شکسته شدن رکورد تردد در هراز و فیروز کوه

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19997|09:34 - 1392/03/18
نسخه چاپی
هزارماسوله:فرمانده پلیس‌ راه کشور از شکسته شدن رکورد تردد در محورهای هراز و فیروزکوه در تعطیلات اخیر خبر داد و گفت: تعداد خودروهای ترددکننده در محور چالوس نیز بیش از پنج برابر ظرفیت این جاده بوده است به شکلی که تنها در یک روز شاهد عبور 525 کیلومتر قطار خودروها از این جاده بودیم.
 سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار ترددشمارهای جاده‌ای، گفت: آمارها نشان می‌دهد طی روزهای 13 و 14 خرداد ماه حدود 75 هزار تردد در دو لاین رفت و برگشت در جاده چالوس، 163 هزار تردد در محور هراز، 94 هزار تردد در محور فیروزکوه و 275 هزار تردد در محور جاجرود انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در محورهای هراز و فیروزکوه 257 هزار تردد ثبت شده است، گفت: این رقم بی‌سابقه‌ترین میزان تردد در این دو محور طی چند سال گذشته بوده است. از سوی دیگر در حالی که به طور متوسط روزانه حدود 7000 خودرو از محور چالوس تردد می‌کنند، تردد 75 هزار دستگاه خودرو تنها طی دو روز از این مسیر نشان می‌دهد که بار تردد در این مسیر بیش از پنج برابر ظرفیت بوده است.
 
مهماندار با اشاره به این که تنها در یک روز 35 هزار خودرو از جاده چالوس تردد کرد افزود: اگر طول هر خودرو را به طور متوسط 3 متر و فاصله آنرا تا خودرو جلویی با توجه به ترافیک محور 5 متر در نظر بگیریم باید گفت در یک جاده‌ای که طول آن 100 کیلومتر است حدود 525 کیلومتر قطار خودرو در یک روز عبور کرد.
 
فرمانده پلیس‌ راه کشور با اشاره به اینکه حجم بالای سفرها طی چند روز گذشته موجب ایجاد بار ترافیک سنگین در محور قزوین - رشت شد، گفت: بر این اساس بیشترین بار ترافیکی این محور را در محدوده منجیل و رودبار شاهد بودیم.
 
وی در عین حال یادآور شد: متاسفانه در هیچ یک از جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی لاین رفت و برگشت مجزا به طور کامل وجود ندارد که همین امر موجب شده حتی در آزادراه قزوین - رشت شاهد بار ترافیک سنگین در بخش‌هایی که مسیر مجزا نداریم باشیم.
 
مهماندار با انتقاد از برخی رانندگان متخلف که بدون توجه به قوانین و مقررات رانندگی از شانه خاکی استفاده کرده و یا با سبقت غیرمجاز به لاین مخالف تجاوز کردند، افزود: همین امر موجب ایجاد گره سنگین ترافیکی در محورهای هراز و چالوس و فیروزکوه شد.
 
وی با تاکید بر اینکه این دسته از رانندگان متخلف از طریق دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف ثابت و سیار پلیس شناسایی و نسبت به صدور قبض جریمه برای آنها اقدام شده است، گفت: در عین حال این افراد با زیر پا گذاشتن حقوق سایر رانندگان، موجبات ایجاد بار ترافیک سنگین و انسداد معبر را فراهم کرده‌اند که برابر تدابیر اتخاذ شده، با این دسته از رانندگان به طور جدی برخورد خواهد شد.
 
فرمانده پلیس‌راه کشور به بار بازگشت مسافران اشاره کرد و با بیان این که بازگشت مسافران از عصر روز پنجشنبه آغاز شده است گفت: با توجه به اینکه تعطیلات اخیر نخستین تعطیلات چند روزه پس از عید نوروز بود، حجم بالایی از سفرها را شاهد بودیم و بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم روند بازگشت مسافران تا روز شنبه ادامه داشته باشد که اوج بازگشت مسافران را در عصر جمعه داریم.
 
مهماندار با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای پلیس راه در آماده‌باش کامل هستند، از اتخاذ تدابیر ویژه برای بازگشت مسافران خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه نیروهای پلیس در جاده‌های کشور خصوصا جاده‌های استان‌های شمالی به طور ویژه مستقر شده‌اند و با رانندگان متخلفی که از لاین مخالف و یا شانه خاکی استفاده کنند، به طور جدی برخورد می‌کنند.
 
به گفته وی، گواهینامه این افراد ضبط و خودروی آنها توقیف و اعمال قانون شده و اگر موجب انسداد معبر شوند برابر هماهنگی انجام شده، به دلیل اخلال در نظم تردد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
 
فرمانده پلیس‌راه کشور در عین حال با توصیه به رانندگان مبنی بر حفظ آرامش و حوصله در بازگشت از مسافرت خود، گفت: با توجه به حجم بالای سفرها، رانندگان حداقل دو تا سه برابر حالت عادی برای زمان بازگشت خود برنامه‌ریزی کنند. از سوی دیگر تلاش کنند تا پیش از ورود به جاده‌ها، نسبت به پر کردن باک بنزین خود اقدام کرده تا در صورت گرفتار شدن در ترافیک سنگین و با توجه به گرمای هوا، با مشکلی مواجه نشوند.
 
وی در ادامه به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 12 روز جمعه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و این محور از ساعت 15 روز جمعه تا 2 بامداد شنبه به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.
 
فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: همچنین تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت 13 روز جمعه تا ساعت 2 بامداد شنبه در محور هراز از رودهن به آمل ممنوع و از ساعت 15 روز جمعه تا 2 بامداد شنبه این محور از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یک طرفه خواهد بود.
 
مهماندار خاطرنشان کرد: بدیهی است محدودیت‌های تردد برای تریلرها و کامیون‌ها به جز تریلرها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی همچنان در محورهای هراز و فیروزکوه اعمال می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان در خصوص محدودیت‌های ترافیکی برای بازگشت مسافران است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد