شادترين کشور جهان چه نام دارد؟

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19282|10:18 - 1392/03/16
نسخه چاپی
هزارماسوله:استراليا براي سومين سال پياپي توانست عنوان شادترين کشور جهان را بدست آورد. شاخص‌هاي بهداشت و مسکن در اين کشور رشد چشمگيري را نشان مي‌دهد.
به گزارش هزارماسوله:  روزنامه گاردين گزارش داد که در شاخص "زندگي بهتر" سازمان همکاري اقتصادي و توسعه، بريتانيا بعد از آمريکا، کانادا و کشورهاي اسکانديناوي قرار گرفته است. اگرچه بريتانيا رتبه‌اي بهتر از آلمان و فرانسه که در اين رده‌بندي هفدهم و هجدهم شدند، بدست آورد.
 
استراليا براي سومين سال پياپي توانست عنوان شادترين کشور جهان را بدست آورد. شاخص‌هاي بهداشت و مسکن در اين کشور رشد چشمگيري را نشان مي‌دهد.
 
سن اميد به زندگي در استراليا به 82 سال رسيده است که دو سال بالاتر از ميانگين کل کشورهاي سازمان همکاري اقتصادي و توسعه است. همچنين بيش از 90 درصد از مردم استراليا از وضعيت مسکن خود ابراز رضايت کرده‌اند، در حالي که ميانگين اين رقم براي کشورهاي سازمان 87 درصد است.
 
همچنين در زمينه مشارکت اجتماعي و شرکت در انتخابات نيز استراليا رقم بسيار بالاي 93 درصد را بدست آورده که اين رقم در بريتانيا 66 درصد و در کل کشورهاي سازمان به طور متوسط 72 درصد است.
 
شاخص زندگي بهتر براساس مواردي مانند وضعيت مسکن، درآمد، شغل، وضعيت اجتماع، آموزش، محيط زيست، مشارکت اجتماعي، بهداشت، رضايت از زندگي، ايمني و تعادل بين کار و زندگي بدست آمده است.
 
سازمان همکاري اقتصادي و توسعه سازماني است بين‌المللي داراي 34 عضو که اعضاي آن متعهد به اصول اقتصاد آزاد و دموکراتيک هستند. اين سازمان در سال 1948 تحت عنوان سازمان همکاري اقتصادي اروپا تاسيس شد. اين موسسه تحت مديريت رابرت مارژولين فرانسوي به منظور اجراي طرح بازسازي کشورهاي اروپايي بعد از جنگ جهاني دوم که توسط آمريکا براي بازسازي اروپا بعد از جنگ و مبارزه با کمونيسم برنامه‌ريزي شده بود تاسيس شد.
 
در سال‌هاي بعد اعضاي غير اروپايي نيز به اين سازمان پيوستند و در سال 1961در اجلاسي با تصويب آيين‌نامه جديد در زمينه توسعه و اقتصاد نام سازمان را نيز به سازمان همکاري‌هاي اقتصادي و توسعه تغيير دادند. مقر اين سازمان در شهر پاريس واقع است.
 
آمارها و تحليل‌هاي سازمان همکاري اقتصادي و توسعه به ويژه در زمينه آمارهاي مقايسه‌اي، اقتصادي و اجتماعي از مهمترين و قابل اعتمادترين آمارهاي منتشر شده در اين زمينه به شمار مي‌رود.
 
در زير فهرست 34 کشور عضو سازمان همکاري اقتصادي و توسعه براساس شاخص زندگي بهتر آمده است:
 
استراليا، سوئد، کانادا، نروژ، سوئيس، آمريکا، دانمارک، هلند، ايسلند، بريتانيا، نيوزلند، فنلاند، اتريش، لوکزامبورگ،‌ايرلند، بلژيک، آلمان، فرانسه، اسلووني، اسپانيا، ژاپن، جمهوري چک، ايتاليا، اسرائيل، لهستان، جمهوري اسلواکي، ‌کره‌جنوبي، پرتغال، مجارستان، يونان، استوني، روسيه، برزيل، شيلي، مکزيک و ترکيه.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد