مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد

بازسازی14بقعه متبرکه در استان کرمانشاه

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 11712|01:14 - 1392/02/27
نسخه چاپی
هزارماسوله:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بقاع متبرکه مامن، پناه و محل آرامشی برای مردم بوده و ما در سال جدید توانسته‌ایم بقاع 14 امامزاده را در سطح استان کرمانشاه تعمیر و بازسازی کنیم.
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنقر و کلیایی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی در محفل انس با قرآن کریم حریم آسمانی در آستان مقدس امامزاده احمد شهرستان سنقر و کلیایی اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در کنار دیگر نعمات، نعمت ولایت و محبت اهل بیت (ع) را برای ما قرار داد.

حسینی‌اراکی ادامه داد: انسانی که با قرآن انس می‌گیرد به غنایی می‌رسد که انسان بدون قرآن به آن دست نخواهد یافت و کسی که با قرآن مأنوس نیست به‌گونه‌ای مریض خواهد بود و اگر این چنین باشد قلب او همواره مریض و این بیماری هیچ‌گاه شفایی نخواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه اکثر بزرگان دین همواره با قرآن مأنوس بوده و حتی در اواخر عمر خویش به تلاوت قرآن کریم مشغول بودند، افزود: این کتاب آسمانی مملو از آموزش است و کسی که در قرآن تدبیر و پژوهش دارد، معرفت و دانش بسیار بالایی پیدا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در سال‌جاری در سطح استان تعداد 11 وقف داشته‌ایم که شهرستان سنقر سهم بالایی در میزان این وقف‌ها داشته و رویکرد اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز وقف قرآنی است.

وی خاطر نشان کرد: به‌راستی قرآن کریم کتاب زندگی و شفا است و درمان تمامی مشکلات و دردها با قرآن است و این کتاب هدایت‌گری بزرگ برای متقین می‌باشد.

وی با اشاره به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، افزود: بقاع متبرکه مأمن، پناه و محل آرامشی برای مردم بوده و ما در سال جدید توانسته‌ایم بقاع 14 امامزاده را در سطح استان کرمانشاه تعمیر و باسازی کنیم.

حسینی‌اراکی تصریح کرد: خدمت به مسافران و گردشگران مذهبی از جمله مهمترین اهداف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری است، به‌طوری‌که در ایام نوروز بالغ بر سه هزار نفر در استان کرمانشاه اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری مراسم و اجرای طرح‌ها و انجام مطلوب‌تر فعالیت‌ها، به ‌سوی این مهم برویم که همه امامزادگان و بقاع متبرکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

وی ضمن ابراز خرسندی از تربیت 250 مربی قرآنی در خانه‌های قرآن کریم، خاطر نشان کرد: وقف جاودانگی و صدقه‌ای جاری است و اگر هر فرد در جامعه قسمتی از ثروت خود را وقف کند موجب فقر‌زدایی و نوع‌دوستی در جامعه می‌شود.                                                   

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد