تونل راه آهن تهران - تبريز افتتاح شد

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 20050|13:24 - 1392/03/18
نسخه چاپی
هزارماسوله:طرح بزرگ انتقال خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه شهری است که از سال 1386 آغاز شده است.
 این پروژه با مدیریت شرکت مهندسین مشاور مترا، مشاوران همکار شرکت مهندسین مشاور ساحل و پیمانکاران قرارگاه خاتم الانبیاء،‌ موسسه شهید رجایی و موسسه مهندسی رهاب اجرا شده است.
 
براساس این گزارش از مشخصات مهندسی و فنی این پروژه طول تونل به اندازه 8 کیلومتر، عرض داخل تونل ‌24/20 متر، وجود 4 خط عبوری و حداکثر سرعت تا 120 کیلومتر بر ساعت است.
 
براساس این گزارش از مزایای طرح انتقال خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین کمک به بازسازی بافت فرسوده شهری و ارتقای خدمات شهری به شهروندان، کاهش موانع توسعه شهری و محدودیت‌های ترافیکی، کاهش سوانح برخورد عابرین وسایل نقلیه جاده‌ای با وسایل نقلیه ریلی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد امکان توسعه راه آهن تهران - تبریز در آینده نزدیک و ارتقای کیفی خطوط راه آهن موجود،‌ کاهش مشکلات ناشی از همجواری تراکم مسکونی با راه آهن، کاهش چشم اندازهای نامناسب شهری در حاشیه ریل و کاهش تاثیرات غیر مستقیم تردد ریلی در منطقه و تبعات حاصل از آن است.
 
با توجه به گستره طرح تونل در مناطق پرتراکم شهری برخورد با موانعی از قبیل شبکه‌های آبرسانی، لوله‌های گاز، خطوط برق فشار قوی، مخابرات،‌ فاضلاب و گذرگاه‌ها و معابر شهری در قالب معارضین طرح اجتناب‌ناپذیر بوده که با پیشرفت پروژه بالغ بر 150 مورد شناسایی و با احداث سازه‌های فنی و تغییر مسیر دائم، تسهیل در اجرای آن فراهم شد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد