ارادات مردم اورامانات به دخت نبي مكرم اسلام(ص)

کد خبر: 165777|00:51 - 1393/01/16
نسخه چاپی
ارادات مردم اورامانات به دخت نبي مكرم اسلام(ص)
حضرت فاطمه زهرا دختر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت دارد و این احترام و جایگاه ویژه در روایات و همچنین منابع مختلف مکتوب اهل سنت بارها مورد توجه قرار گرفته و بر آن تاکید شده است.
به گزارش خبرنگارهزارماسولهاحترام به اهل بیت رسول اکرم (ص) در میان مسلمانان یکی از اصل مهم و غیر قابل تغییر به شمار می رود و این مهم را می توان در روایاتی که از بزرگان دین اسلام موجود است مشاهده کرد که این احترام و جایگاه در میان مذاهب مختلف اسلامی متفاوت است.
مسلمانان اهل سنت بر اساس روایات از بزرگان دین که نقل می کنند همواره محبتی عمیق و ویژه به اهل بیت پیامبر اسلام (ص) داشته و دارند .
حضرت فاطمه زهرا (س) دخت نبي مكرم اسلام(ص) و به دلیل ارتباط ویژه ای که با رسول خدا داشت و در روایت های مختلفی که حضرت محمد (ص) بر پاک دامنی و جایگاه این بانوی بزرگ تاکید کرده است، نیز در میان اهل سنت از جایگاهی ویژه برخوردار است و به همین دلیل همواره علمای اهل سنت در این بخش نوشته ها و حتی در شرایطی کتاب های متنوعی را به رشته تحریر درآورده اند.
مردم اورامانات نيز همواره ارادت ویژه ای نسبت به خاندان رسول خدا دارند و حضرت فاطمه نیز در این بین دارای جایگاه و شان خاصی است.
حضرت فاطمه زهرا(س) الگویي تمام برای زنان مسلمان در عصر حاضر به شمار می رود، در وصف آن بانوی بزرگ در میان مردم اورامانات و اهل تسنن همین نکته کافی است که امروزه نام بسیاری از زنان و دختران مردم اين مناطق به نام مبارک فاطمه، زهرا و سایر القاب آن بانوی بزرگ نامگذاری شده است.
در روایت های مختلفی نیز نقل شده است به دلیل احترامی که رسول خدا برای حضرت فاطمه قائل بودند سایر اصحاب و پیروان آن حضرت به ویژه خلفای راشدین نیز نسبت به دختر رسول خدا احترام قائل بودند و همواره با احترام از ایشان یاد می شد.
دخت نبی اکرم (ص) به دلیل مطهر بودن و نیز جایگاه ویژه ای که دارند همیشه مورد مدح مردم اين منطقه قرار داشته اند .
در حالی که امروز، جامعه با مشکلات و ناهنجاری های مختلفی مواجه است باید زنان و دختران  به بهترین شکل از رفتار آن بانوی بزرگ به ویژه در حوزه حجاب و عفاف الگوبرداری کرده و این ویژگی های منحصر به فرد را به نسل جوان انتقال داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد