دزدهازنگ می زدند، بعد سرقت می کردند

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 20036|12:48 - 1392/03/18
نسخه چاپی
هزارماسوله:دو متهم سابقه‌دار که شبانه با ورود به خانه‌های مردم شهرری و حومه آن، طلا و اثاثیه‌هایشان را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
 چند روز پیش ماموران کلانتری 172 عبدالعظیم حسنی(ع) هنگام گشتزنی در جنوب شهرری متوجه مردی شدند که قصد فروش یک دستگاه دی.وی.دی داشت، اما کسی با او معامله نمی کرد. ماموران با ظنین شدن به مرد فروشنده و زیر نظر گرفتن وی، اطمینان یافتند کالایی که می فروشد دزدی است، بنابراین او را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
 
متهم در بازجویی مدعی شد، دستگاه دی.وی.دی متعلق به خودش بوده و برای تامین هزینه اعتیادش قصد فروش آن را داشته است.در پی اظهارات متناقض متهم، او برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی شهرری قرار گرفت.
 
مالباخته، سارق را رسوا کرد
 
در حالی که متهم همچنان اظهارات پیشین خود را تکرار می کرد، مردی با حضور در مرکز پلیس و طرح شکایتی گفت؛ در غیاب او و خانواده اش، پول، طلا و اموال خانه اش سرقت شده است.با جمع بندی این اطلاعات، ماموران که احتمال می دادند مرد بازداشت شده همان سارق خانه شاکی باشد، دی.وی.دی کشف شده از وی را به شاکی نشان دادند که او مدعی شد این کالا جزو وسایل مسروقه از خانه اش است. این بار مرد سارق به دزدی سریالی از خانه های مردم اعتراف و دوست سابقه دارش به نام عباس را همدست خود معرفی کرد.
 
اعتراف به دزدی سریالی از منازل
 
متهم با اشاره به نحوه دزدی هایشان گفت: چندی پیش از زندان آزاد شدم و تصمیم گرفتم دزدی هایم را از سر بگیرم. موضوع را با عباس که یک متهم سابقه دار است، در میان گذاشتم که با من همراه شد. ابتدا دو نفری با یک دستگاه موتورسیکلت در محله های شهرری و حومه های آن تردد و خانه هایی را که چراغ هایشان خاموش بود، شناسایی می کردیم سپس چند بار دیگر به آنجا رفته و زنگ در منازل را به صدا درمی آوردیم و با اطمینان از این که کسی منزل نیست، نیمه شب با تخریب قفل ورودی وارد منازل می شدیم و اموال را سرقت می کردیم.
 
فروش مدارک مسروقه به جاعلان حرفه ای
 
متهم اضافه کرد: مدارک دزدی را به جاعلان حرفه ای و طلا ها را هم به چند طلافروش که در زمینه خرید و فروش طلای دزدی فعالیت داشتند، می فروختیم. اثاثیه ها را هم خودمان با دوره گردی در شهر به فروش می رساندیم.
 
متهم یادآور شد: در یکی از دزدی هایمان علاوه بر اثاثیه خانه، یک صندوقچه پر از طلا که 70 میلیون تومان ارزش داشت، سرقت کردیم. در پی اعتراف متهم، دیگر همدست وی ـ عباس ـ نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و معلوم شد او پیش از دستگیری مرد سارق، به اتهام دزدی از یک خانه دستگیر و زندانی شده است.
 
سرهنگ مرتضی رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی شهرری در این باره گفت: با اعتراف دزد حرفه ای به سرقت سریالی از منازل، همدست او نیز در زندان شناسایی و به مرکز پلیس منتقل شد.
این متهم سابقه دار نیز به همدستی در دزدی سریالی از منازل با دیگر متهم پرونده اعتراف کرد.
 
بنا بر این گزارش برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
 
معصومه ملکی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد