یك راه شگفت انگیز برای افزایش یادگیری ریاضی

راهي تازه براي يادگيري رياضي

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 12058|09:18 - 1392/02/28
نسخه چاپی
هزاماسوله:دانشمندان دانشگاه آكسفورد با مطرح كردن یك ایده تعجب برانگیز اظهار داشتند كه عبور جریان الكتریسیته از مغز در حین درس های ریاضیات می تواند مهارتهای عددی را تا یك سوم افزایش دهد.
 شركت كنندگان در تحقیقات دانشگاه آكسفورد پس از عبور جریان الكتریسیته از مغزشان در محاسبات سریع تر شدند و توانایی یادگیری آنها پنج برابر بیشتر شد.

تیم تحقیقات دانشگاه آكسفورد به 51 دانشجو ریاضی آموزش داد و با عبور جریان الكتریسیته از مغز آنها، دانشمندان توانستند كه مهارتهای عددی آنها را تا یك سوم افزایش دهد، آنها همچنین به این نتیجه رسیدند كه مهارتهای محاسباتی شركت كنندگان پنج برابر سریع تر شده است.

حدود نیمی از شركت كنندگان، هنگام یادگیری یك جریان سبك از مغزشان عبور كرد، پس از پنج جلسه افرادی كه از این فرآیند استفاده كرده بودند ارقام، جدول های زمانی و محاسبات را به سرعت به خاطر می آوردند كه این سرعت و دقت درمقایسه با افرادی كه تحت قرار گیری جریان الكتریسیته از مغزشان نبودند قابل توجه بود.

این افراد همچنین تا 30 درصد بیشتر توان محاسباتی داشتند. این درحالی است كه این مهارت تا شش ماه بعد در آنها باقی ماند.

دكتر «روی كوهی كادوش» از كرسی روانشناسی آموزشی دانشگاه آكسفورد ابراز امیدواری كرد كه این روش به افرادی كه در ریاضیات مهارتی ندارد، كمك كند.

وی افزود: این تحقیق یك روش ارزان و مطمئن است كه می تواند مهارتهای ریاضی افراد را با مداخله محدود ارتقا دهد. ما در این فرآیند آن بخش از مغز را كه با ریاضیات سروكار دارد، تحریك كردیم چرا كه مهارتهای ریاضی پایین برای بسیاری از افراد یك چالش محسوب می شود.این درمان بی درد و غیر تهاجمی است.

به طور تخمین یك نفر از هر پنج نفر با مهارتهای محاسباتی ابتدایی مشكل دارد این درحالی است كه یك نفر از هر 15 نفر مبتلا به محاسبه پریشی (dyscalculia) است كه این امر موجب می شود حتی شمارش برای آنها غیر ممكن باشد.

مشخص نیست كه این تحریك الكتریكی چگونه عمل می كند اما اسكن های مغزی نشان می دهد كه این امر ذخیره اكسیژن و مواد مغذی مغز را افزایش می دهد.

نتایج این تحقیق كه در مجله بیولوژی امروز منتشر شده دربرگیرنده پنج جلسه 45 دقیقه ای ریاضی با حضور 25 نفر بوده كه برای 20 دقیقه مغزشان با یك جریان الكتریكی سبك تحریك شده است.

این گروه اظهار داشت كه این تحقیق می تواند موجب تغییر روش های جدید تدریس شده و بخش خفته مغز را كه با اعداد سروكار دارد بیدار كند.

دكتر «كادوش» با اشاره به مسائل اخلاقی این تكنیك، اظهارداشت: هدف ما كمك به افرادی است كه تواناییهای محدودی دارند البته این تكنیك می تواند به منظور ارتقای توانایی ها مورد استفاده افراد عادی یا فراتر از عادی نیز قرار بگیرد اما بحث درباره این این روش تقلب محسوب می شود یا خیر هنوز یك بخش باز است. اگر این روش در در دسترس همه قرار گیرد، ما آن را تقلب ارزیابی نمی كنیم.(مهر)

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد