توفان اوکلاهاما 51 کشته برجا گذاشت

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 13256|11:36 - 1392/02/31
نسخه چاپی
توفان اوکلاهاما 51 کشته برجا گذاشت
هزارماسوله:وقوع توفانی عظیم در مرکز ایالت اوکلاهما در اوکلاهاما سیتی تاکنتون بیش از 51 نفر کشته به جا گذاشته‌است، درحالی که مقامات این شهر احتمال می‌دهند تعداد این کشته‌ها فراتر رود.
 براساس گزارش BBC، این توفان عظیم و شدید روز دوشنبه به شهر مور با ۵۵ هزار نفر رسید و برای ۴۵ دقیقه در این منطقه باقی ماند. گردباد که از قطری برابر یک و نیم کیلومتر برخوردار بود بخشی از این شهر را به کل با خاک یکسان کرد و آتش‌سوزی‌های زیادی را ایجاد کرد و همچنین قطعی برق را برای بسیاری از ساکنان این منطقه در پی داشت.
 
این گردباد عظیم که به ایالت‌های آیوا و کانزاس هم صدمه وارد کرده بخشی از سیستم جوی است که از ایالت تگزاس تا ایالت مینه‌سوتا گسترده شده و در برخی از موارد سرعت آن به 321 کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است. 
 
یکی از فاجعه‌بار‌ترین ابعاد این گردباد،‌ در بخش جنوبی شهر مور رخ داده‌است که در آن خانه‌ها و مدارس زیادی با خاک یکسان شده‌اند. بیش از 170 نفر از جمله بیش از 70 کودک هم‌اکنون در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند؛‌درحالی که جستجو برای یافتن قربانیان و مجروحان بیشتر همچنان ادامه دارد.
 
دست‌کم دو مدرسه دراثر وزش این گردباد از بین رفته‌اند و کودکان زیادی در زیر خرابه‌ها محبوس شدند. بیش از 200 نیروی امداد برای کمک به عملیات امداد و نجات فراخوانده شده‌آند.
 
به گفته ریک اسمیت از مرکز آب‌و‌هوای ملی آمریکا، قدرت این گردباد و توفان را نمی‌توان با هیچ پدیده دیگری مقایسه کرد. شهر مور در سال 1999 نیز مورد تاخت و تاز توفان شدید دیگری قرار گرفته بود،‌توفانی که شدید‌ترین وزش باد در کل سیاره را به نام خود به ثبت رساند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد