دومين شکست آبرومندانه واليبال براي ايران

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 20392|08:26 - 1392/03/19
نسخه چاپی
هزارماسوله:تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه خود در ليگ جهاني برابر روسيه نتيجه را واگذار کرد.
 به گزارش هزار ماسوله:دومين رويارويي اين دو تيم در ليگ جهاني بازهم در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار شد و شاگردان ولاسکو نتوانستند برابر قهرمان المپيک کاري از پيش ببرند.
 
جعفر علي از بحرين و ناصر شعبان از مصر قضاوت اين مسابقه را برعهده داشتند.
 
سعيد معروف، حمزه زريني، امير غفور، محمد موسوي عراقي، آرمين تشکري، فرهاد ظريف و فرهاد قائمي نفرات اصلي آغاز کننده تيم ملي ايران در دومين ديدار در ليگ جهاني مقابل روسيه بودند.
 
* گيم اول؛ 25 بر 23 به سود روسيه
 
 بازي را روس‌ها آغاز کردند و در نخستين حرکت سرويس را از دست دادند و بازي يک بر صفر به سود ايران شد. امتياز سوم براي ايران با حرکت سرعتي محمد موسوي به دست آمد. در ادامه روس‌ها سومين سرويس خود را از دست دادند و نتبجه بازي 6 بر 3 به سود ايران شد و بعد از ان بازهم روس‌ها سرويس خراب کردند تا نتيجه بازي 7 بر 4 شود، اما شاگردان ولاسکو نتوانستند اين اختلاف را حفظ کنند و روس‌ها با برنامه‌تر بازي کردند و نتيجه بازي به 8 بر 7 به سود تيم ميزبان تغيير کرد تا تيم‌ها روانه وقت استراحت فني اول شوند.
 
در آغاز مجدد بازي تيم ايران بازي را بازهم بهتر شروع کرد و توانست نتيجه را 10 بر 9 به سود خود تغيير دهد. در ادامه حملات دو تيم و از دست دادن سرويس توسط بازيکنان ايران نتيجه را 13 بر 13 کرد. روس‌ها تا امتياز 15 به سود ايران 9 بار توپ‌هاي سرويس را از دست دادند. امتياز 16 را روس‌ها کسب کردند و ايران در امتياز 15 ماند تا تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند. بازهم در آغاز مجدد بازي ايران بهتر بود و توانست نتيجه بازي 17 بر 16 به سود خود کند.
 
وقتي روس‌ها 20 بر 19 از ايران پيش افتادند ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد، در ادامه ملي‌پوشان ايران توانستند بازي را به تساوي بکشانند. اسپک حمزه زريني به بيرون زمين رفت تا روس‌ها به امتياز 22 برسند و اين حرکت موجب شد تا ولاسکو کشاورزي را جايگزين زريني کند. در ادامه روس‌ها با زدن يک سرويس پرشي و هدفمند توپ را در زمين ايران جا دادند تا به امتياز 23 برسند و اين امتياز ولاسکو را مجبور کرد بازهم با درخواست وقت استراحت، وقفه‌اي در بازي ايجاد کند. هرچند که روس‌ها توانستند 3 امتياز اختلاف ايجاد کنند، اما تيم ايران اختلاف را کم کردند و نتيجه بازي 24 بر 23 به سود روسيه شد و آندري ورنکوف درخواست وقت استراحت فني کرد و با شروع بازي معروف سرويسش را به تور زد تا اين گيم 25 بر 23 به سود روس‌ها خاتمه پيدا کند.
 
* گيم دوم؛ 25 بر 22 به سود روسيه
 
گيم دوم را روس‌ها بهتر شروع کردند و نتيجه بازي 2 بر صفر شد؛ اشتباهات متعدد در تيم ايران باعث شد تا نتيجه 4 بر يک به سود روس‌ها شود تا چهره ولاسکو کمي درهم شود و درخواست وقت استراحت فني کرد.
 
روس‌ها در ست دوم خيلي راحت‌تر بازي مي‌کردندو نتيجه بازي 6 بر 2 به سود آنها پيش‌مي‌رفت، اما شاگردان ولاسکو انگيزه خود را از دست ندادند.
 
اشتباه بين بازيکنان ايران بسيار زياد شد تا اينکه روس‌ها به رسيدن به امتياز 8 بر 4 تيم‌ها را به وقت استراحت فني اول فرستادند. تيم ايران در گيم دوم در دريافت و دفاع و حمله عملکرد خوبي نداشت و همين عوامل دست به دست هم داد تا اختلافي 4 امتيازي بين تيم‌ها حاکم شود.
 
دريافت اول روس‌ها برخلاف گيم و بازي گذشته بسيار خوب بود و تقريبا تمام توپ‌ها را جمع مي‌کردند، اما در طرف مقابل تيم ايران بسيار ضعيف ظاهر شد و نتيجه 10 بر 4 به سود روسيه ولاسکو را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت کند و وقفه‌اي در بازي ايجاد کند. خيال روس‌ها به قدري راحت شده بود که ديگر از سرويس‌هاي ساده استفاده مي‌کردند، اما بازيکنان ايران در دريافت همين توپ‌ها هم مشکل داشتند. تيزهوشي روس‌ها و بازي با تفکر بازيکنان اين تيم نتيجه را 13 بر 8 به سود آنها کرد. روس‌ها اختلاف خود را حفظ کردند و با رسيدن به امتياز 16 بر 11 بازهم تيم‌ها را به وقت استراحت فني بردند. ولاسکو در اين وقت استراحت به بازيکنان گفت که توانايي برگشت به بازي را دارند.
 
سرويس‌هاي موجي و هدفدار سعيد معروف و در ادامه دفاع و حملات خوب غفور موجب شد تا اختلاف کم شود نتيجه بازي به 18 بر 15 تغيير پيدا کند.
 
سرويس عالي از فياضي و دريافت بد روس‌ها موجب توپ وارد زمين ايران شود، اما غفور اجازه خودنمايي به حريف نداد و بلافاصله با يک اسپک تماشايي امتياز 17 را براي ايران به ارمغان آورد تا اختلاف امتياز به يک برسد. شاگردان ولاسکو به خوبي توانستند اختلاف امتياز را کم کنند تا آندري ورنکوف مجبور شود در بازي وقفه ايجاد کند. بعد از اينکه بازي بار ديگر به جريفان افتاد روس‌ها نتيجه بازي 21 بر 19 کردند. نيکولاي پاوولف، بازيکن شماره 7 روس‌ها در اين بازي بسيار خوب بازي کرد و توانست امتياز روس‌ها را به 23 برسانند. دريافت بي‌نقص روس‌ها از سرويس عالي قائمي و حمله خوب آنها موجب شد نتيجه بازي 24 بر 21 شود؛ اين گيم در پايان با حساب 25 بر 22 به سود قهرمان المپيک خاتمه پيدا کرد.
 
* گيم سوم؛ 25 بر 17 به سود ايران
 
اين را بازهم مانند هميشه ايران خوب شروع کرد و توانست نتيجه بازي را 6 بر 2 کند تا سرمربي روس‌ها درخواست وقت استراحت فني کند. ملي‌پوشان ايران پس از وقت استراحت هم توانستند امتيازگيري کنند و نتيجه بازي 7 بر 2 شد. سرويس‌هاي بي نقص از قائمي و عملکرد خوب در دفاع و حمله توسط ملي‌پوشان ايران موجب شد تا نتيجه بازي 8 بر 2 به سود ايران شود و تيم‌ها به وقت استراحت فني اول بروند.
 
روس‌ها کمي دست‌پاچه بازي را آغاز کردند و همين موضوع موجب شد تا اختلاف تيم‌ها به 7 امتياز برسد؛ تيم ايران 9 بر 2 از قهرمان المپيک پيش افتاد. دهمين امتياز ايران هم با دفاع بي‌نقص ملي‌پوشان به ارمغان آمد و ولاسکو هم از اين دفاع بسيار خوشحال شد. گويي روس‌ها در اين گيم حرفي براي گفتن نداشتند و اسپک تماشايي غفور امتياز 11 را براي ايران کسب کرد؛ روس‌ها امتياز سوم خود را به وسيله از دست دادن سرويس توسط قائمي کسب کردند. زدن سرويس‌هاي عالي توسط ملي‌پوشان و به خصوص پوريا فياضي تيم ايران را به امتياز 16 رساند و با نتيجه 16 بر 5 به سود ايران تيم‌ها روانه وقت استراحت فني دوم شدند؛ اين نتيجه براي علاقمندان به واليبال دور از انتظار بود، اما ولاسکو بازهم نکات کليدي را به بازيکنانش گوشزد کرد تا بازي را رها نکنند. حرکت خوب فياضي و حرکت وي از پشت خط و اسپکي که زد موجب شد تا نتيجه بازي 17 بر 6 شود. سرمربي روس‌ها در اين گيم به بازيکنان اصلي خود استراحت داد، اما ذخيره‌هاي روسيه هم بسيار خوب بازي کردند و توانستند نتيجه بازي به 19 بر 11 تغيير دهند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کند، چراکه روس‌ها در حال امتيازگيري بودند و اختلاف را کم کرده بودند. روس‌ها با وجود اينکه شانس کمي براي پيروزي در اين گيم داشتند، اما بازي را رها نکردند و نتيجه را 21 بر 14 کردند. تيزهوشي غفور . اسپکي که زد امتيازات ايران را به 23 رساند و دفاع خوب ملي‌پوشان امتياز 24 را براي ايران همراه داشت. عادل غلامي تير خلاص را به روس‌ها زد و امتياز 25 را با يک حرکت سرعتي براي ايران کسب کرد تا اين گيم 25 بر 17 به سود ايران خاتمه پيدا کرد تا قهرمان المپيک برابر شاگردان ولاسکو زانو بزند.
 
* گيم چهارم؛
 
گيم چهارم را دو تيم پاياپايي آغاز کردند؛ موزيريسکي، بلند فدترين بازيکن ليگ جهاني در آغاز اين گيم بازهم وارد ميدان شد و بيشتر توپ‌ها به اين بازيکن ختم مي‌شد. اشتباه در زدن سرويس براي دو تيم موجب شد بازي 5 بر 4 به سود روسيه شود. دفاع خود عادل غلامي و استفاده از توپ برگشتي توسط همين بازيکن امتيازهاي 6 و 7 را براي ايران به ارمغان آورد، اما روس‌ها دست از تلاش برنداشتند و با حملات بي‌نقص خود توانستند نتيجه بازي را 8 بر 7 به سود خود کنند و تيم‌ها را به وقت استراحت فني اول فرستادند.
 
پس از يک کش و قوس دفاع خوب محمد موسوي به همراه فرهاد قائمي امتياز 10 را براي ايران کسب کرد، اما از دست دادن سرويس توسط غلامي و در ادامه حمله خوب توسط روس‌ها نتيجه بازي را 11 بر 10 به سود آنها کرد. زدن سرويس‌ها محکم و پرشي در دستور کار روس‌ها قرار گرفت و همين موضوع موجب شد تا نتيجه بازي 14 بر 10 به سود روسيه شود و ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کرد، اما پاوولوف در خط سرويس حضور داشت و کسي نمي‌توانست وي را مهار کند تا اينکه نتيجه بازي 16 بر 10 به سود روسيه شد و تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم رفتند.
 
در امتياز 17 بر 12 مهدوي وارد زمين شد تا شايد بتواند کمکي به تيم کند، اما روس‌ها فقط براي پيروزي آمده بودند از هر توپي امتياز مي‌گرفتند. نتيجه 21 بر 15 به نفع روسيه موجب شد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کند و مانع امتيازگيري روس‌ها شود. اگر بازيکنان ايران کمي دقت مي‌کردند شايد شرايط تغيير پيدا مي‌کرد، اما اشتباهات بازيکنان به قدري بود که ولاسکو هم متعجب شده بود تا اينکه اين گيم هم 25 بر 18 به سود قهرمان المپيک خاتمه پيدا کرد.
 
* صربستان حريف بعدي شاگردان ولاسکو
 
کاروان واليبال ايران ساعت 11 صبح فردا کالينگراد را به مقصد مسکو و سپس تهران ترک خواهد کرد و ساعت 23 فردا يکشنبه 19 خرداد از طريق فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) وارد تهران خواهد شد.
 
بر اساس برنامه آماده‌سازي تيم، دو روز استراحت در برنامه کاري ملي‌پوشان است و از روز 22 خرداد تيم ملي با 22 بازيکن که اسامي آنها قبلاً به فدراسيون جهاني اعلام شده در دو گروه الف و ب در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تمرينات خود را زير نظر کادر فني بار ديگر پيگيري خواهند کرد تا بتوانند خود را براي رويارويي با تيم ملي صربستان در روز هاي 31 خرداد و 1 تير آماده کنند.
 
در حال حاضر اردوي تيم ملي ب ايران با حضور بقيه بازيکنان دعوت شده به اردو، زير نظر معدني و کادر فني تيم ب در حال پيگيري است و پس از رسيدن تيم الف تمرينات در دو گروه الف و ب ادامه پيدا خواهد کرد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد