اميدواريم تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات پيش رو بنيان ظالمانه تحريم ها را در هم بريزد

کد خبر: 150584|23:21 - 1392/12/07
نسخه چاپی
اميدواريم تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات پيش رو بنيان ظالمانه تحريم ها را در هم بريزد
رئيس سازمان زندان هاي كل كشور درگفتگويي با خبرنگار هزار ماسوله: اميدواريم با تلاش ، پيگيري و با حضور قدرتمندانه و عزتمندانه تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات پيش رو بنيان ظالمانه تحريم ها را در هم بريزيم .

رئيس سازمان زندان هاي كل كشور در گفتگويي با خبرنگارهزار ماسولهدر رابطه با اقتصاد مقاومتي اظهار داشت:همانطور كه مقام معظم رهبري براي نيل به اين مهم سياست هاي اقتصاد مقاومتي را براي قواي سه گانه ابلاغ و به قوا امر نمودند كه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي گامهاي اساسي برداشته شود انشالله ما هم بتوانيم با اتحاد و بسيج همگاني و درون زايي از داخل كشور، دوران اقتصاد مقاومتي را با عزت و سربلندي پشت سر بگذاريم.

غلامحسين اسماعيلي افزود:اگر بنا است در اين دوره موفق باشيم قطعا ما كماكان نيازمند روحيات جهادي دوران هشت سال دفاع مقدس هستيم تا ويژگيهاي دوران جهادي نمود پيدا بكند.

وي گفت:براي تحقق يافتن اقتصاد مقاومتي نبايد معتقد به جواب جريان مذاكرات با غرب باشيم كه آيا اين ساختمان تحريم ها فرو خواهد ريخت يا نه؟

وي ادامه داد:اميدواريم با تلاش ، پيگيري و با حضور قدرتمندانه و عزتمندانه تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات پيش رو بنيان ظالمانه تحريم ها را در هم بريزيم .

وي تصريح كرد:اما اگر قرار باشد كه ما به لحاظ قرار گرفتن در شرايط مذاكره اقدامي انجام ندهيم و اعتقاد به نتايج مذاكرات باشيم زيبنده ايران اسلامي نيست.

اسماعيلي ظلم را در هر مقطع تاريخ ناپايدار خواند و افزود: تحريم هاي موجود نيز عليه ايران اسلامي ظلمي است كه بايد برچيده شود اين تحريم ها يك اقدام ظالمانه اي عليه مردم مسلمان انقلابي ايران است .

وي گفت:انشالله پيگيريهاي مجدانه با رهبري مقام معظم رهبري با رعايت خطوط قرمزي كه مشخص شده است اميد جدي در اين زمينه داريم و بايد بنيان تحريم هاي ظالمانه برچيده شود.

در ادامه غلامحسين اسماعيلي در رابطه با وضعيت زندان هاي استان اظهار داشت:ستاد ديه در حال حاضر در مراكز استان ها فعال است و تلاش ما بر اين است كه اين مجموعه ستاد ديه اگر چنانچه شرايط مهيا شود در كلان شهر هاي غير مراكز استان ها ، هم مراكز مراقبت بعد از خروج داشته باشيم.

وي افزود:با ارزيابي  هاي به عمل آمده مداخلات مراكز مراقبت بعد از خروج براي زندانيان آزاد شده اثر بسيار مثبتي در جلوگيري از بازگشت مجدد انها به زندان و ارتكاب مجدد جرم توسط انها دارد.

وي گفت: اين ستاد با برگزاري جشن هاي گلريزان و كمك هاي مردمي زمينه ازادي جمع زيادي از اشخاص بدهكار ، كساني كه جرمي انجام نداده و شرايط بد اقتصادي و احوال زمانه آنها را روانه زندان كرده بود و با همت تلاشهاي اين ستاد آزاد شدند.

وي ادامه داد:اين ستاد به صورت ميانگين در هر سال حدود 10 هزار نفر از زندانيان جرائم غير عمد را آزاد خواهد نمود.

وي كار اصلي ستاد را به عنوان واسطه خواند و افزود:با برگزاري جشن هاي گلريزان و شركت افراد خير و نيكوكار در اين جشن ها ،با كمك هاي خود اسباب آزادي زندانيان را فراهم مي كنند.

اسماعيلي در پاسخ به سوال اينكه آيا زندان شهرستان پاوه به روانسر انتقال پيدا مي كند ادامه داد: زندان در پاوه هست و وجود دارد در حالي كه  شهرهاي همجوار فاقد زندان هستند .

وي ادامه داد:ما در شهرستان هاي همجوار بناي احداث زندان داريم اما اين الزاما به معناي انتقال زندان پاوه به روانسر نخواهد بود.

وي گفت:سياست بعدي براي شهرهايي كه زندان نداريم و چه حتي اگر از داخل شهر به خارج شهر انتقال بدهيم ، بازداشت گاهي را در درون شهر ايجاد خواهيم كرد.

اسماعيلي افزود: به لحاظ اينكه افرادي كه در مسير تحقيقات و فرايند رسيدگي و هر روز براي بازجويي بايد به مراجع قضايي اعزام شوند بازداشت گاه بايد در شهر داشته باشيم .

وي گفت: اكنون در شهرستان پاوه زندان داريم و قرار بر اين كه در شهرستان پاوه ، زنداني نباشد نيست ؛اين كه ما در جاهاي ديگر به ويژه در جرائم خاصي امكاني را ايجاد كنيم ، سياست ها به صورت نگهداري استاني خواهد بود و اين موضوعي جداگانه است.

وي در پايان گفت : اما اگر بخواهيم زندان پاوه را جمع آوري كنيم با وجود اينكه اصلا در شهرهاي همجوار براي احداث زندان اقدامي نشده است قطعا شهرستان پاوه نسبت به شهرهاي همجوار داراي اولويت بيشتري براي حفظ اين زندان خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد