حسين طلا خبر داد

تاييد صلاحيت 1520 نفر در تهران براي انتخابات شوراها

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 12868|09:09 - 1392/02/30
نسخه چاپی
هزارماسوله:رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراي شهر استان تهران اعلام کرد در شهر تهران از مجموع 1960 نفر کانديداي داوطلب انتخابات شوراي شهر تهران 1520 نفر تاييد صلاحيت قطعي شدند.
 حسين طلا نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر با اشاره به اعلام نتايج بررسي صلاحيت کانديداهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: کانديداها به سه دسته تقسيم مي‌شوند. 
وي در بيان دسته اول تصريح کرد: دسته اول کساني هستند که از سوي هيئت‌هاي اجرايي رد صلاحيت شده و شکايت خود را به هيئت عالي نظارت استان ارائه داده‌اند که اين اعتراضات در حال بررسي بوده و تا تاريخ سوم خردادماه هيئت نظارت نظر خود را براي داوطلبان رد صلاحيت شده هيئت‌هاي اجرايي به فرمانداري در شهرها اعلام مي‌کند. 
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراي شهر استان تهران در بيان گروه دوم اظهار داشت: گروه دوم افرادي هستند که از سوي هيئت‌هاي اجرايي تاييد صلاحيت شده اما هيئت نظارت آن‌ها را تاييد نکرده که عدم احراز صلاحيت اين گروه از افراد در تاريخ 28 ارديبهشت ماه به آن‌ها ابلاغ شده و تا اول خرداد ماه مي‌توانند شکايت خود را به مراجع ذيربط اعلام کنند. 
وي ادامه داد: همچنين کساني که داوطلب عضويت در شوراي روستاها بودند و از سوي هيئت نظارت تاييد صلاحيت نشده‌اند به هيئت‌هاي نظارت شهرستان‌ها و کساني که داوطلب عضويت در شوراي اسلامي شهرها بودند و از سوي هيئت نظارت تاييد صلاحيت نشدند به هيئت نظارت استان شکايت کنند که پاسخ اين افراد در تاريخ 12 خرداد به آن‌ها ابلاغ مي‌شود. 
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس گفت: دسته سوم کساني هستند که هيئت‌هاي اجرايي و هيئت‌هاي نظارت صلاحيت‌ آن‌ها را تاييد کردند که تاييد صلاحيت اين افراد به آن‌ها ابلاغ شده است. 
نماينده تهران ادامه داد: در شهر تهران از مجموع 1960 نفر کانديداي داوطلب براي انتخابات شوراي شهر تهران 1520 نفر تاييد صلاحيت قطعي شدند که اين تعداد در تجديدنظرها در حال افزايش است. 
طلا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در مورد اعلام اسامي اين کانديداها اظهار داشت: اسامي اين افراد طبق قانون و برنامه زمان‌بندي از 13 لغايت 15 خرداد ماه توسط بخشداري‌ها و شهرداري‌ها به استحضار مردم هر حوزه انتخابيه رسيده و از تاريخ 16 تا 22 خرداد ماه نيز کانديداها فرصت تبليغات دارند. در تاريخ 23خرداد يعني يک روز قبل از انتخابات ممنوعيت تبليغاتي حاکم بوده و 24 خرداد ماه انتخابات برگزار مي‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد