جشنواره شعر كوردي دفاع مقدس برگزار ميكند

اولين فراخوان جشنواره شعر كوردي دفاع مقدس

کد خبر: 14031|09:19 - 1392/03/02
نسخه چاپی
اولين فراخوان  جشنواره شعر كوردي دفاع مقدس
هزارماسوله: مسوول حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس شهرستان پاوه اظهار داشت باتوجه به اينكه در شهرستان پاوه سليقه هاي ادبي و هنري بسيار ي وجود دارد و از طرفي اين شهرستان شهداي زيادي را تقديم اسلام و انقلاب نموده است انتظار ميرود كه شاعران مكتبي و مردمي و انقلابي حضور خوبي با اشعار محتوايي مطلوب داشته باشند
 

مراد علی محمدي مديركل حفظ اثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان كرمانشاه اظهار داشت: یکی از راه های مهم ثبت تاریخ و حماسه های یک ملت و انتقال آن به نسل های آینده  زبان هنر و ادبیات است. ادبیات می تواند ماندگاری و حفظ مفاهیم و ارزش های هشت سال دفاع مقدس را در یاد و خاطره همگان زنده نگه دارد و هر لحظه با ذوق و هنر فرزندان این مرز و بوم رنگ و جلایی تازه به خود گیرد به خصوص اینکه یاد شهدای دفاع مقدس همواره در فضای دل های تشنه و شیفته منبع فیض معنوی و برکات الهی است.

محمدی ادامه داد: در همین راستا و برای استفاده از ظرفیت های فرهنگی و ادبی استان با وجود ادبا و شعرای توانمند جشنواره شعر کردی دفاع مقدس در کرمانشاه بر گزار خواهد شد که امیدوارم شاهد رخدادی نو در این عرصه باشیم و با این بضاعت ناچیز گوشه ای از حماسه ها و فداکاری های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را به بوته تصویر و نگارش در آوریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه هدف از برگزاری این جشنواره را تلاش در جهت حفظ فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس و انتقال مفاهیم ناب و اصیل آن به نسل های آینده، معرفی الگوهای عملی مناسب از شهدا و ایثارگران به جوانان و نوجوانان برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نبلیغاتی دشمنان، تبیین و معرفی دفاع مقدس در قالب شعر و ادبیات پایداری و به عرصه کشاندن شاعران به ویژه شاعران جوان و بی نام و نشان در راستای بالندگی شعر و ادبیات پایداری عنوان کرد.

وی با اشاره به تجلیل از مقام شامخ شهدا، ایثارگران و خانواده معظم ایشان در این جشنواره بزرگ ادامه داد: ایجاد زمینه وفاق و همدلی بیشتر در میان شاعران و اهل ادب  استان در راستای بالندگی شعر و ادب  استان به ویژه ادبیات پایداری از دستاورد های این آیین خواهد بود.

وی بر ضرورت بستر سازی برای خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید آثار ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: بسط و گسترش بینش و آگاهی عمومی مردم از مسائل دفاع مقدس در قالب ادبیات پایداری و شناسایی و معرفی نخبگان شعر و ادب حماسه و دفاع استان به جشنواره ها وکنگره های شعر دفاع مقدس باید در دستور کار باشد که امیدواریم با جشنواره هایی از این دست محقق شود.

محمدی موضوعات جشنواره را  در سه عنوان دفاع مقدس(شهداء، آزادگان، جانبازان وجبهه)، مناطق جنگی غرب کشور و عملیات مرصاد اعلام کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص مهلت ارسال آثار گفت: علاقمندان می توانند تا تاریخ ۹۲/۵/۵ مصادف  با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد و  روز ملی کرمانشاه ارسال خود را به دبیر خانه جشنواره با آدرس به آدرس کرمانشاه، خیابان موید جنب پارک شیرین، اداره کل حفظ آثار و  نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه ارسال کنند و برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن های ۷۲۳۸۶۰۰ – ۷۲۲۳۸۵۲ – ۷۲۷۰۲۵۹ ، دور نگار ۷۲۷۰۲۵۲ و پست الکترونیکی TAHA_KH@YAHOO.COM تماس بگیرند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: هیئت داوران از کارشناسان برجسته شعر استان خواهند بود

 

شاعران وهنرمندان فرهيخته شهرستان پاوه ميتوانند اشعار خود را جهت ارسال به جشنواره به حفظ آثار شهرستان پاوه واقع در كانون وحدت جنب بيمارتان قدس ارائه نمايند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر ب

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد