کناره گیری غیر رسمی امیر قطر از قدرت

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 19281|10:16 - 1392/03/16
نسخه چاپی
هزارماسوله:منابع آگاه اعلام کردند که امیر قطر به طور غیر رسمی از قدرت کناره گیری کرده و مسند امور را به فرزندش سپرده است.
به گزارش هزارماسوله:  شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر که قصد داشت مسند قدرت را در سال ۲۰۱۶ به ولیعهد خود تحویل دهد ظاهراً زودتر از موعد مقرر دست به این کار زده و از روز گذشته به طور عملی زمام امور را به «تمیم» البته به طور غیر رسمی واگذار کرده و هنوز هم امور تشریفاتی را بر عهده دارد. 
پیش از این روزنامه «الوطن» به نقل از کتابی که در این اواخر در کشور فرانسه چاپ و منتشر شده بود، نوشت که شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر تصمیم گرفته است سال ۲۰۱۶ میلادی از قدرت کناره‌گیری کند. 
منبع مذکور افزوده بود که به احتمال زیاد در ۶ ماه آینده و چه بسا در تابستان آینده هنگام تعطیلات عید این تصمیم اعلام خواهد شد. در حال حاضر حمد بن جاسم بن جبر با مخالفت با تصمیمات ولیعهد سعی می کند که تمامی اختیارات را به عنوان نخست وزیر در اختیار گیرد. 
این منبع قطری از نگرانی «حمد بن جاسم» از روی آوردن شیخ تمیم به اقدامات انتقام جویانه علیه منافع وی و تاثیر کامل شیخه موزه(همسر امیر قطر) بر تمیم خبر داد و بیان کرد: شیخ موزه دید خوبی به حمد بن جاسم ندارد و از آن بیم دارد که فرزندش در نبود پدرش نتواند حمد بن جاسم را کنترل کند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد