حذف پایه «دوم راهنمایی» از مهر امسال

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19290|10:38 - 1392/03/16
نسخه چاپی
هزارماسوله:برای اجرای نظام ۳-۶-۶، از مهر امسال دانش‌آموز پایه دوم راهنمایی حذف می شود و مدارس راهنمایی در دو پایه اول متوسطه، اول جدید و سوم راهنمایی فعالیت خواهند کرد.
 
به گزارش هزارماسوله به نقل از شبكه خبر:  شبکه خبر، ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش  با اعلام این خبر گفت: برای استقرار نظام جدید آموزشی معروف به 3-6-6 سال گذشته پایه اول راهنمایی به صورت موقت و یک ساله حذف شد تا ششم ابتدایی مستقر شود و دانش آموزان پایه پنجم به جای اول راهنمایی در پایه ششم ثبت نام کردند و امسال فارغ‌التحصیلان پایه ششم در دوره اول متوسطه اول ادامه تحصیل خواهند داد.
 
سحر خیز افزود: بر همین اساس از مهر ماه در پایه دوم راهنمایی دانش‌آموزی نداریم و کتابی هم برای این دوره چاپ نخواهد شد.
 
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: امسال کتاب‌های جدید برای دوره اول متوسطه اول تدوین و چاب می‌شود و آموزش‌های صمن خدمت معلمان نیز در طول تابستان بر اساس برنامه استانها برگزار خواهد شد.
 
سحرخیز همچنین گفت: آموزش و پرورش پیش‌بینی‌های لازم را برای ساماندهی فضا و امکانات انجام داده و با توجه به اینکه در پایه دوم راهنمایی دانش آموز نداریم، با مشکلی مواجه نخواهیم بود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش برای استقرار کامل نظام آموزشی جدید اظهار کرد: هر ساله یک پایه در دوره راهنمایی و متوسطه حذف می‌شود تا بتدریج دو دوره متوسطه اول و دوم که هریک شامل سه پایه تحصیلی است، در نظام آموزشی مستقر شود.
 
سحرخیز در ادامه عنوان کرد: دانش‌آموزانی که سال تحصیلی گذشته وارد پایه ششم ابتدایی شدند، پیش دانشگاهی نخواهند داشت و با شش ساله شدن دوره متوسطه دانش آموزان با مدرک دیپلم از آموزش و پرورش فارغ‌التحصیل خواهند شد.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پررورش درباره آخرین وضعیت مدارس یک و دونوبته گفت: در سال تحصیلی جاری، بین 80 تا 85 درصد مدارس کشور یک نوبته و حدود 15 درصد مدارس نیز به صورت دو نوبته فعالیت داشتند که علت اصلی دو نوبته بودن این مدارس نیز نبود فضاهای آموزشی کافی است.
 
وی تاکید کرد: همه  تلاس خود را بکار گرفته‌ایم تا مدارس باقی مانده دو نوبته نیز یک نوبته شوند، اما با توجه به امکانات در سال تحصیلی جدید نیز شمار کمی از مدارس کشور دو نوبته فعالیت خواهند داشت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد