وزير کشور :

هيئت اجرايي انتخابات باتاييد صلاحيتها نشست برگزار مي کند

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 12863|09:06 - 1392/02/30
نسخه چاپی
هزارماسوله:مصطفي محمدنجار پس از پايان چهارمين جلسه هيئت اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري، در جمع خبرنگاران گفت: شوراي نگهبان با توجه به وظايف قانوني‌اش از مهلت پنج روزه باقي مانده براي بررسي صلاحيت‌ها مطابق قانون استفاده کرد و نامه‌اي هم براي ما فرستادند.
 وزير کشور افزود: شوراي نگهبان پايان روز سه‌شنبه نتايج تأييد صلاحيت‌هاي کانديداها را به ما اعلام مي‌کند و وزارت کشور طبق قانون 48 ساعت فرصت دارد تا اسامي کانديداهاي مورد تأييد را به اطلاع عموم و خود کانديداها برساند.
 وي با اشاره به اينکه بعد از بحثي که با اعضاي هيئت مرکزي اجرايي انتخابات داشتيم، قرار شد در اين 48 ساعت جلسه مشترکي با کانديداهاي تأييد صلاحيت شده برگزار شود، تصريح کرد: بايدها و نبايدها و نکاتي که براي برگزاري انتخاباتي باشکوه لازم است به اطلاع کانديداها رسيده شود، در اين جلسه به آنها گفته خواهد شد.
نجار با بيان اينکه در اين نشست مشترک مباحث مربوط به منشور اخلاقي انتخابات و مباحث قانوني که کانديداها بايد رعايت کنند مطرح خواهد شد و ان‌شاءالله بعد از اين نشست اسامي به اطلاع عموم خواهد رسيد، گفت: با توجه به اينکه هيئت‌هاي اجرايي انتخابات پيش از اين وجود نداشته و مطابق قانون براي اين دوره تشکيل شده است، اين جلسه نيز براي اولين‌بار تشکيل مي‌شود.
وزير کشور در ادامه اظهار کرد: پس از مهلت 48 ساعته وزارت کشور، تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آغاز مي‌شود و تا 24 ساعت قبل از آغاز رأي‌گيري فرصت دارند بر اساس قانون تبليغات خود را انجام دهند.
 وي همچنين به جلسه هيئت اجرايي مرکزي انتخابات اشاره کرد و با اشاره به اينکه در اين جلسه شيوه‌نامه انتخابات در هشت بند مورد تأييد اعضا قرار گرفت که براي اجرا ابلاغ خواهد شد، افزود: شيوه‌نامه و روش کار هيئت‌هاي اجرايي در جلسه چهارم مورد بحث و بررسي قرار گرفت و گزارش‌هاي ارسالي نيز از بخش‌هاي مختلف قرائت شد.
وزير کشور تاکيد کرد: آمادگي‌هاي لازم براي برگزاري انتخابات با تشکيل 1040 هيئت اجرايي شامل 421 هيئت اجرايي شهرستان و 619 هيئت اجرايي بخش فراهم شده است و بيش از 66 هزار شعبه اخذ رأي در داخل کشور و 285 شعبه اخذ رأي در خارج از کشور آماده مي‌شوند تا در 24 خرداد آراي مردم را با نشاط و شور گسترده اخذ کنند.
محمد نجار در پايان به انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اشاره کرد و گفت: افرادي که در انتخابات شوراها رد صلاحيت شده‌اند، چهار روز فرصت دارند شکايت خود را به هيئت‌هاي نظارت بر انتخابات تحويل دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد