در فوتبال ايران کار کردم پشت درب اتاق چند مدير منتظر نشسته بودم که در حين ورود با دلال هاي بنامي روبرو شدم. از برخي از اتفاقات اين فوتبال متعجبم و از خود مي پرسم، چطور مي‌شود يک بازيکن با مدير عامل تيمش درگيري فيزيکي پيدا مي‌کند و همان سال در همان تيم به‌عنوان کاپيتان فعاليت مي کند و يا چطور ممکن است مربيان تيم‌ها، در ابتداي بازي با دسته گل به‌سمت هم مي‌روند و بعد از گذشت يک نيمه رکيک‌ترين الفاظ را نثار يکديگر مي کنند؟ چه اتفاقي مي افتد که فرزند يک مدير عامل به ‌عنوان دلال بازيکن فعاليت مي کند و فرزند يک مدير عامل ديگر به صورت کانتينري البسه ورزشي درجه هفتم و هشتم چيني را وارد کرده و با قيمت هاي هنگفت مي فروشد؟
 
دروازه‌بان فصل گذشته راه آهن در ادامه گفت و گوي انتقادي خود با فارس تصريح کرد: همينطور است که انتقاد برخي‌ها مبني بر علاقه شخصي به جاده تندرستي فراموش مي‌شود و يا بازيکني که به گفته دوستان تخلفي انجام داده و بابت آن چهار صد ميليون تومان هزينه کرده و از ايران رفته فراموش مي‌شود و در صحنه بعدي در آغوش يکديگر قرار گرفته و مکتب‌ها فراموش مي شود؟
 
اين دروازه بان اسبق استقلال و پرسپوليس گفت: به نظرم فوتبال لذت بخش است ولي مهم اين است که انسان به چه قيمتي حضور داشته باشد. آيا اين فوتبال ارزش دارد که يک مربي دروازبان‌ها شديد ترين و رکيک ترين الفاظ را از يک بازيکن بشنود و حريف نزند؟ صرفا به خاطر اينکه توسط همان بازيکن به تيم معرفي شده است .متاسفانه کمک مربياني در فوتبال ايران در باشگاهي حضور دارند که در محل تمرين حضور يافته و موز و نسکافه مي خورند و تاکتيکي ترين بحث فوتبالشان آفرين گفتن و چرخاندن سوت است! آناليزوري را مي شناسم که در خارج از ايران زندگي مي‌کرده و تمام هم و غم خود را در جلسات آناليز صرف تعريف از سرمربي مي‌کند تا شايد حضورش در تيم تداوم داشته باشد.
 
محمدي افزود: درد اين جاست که اين افراد فقط به‌علت داشتن رابطه در اين فوتبال حضور دارند نه به جهت داشتن تواناييهاي فني، و يا سرمربي که دم از خدا و پيغمبر مي‌زند و هميشه هواداران را سپر بلاي خود قرار مي دهد، ماشين ميلياردي سوار مي‌شود و جالب اينجا است که شعار مي دهند ما فقط به عشق پيراهن و هواداران کار مي‌کنيم از ممردم اينگونه دم مي زند!
 
وي در ادامه به فارس گفت: شايد از اتفاقات اين فوتبال مي شود چند جلد کتاب نوشت اما فوتبال صحنه‌هاي زيباتري هم دارد که مربوط به برد و باختها نمي‌شود و آن دوستي‌هايي است که در اين فوتبال رقم مي خورد و خاطرات تلخ و شيرين است که به يادگار مي‌ماند.
 
محمدي ادامه داد: اکنون که از فوتبال ايران به‌ عنوان بازيکن دور شده ام خوشحالم که به تمام آرزوهايم در فوتبال دست پيدا کرده‌ام و در اوج فوتبال و پختگي يک دروازه‌بان از فوتبال ايران مي روم، تا محيط جديدي را تجربه کنم و مجددا از تمام مربيان و تمام کسانيکه در اين سالها برايم زحمت کشيده اند تشکر و قدرداني مي‌نمايم.
 
وي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: جا دارد از دو عزيزي که همانند ساير مربيان برايم زحمت کشيده اند تشکر کنم. اول از حميد عليدوستي که در دوران جواني ام در تيم سايپا به من اعتماد کرد و باعث پيشرفت و حضور در تيم بزرگسالان شد و همچنين فرهاد کاظمي که باعث شد مجددا با عشق و علاقه به فوتبال ادامه دهم و چيزهاي بيشتري را تجربه کنم. همچنين از تمامي اصحاب جرايد که در حق من لطف داشتند سپاسگذارم.ناگفته نماند که تمام اين پيشرف ها و موفقيت‌ها را مرهون لطف خدا و زحمت‌ها و محبت‌هاي پدر ومادرم و همراهي همسر و پسرم هستم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد