محسن رضایی ‌در جمع مردم:

سازشی با آمریکا ندارم

کد خبر: 14291|11:00 - 1392/03/03
نسخه چاپی
سازشی با آمریکا ندارم
  محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ‌در جمع مردم چهاردانگه و همشهریان خوزستانی خود اظهار داشت: مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و مردم را هدف گرفته که باید اقتصاد را مدیریت کرد.

رضایی افزود: عمده مشکلات مردم به‌ویژه جوانان، بیکاری روز افزون در جامعه، گرانی و عدم ثبات قیمت‌هاست گرانی‌ها شرایط زندگی مردم را سخت‌تر از گذشته کرده است قبلا گوشت، مرغ و روغن بود حالا کره و دیگر چیزها به آن اضافه شده باید دولت در برابر گرانی اقدام کند.

وی گفت: 45 هزار تومان برابر با 15 هزار تومان سال گذشته است اسم 45 هزار تومان خاصیت ارزش آن 15 هزار تومان 30 هزار تومان بقیه آن آب رفته است.

وی به خاطره‌ای از دوران کودکی خود اشاره کرد و گفت: ارزش پول ملی واقعا چیز مهمی است همانطور که دفاع از مرزهای کشور مهم است حفظ اعتبار و ارزش پول ملی و کاهش قیمت‌ها مهم است با افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و فقر در جامعه گسترش می‌یابد.

رضایی تأکید کرد: وضعیت اقتصاد فعلی جامعه بیکار و شاغل نمی‌شناسد باید جلوی افزایش بیکاری و تورم را گرفت، فشارهایی که بر معلمان، فرهنگیان، کارکنان دولت و بازنشستگان وارد می‌شود زیاد است.

وی بیان داشت: مجموعه مشکلات و فشارها از سویی به مردم فشار وارد می‌کند و از سوی دیگر گسترش این وضعیت در جامعه باعث می‌گردد که دشمنان این سرزمین علاوه بر منابع ملی کشور مردم را مورد هدف قرار دهند پس ضرورت دارد که دولت اقداماتی انجام دهد و وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت نماید.

رضایی گفت: 30 درصد از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ها است و بقیه مشکلات به مسائل داخلی بر می‌گردد آدم‌ها سر جای خودشان نیستند اگر همه کسانی که بر سر مسئولیت‌ها قرار دارند سر جایش خودشان بودند مشکلات کم می‌شد ما هم کارآمدی می‌خواهیم هم دلسوزی مسئولان را.

رضایی افزود: اگر آدم‌ها دلسوز باشند ولی کاربلد نباشند دودش به چشم مردم می‌رود و آدم‌هایی که کاربلد هستند ولی دلسوز نیستند مشکلات را دو چندان می‌کنند رئیس جمهور باید امین مردم باشد.

وی بیان داشت: می‌خواهیم ریاستی را به امین بود مردم تبدیل کنیم بنابراین آدم‌ها باید دلسوز و کاربلد باشند اگر آدم‌های دلسوز و کاربلد سر کار باشند 50 درصد از مشکلات مردم حل می‌شود.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری بیان داشت: 70 درصد از مشکلات داخلی ‌مربوط به مدیریت‌ها و دعواهای سیاسی و غیره می‌باشد ما تحریم اقتصادی داریم ولی نزاع سیاسی در مشکلات اقتصادی مؤثرتر می‌باشد هر وقت دعوا‌ها زیاد شد قیمت‌ها بالا می‌رود.

وی بیان داشت: عدم مدیریت، خود تحریمی، دعواهای سیاسی، عدم وجود سیستم اداری کارآمد، مشکلات را چندین برابر کرده فقط 30 درصد از فشارها بین‌المللی است.

محسن رضایی بیان داشت: مدیریت دو نوع است مدیریتی که از نظر کارهای اجرایی می‌تواند کار کند و پروژه انجام دهد، مدیریتی بعدی مدیریت راهبردی است تشخیص پروژه‌ها قبل از انجام آن برعهده مدیریت راهبردی است کار عمرانی کردن با کار اقتصادی فرق دارد، دانش اقتصادی، علم اقتصاد است که به شما می‌گوید کجا سد بزنید تا ایجاد اشتغال نماید.

وی بیان داشت: عمران می‌گوید کجا پروژه احداث کنیم ولی درآمدزایی ندارد ما به شدت به یک راه در مدیریت کشور نیاز داریم به مدیریتی شجاع با دانش و قاطع.

رضایی افزود: ما معادن در کشور زیاد داریم در همین کویر ما معادنی داریم که درآمد آن از بسیاری از معادن نفت چند برابر درآمد نفت می‌باشد در کویر ده‌ها نیروگاه می‌توان ایجاد کرد، مسئله بیکاری و گرانی قابل حل است چند برنامه برای کشور طراحی کردیم در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، کسب و کار خانگی و غیره.

محسن رضایی بیان داشت: 50 درصد از اعتبارات و وام‌ها در تهران داده می‌شود و بقیه در استان‌ها دیگر کشور؛ اما باز هم 50 درصد اعتبارات کشور به مناطق نمی‌رسد و این یک تبعیض‌ بسیار بزرگ است و از طرفی پارتی‌ بازی‌ها و رشوه‌ خواری افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سامان دادن به مدیریت شهری مهم است مخصوصا مدیریت در مناطق محروم جامعه مناطقی مانند چهاردانگه و اسلامشهر این منطقه با فاصله 10 کیلومتری از شمال تهران محرومیت بسیاری دارد در کشور از اینگونه مناطق بسیار زیاد است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با یک فکر و یک برنامه‌ریزی می‌توان مدیریت اقتصادی ایجاد کرد تیپ ما عملیاتی است و تک تک خانواده‌ها برای ما مهم هستند.

وی از اعطای یارانه سبز خبر داد و افزود: هر کسی که کارخانجات و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی ایجاد کند مرحله دوم یارانه‌ها 65 هزار تومان به آن‌ها پرداخت خواهد و از این یارانه‌های سبز به نام سکه‌های خنک نام برد.

وی افزود: 45 هزار تومان فعلی از تعهدات دولت قبلی است و ادامه خواهد داشت و 65 هزار تومان دیگر به صورت تولید و درآمد و نقدا پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص مشکلات دیگر کشور گفت: سیاست‌های خارجی از دیگر مسائل ما است، امروز ما با آمریکا دچار چالش هستیم، مذاکرات هسته‌ای برای ما بسیار مهم است و فعلا آمریکا زمان از ما می‌گیرد و نباید به آن‌ها بیشتر از این فرصت بدهیم مذاکرات همراه با تشدید تحریم‌ها قابل قبول نیست ما مذاکرات را ادامه می‌دهیم ولی سازش نمی‌کنیم.

وی در بحث فرهنگ در جامعه افزود: دولتمردان ما نمی‌توانند با هم زندگی کنند چرا ما می‌گوییم سلام بر زندگی زیاد باید درست زندگی کردن را یاد بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش طلاق، دعوا، منازعه در شهرها زیاد شده است فرهنگ باید از آموزش و پرورش شروع شود و بچه‌ها باید در مدارس خیلی چیزها را یاد بگیرند.

وی افزود: ایجاد آرامش در خانواده‌ها و ثبات در کشور با افزایش فرهنگ امکان‌پذیر است.

وی با شعار یک دولت فراگیر و جامعه امید در کشور ایجاد خواهیم کرد امیدوارم خداوند متعال توانی به ما بدهد که بتوانیم همانگونه که امنیت جامعه را تأمین کنیم بتوانیم فقر و بیکاری را در جامعه برطرف کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد