سايت مرصاد:

انتخابات شورا، مهمی که نباید فراموش شود

کد خبر: 13295|13:37 - 1392/02/31
نسخه چاپی
انتخابات شورا، مهمی که نباید فراموش شود
  اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از مواردی است که نباید با توجه به همزمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مرصاد، هم‌زمانی انتخابات های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال جاری را  می‌توان از ۲ جهت بررسی کرد که به آن اهمیت می دهد.

 یکی از مسائل عمده ای که برای برگزاری هر انتخابات نیاز است هزینه هایی خواهد بود که این برگزاری  در پی دارد.

با توجه به شرایطی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، این مسئله می تواند به کاهش هزینه ها کمک زیادی کند.

 اما دیگر مسئله ای که این همزمانی در پی خواهد داشت این است که انتخابات های شوراها گاها به دلیل تفکر غلط کم اهمیت تر از انتخابات ریاست جمهوری تلقی می شود و به نوعی به حاشیه می رود.

 باید اذعان کرد که انتخابات شوراها جایگاهی کم تر از انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت زیرا شواهای اسلامی شهر و روستا به سبب تاثیر گذاری خود در جریان زندگی مردم، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید کرده اند:

“”مردم به این شوراها اقبال کنند، به این انتخابات توجه کنند، در آن شرکت نمایند، آن را جدی بگیرند و هدف هم عبارت باشد از اینکه اهدافی که در قانون اساسی برای تشکیل شوراها معین شده است – اهداف خدایی، اهداف انقلابی و اهدافی که در جهت تحکیم پایه‌های انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابی در کشور است – تحقق پیدا کند. من توصیه می‌کنم که همه این انتخابات را جدی بگیرند و مهم بشمارند و در آن شرکت کنند.”"

۱۸ دی ماه ۷۷

همانطور که مقام معظم رهبری نیز در این سخنرانی بیان داشتند شوراها به دلیل اینکه می تواند به یک محل برای انجام اهدافی خدایی و انقلابی تبدیل شود، اهمیت زیادی خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد