یک میلیون و 600 هزار رای اولی در انتخابات آتي

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19528|19:47 - 1392/03/16
نسخه چاپی
هزارماسوله:رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات 24 خرداد در کشور 50 میلیون و 500 هزار نفر است.
 محمد ناظمی اردکانی در حاشیه  بازدید از اداره ثبت احوال بردسکن با بیان این مطلب، افزود: از این تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر  رای اولی هستند.
 
وی اظهارداشت: ادارات ثبت احوال در کل کشور آمادگی دارند که در هفته منتهی به روز انتخابات نسبت به تعویض و یا صدور شناسنامه و کارت ملی  که به لحاظ شکل ظاهری مشکل دارد، اقدام کنند.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد: در این دوره از انتخابات، اسناد هویتی افراد رای دهنده اعتبار سنجی می شود و برای رای دادن افراد مکلف هستند که کارت ملی را به همراه داشته باشند.
 
ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: شماره ملی افراد در پایگاه جمعیتی کشور کنترل می شود تا از تکرار رای دادن جلوگیری شود.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: دراین دوره از انتخابات سعی شده است تا علاوه بر هویت مدارکی رای دهندگان با ثبت شماره ملی افراد در پایگاه جمعیتی کشور، تعداد رای دهندگان، جنسیت  و سایر مشخصات رأی دهندگان در مناطق مختلف کشور مشخص و اعلام شود.
 
ناظمی اردکانی اظهارداشت: کسانی که نخستین بار  می خواهند رای دهند، باید شناسنامه عکس دار و کارت ملی داشته باشند؛ آنها می توانند برای دریافت مدارک خود در طول این هفته اقدام کنند.
 
وی افزود: برای همه مجریان انتخابات اعم از استانداران، فرمانداران و بخشداران کارت ملی هوشمند صادر شده است تا بتوانند کلیه اسناد و دستورالعمل ها را در فضای مجازی با امنیت، اطمینان و اعتماد اجرا کنند.
 
ناظمی اردکانی گفت: بیش از دو میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور صادر شده است؛ طرح شناسنامه مکانیزه نیز  به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شده است.
 
وی افزود: اجرای این طرح تا شهریور  ادامه دارد و سازمان ثبت احوال آمادگی دارد این طرح را در سراسر کشور اجرایی کند اما به علت مشکل اعتباری  این طرح با تاخیر اجرا خواهد شد.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهارداشت: صدور شناسنامه مکانیزه فقط از طریق پایگاه جمعیتی کشور امکان پذیر است و کارمندان ثبت احوال نمی توانند شخصا اقدام به صدور آن کنند.(واحد مرکزی خبر).

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد