امکان ندارد ملت ایران سلطه خارجی را بپذیرد /شعارم 55+1 است

کد خبر: 14783|08:42 - 1392/03/05
نسخه چاپی
امکان ندارد ملت ایران سلطه خارجی را بپذیرد /شعارم 55+1 است
  محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در اولین برنامه تبلیغاتی خود در شبکه جام جم در تشريح سيل نزولي ارز ايران از دوره مشروطه تا كنون اظهار داشت: واژه ريال همان رويال اسپانيايي است و در تاريخ ايران رويال تبديل به ريال شده است. 

كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري اظهار داشت: قبل از انقلاب مشروطه يك ريال يك رويال بوده است و وقتي كه كودتاي 1299 صورت گرفت يك ريال به يك سوم دلار تبديل شد.

وي با اشاره به زمان رضاشاه گفت: در آن زمان 15 ريال به يك دلار تبديل شد و متفقين به ايران حمله كردند و از جيب ملت ايران براي جنگ خود خرج كردند كه در اين زمان 20 ريال به يك دلار مي‌رسد و دكتر مصدق در زمان تصدي خود زماني كه از بودجه مملكت كم مي‌آورد براي هزينه كشور قرضه ملي مي‌فروشد.

غرضي همچنين در تشريح اين سير نزولي ارز كشور در زمان پيروزي انقلاب بيان كرد: زماني كه انقلاب اسلامي پيروز شد يك دلار 68 ريال بود و وقتي بني‌صدر رئيس‌جمهور ايران بود ارز 7 تومان به 30 تومان رسيد و پس از رفتن بني‌صدر از كشور من متصدي وزارت نفت شدم.

كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري با بيان اينكه در زمان وزارت من ارز 30 تومان به 45 تومان نزول پيدا كرد، گفت: در دولت‌هاي هاشمي دلار 150 تومان به 450 تومان رسيد و در دولت آقاي خاتمي دلار 450 تومان را 1000 تومان تحويل دادند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد