شکلات خودروها را از زبان خودشان بشنوید!

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 20187|18:43 - 1392/03/18
نسخه چاپی
هزارماسوله: یک مخترع جوان کشورمان دستگاه عیب‌یاب هوشمندی برای انواع خودرو ساخته است که مشکلات خودرو را از زبان خودش بازگو می‌کند! این دستگاه هوشمند به گونه‌ای است که هر کاربری می‌تواند از آن استفاده کند و مشکل خودروی خود را بفهمد.
به گزارش هزارماسوله به نقل ازشبکه خبر، علیرضا جنت، این دستگاه هوشمند را به گونه‌ای طراحی کرده است که هر کاربری بدون نیاز به آگاهی از کدهای خطای انواع دیاگ‌ها(عیب‌یاب خودرو)، می‌تواند از آن استفاده کند و مشکل خودروی خود را بفهمد.


دیاگ‌ها دستگاه‌هایی هستند که برای عیب‌یابی سیستم الکترونیک خودرو استفاده می شود و با اتصال به رایانه خودرو به رفع نقص آن کمک می‌کنند.


این دستگاه‌ها قادر به تشخیص عیوب دارای منشأ مکانیکی نیستند اما استفاده از آنها به عنوان دستگاه اندازه‌گیری مقادیر عملکردی موتور، می‌تواند کمک مؤثری برای تشخیص صحیح این عیوب باشد.


دیاگی که علیرضا جنت طراحی کرده است می‌تواند مشکل الکترونیک خودرو را بیابد و بدون آنکه کاربر آن به دانش فنی خاصی احتیاج داشته باشد، تنظیمات و مقادیر را به مقادیر اصلی کارخانه بازگرداند.


وی درباره این دیاگ توضیح داد: این دستگاه نیز مانند سایر دیاگ‌ها اتصال سریع و آسانی به پورت در نظر گرفته شده در خودروهای انژکتوری برای عیب‌یابی دارد و با تشخیص هوشمند نوع خودرو، مشکلات را یافته و آنها را به صورت گویا اعلام می‌کند.

این مخترع جوان افزود: دیاگ در ابعاد یک گوشی تلفن همراه است که می‌تواند کدها خطا را شناسایی و بدون دخالت کاربر آنها را برطرف کند.

به گفته جنت، چراغ عیب خودرو پس از عیب‌یابی این دستگاه خاموش می‌شود و بدون نیاز به هیچ گونه تخصصی و تغییر در سیم کشی قابل استفاده برای عموم می‌باشد.

قابلیت حمل این دیاگ، شناسایی خودکار خودرو و نوع رایانه آن، راهنمایی صوتی برای مراحل مختلف عیب یابی، خواندن و پاک کردن خودکار آنها، ریست (مقداردهی اولیه) رایانه خودرو، اعلام مشکلات مربوط به خرابی مدارها و قطعات، توانایی انجام 70 درصد کارهای دیاگ‌های عادی تعمیرگاه‌های خودرو و هزینه پایین آن - 150 هزار تومان- امکان استفاده از آن را افزون بر تعمیرکاران خودرو برای عموم مردم و صاحبان خودرو به وجود می‌آورد.

به گفته مخترع این دیاگ تا کنون چندین دستگاه از آن تولید شده و در اختیار تعمیرکاران و صاحبان خودرو قرار گرفته است.

این دستگاه بر حسب سفارش و درخواست مشتری تولید می‌شود اما تولیدکنندگان آن توانایی تولید بیشتر این دستگاه را نیز دارند؛ دستگاهی که می‌تواند هزینه‌های نگهداری و بازبینی سیستم الکترونیک خودرو را تا اندازه زیادی کاهش دهد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد