تولد پنج قلوها در سرپل ذهاب

بيمارستان شهداي سرپل شاهد تولدپنج قلوها

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 12832|08:05 - 1392/02/30
نسخه چاپی
بيمارستان شهداي سرپل شاهد تولدپنج قلوها
هزارماسوله:زن 31 ساله سرپل ذهابي در دومين زايمان خود در بيمارستان شهداي اين شهرستان، پنج قلو به دنيا آورد.
 اين مادر جوان در اين زايمان دو پسر و سه دختر به دنيا آورده كه حال عمومي مادر و همه نوزادان خوب است.
دكتر»?هوشنگ بهاري« به ايرنا افزود: دو نوزاد از پنج قلو‌ها در زمان تولد هر كدام يك كيلو و 200 گرم، يك نوزاد يك كيلو و 300 گرم و دو نوزاد ديگر نيز يك كيلو و 100 گرم وزن داشتند.
وي افزود: دو نوزاد از پنج قلوها با توجه به استرس تنفسي و به دليل نارسايي و كم وزني براي ادامه درمان و تحت نظر بودن به بيمارستان كرمانشاه منتقل شدند.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان مدت بارداري مادر پنج قلو ها را 31 هفته اعلام كرد و گفت: زايمان پنج قلو ها زودتر از زمان مقرر و در پي درد هاي زايماني انجام شد.
دكتر بهاري افزود: بيمار با توجه به اين شرايط بلافاصله در بيمارستان شهداي سرپل ذهاب تحت عمل سزارين قرار گرفت و خوشبختانه نوزادان در شرايط قابل قبولي متولد شدند.
وي زمينه‌هاي خانوادگي، مصرف برخي از داروهاي غيرضروري در زمان بارداري و سن بالاي خانم‌ها در حاملگي را از مهمترين عوامل در پديده هاي چند قلوزايي بيان كرد.
 پدر اين پنج قلوها نيز گفت: از اينكه صاحب فرزنداني سالم شده‌ام خدا را شكر مي‌كنم، ولي نگران تامين هزينه‌هاي نگهداري آنها در آينده هستم.
وي كه كشاورز و ساكن روستاي ?»كوييك حسن?« شهرستان سرپل ذهاب است از مسئولان محلي، مردم خير و نيكوكار و سازمان‌هاي حمايتي درخواست كرد با توجه به وضعيت نامناسب مالي، او را در تامين هزينه‌هاي پنج قلوها ياري كنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد