درخواست برای توجه کاندیداها به صنعت گردشگری

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19990|09:20 - 1392/03/18
نسخه چاپی
هزارماسوله: کاندیداهای ریاست‌جمهوری واقعا چه برنامه‌هایی برای صنعت گردشگری کشور دارند؟
 این سؤالی است که از ابتدای اعلام برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی در ذهن فعالان صنعت گردشگری به‌عنوان صنعتی درآمدزا و اشتغال‌زا مطرح شده است که کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حوزه توسعه صنعت گردشگری چه برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند؟
در همین رابطه یک کارشناس صنعت گردشگری دیروز در گفت‌وگو با مهر از نامزدهای انتخاباتی پرسیده است که برای ارتقای سهم بازار ایران در عرصه تجارت بین‌الملل با تأکید بر توسعه استراتژی گردشگری، چه سیاست‌هایی دارند و چگونه می‌خواهند سیاست و برنامه‌های خود را در حوزه گردشگری اجرایی کنند؟
 
به گفته شفیع زاده، بزرگ‌ترین مشکلی که کاندیداها مطرح می‌کنند، مشکل اقتصادی است چون آنها باید فرمول‌هایی را ارائه کنند که با آن بر مشکلات اقتصادی و تورم غلبه کرده یا مدلی ارائه کنند که بازار اشتغال را به تعادل برسانند.
 
وی با بیان اینکه گردشگری و توسعه فعالیت‌های مرتبط با آن بالاترین پتانسیل را برای ایجاد اشتغال در کشور دارد گفت: به‌نظر می‌رسد گردشگری نزد کاندیداها جز در یکی دو مورد، چندان مورد اعتنا نیست و یک برنامه منسجم و دارای چارچوب از کاندیداها دراین‌باره ندیدیم این درحالی است که سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری، از سایر صنایع و بخش‌های اقتصادی دیگر بیشتر است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد