معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد

چاپ 821 هزار عنوان کتاب در کشور از اول انقلاب تاکنون

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 12880|09:20 - 1392/02/30
نسخه چاپی
هزارماسوله:معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از اول انقلاب تاکنون 821 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسيده است.
 به گزارش خبرگزاري فارس از بم، علي اسماعيلي در مراسم افتتاح نمايشگاه بزرگ کتاب شرق استان کرمان در بم با بيان اينکه در آغاز انقلاب فقط يک هزار عنوان کتاب در کشور منتشر مي‌شد، اظهار کرد: در سال 91 اين تعداد به 60 هزار عنوان افزايش يافت و جمعا از اول انقلاب تاکنون 821 هزار عنوان کتاب به چاپ رسيده که از اين تعداد 151 هزار مورد در حوزه دين بوده است.
وي خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در کشور 18 دقيقه و 45 ثانيه و عدد قابل توجهي است زيرا ايران در بين پنج کشور اول دنيا در زمينه مطالعه قرار دارد.
اسماعيلي گفت: در دنيا 4 ميليون و 500 نسخه خطي وجود دارد که در اين بين 3 ميليون آن متعلق به ايران و اين نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن بالاي اسلامي ايراني ملت در زمينه مطالعه است.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه در نظام مقدس جمهوري اسلامي کتاب از جايگاه خاص و ويژه‌اي برخوردار است،‌ اذعان کرد: در حال حاضر 28 هزار کتابخانه در سطح کشور وجود دارد که از اين تعداد يک هزار مورد طي دولت‌هاي نهم و دهم راه‌اندازي شده است.
وي بيان کرد: کتاب ابزاري توانا در نبرد با جنگ نرم دشمنان است، لذا بايد به همين دليل کتاب را ارج نهيم و در راستاي آشنايي با دستاوردهاي جديد آن تلاش کنيم.
اسماعيلي گفت: در نمايشگاه بين المللي کتاب در تهران استقبال مردم از اين نمايشگاه بسيار خوب بود و طي 10روز بيش از 50 ميليارد تومان کتاب به فروش رسيد.
وي بيان کرد: نمايشگاه بزرگ کتاب بم نخستين نمايشگاه استاني است که در يک شهرستان برگزار شده و فرصتي مغتنم براي ناشران و مخاطبان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد