معاون صنایع دستی کرمانشاه:

گلیم میل ماژ کرمانشاه رونق می گیرد

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 11709|01:00 - 1392/02/27
نسخه چاپی
هزارماسوله:معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نقش میل‌ماژ در نقوش گلیم سنتی استان کرمانشاه از نقوش قدیمی و سنتی منطقه سنقرو کلیایی کرمانشاه است و در این شهرستان رونق خواهد گرفت.
 نصرت‌الله سپهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: نقش میل‌ماژ در نقوش گلیم سنتی استان کرمانشاه از نقوش قدیمی و سنتی منطقه سنقرو کلیایی کرمانشاه است که به‌صورت راه‌راه و با استفاده از انواع رنگ‌های گیاهی قرمز، سبز، نخودی و ... با پشم تولید می‌شود.

سپهر با تاکید بر اینکه این هنر در حال فراموشی است، افزود: با تلاش و تشویق تولیدکنندگان و فروشندگان عمده تولیدات خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد و با توجه به نمونه‌های تولیدشده نقش میل‌ماژ در صورت استقبال بازار از این طرح تا بیش از هزار نفر بافنده و تولیدکننده در این زمینه در آینده نزدیک خواهد داشت.

 معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: گلیم کرمانشاه مهد تمدن و هنر است و می‌دانیم که ممکن است برخی مسائل در استان ما را غمگین کند، اما هنر هنرمندان این استان برای مردم خوشایند است.

 سپهر افزود: این استان هنر دارد که هنرنمایی کند و هنرمندان این دیار رنج‌ها کشیده‌اند تا به درجه والای هنری رسیده‌اند و توفیق ملت ما از هنر خود برای آن‌ها بسیار خوشایند است.

معاون صنایع‌دستی گفت: این موضوع علاوه بر حفظ هویت‌های فرهنگی‌هنری اصیل استان کرمانشاه در اشتغال خانگی و بهبود اقتصاد خانوارهای کم‌درآمد و رشد روحیه کار و فعالیت در بین خانواده‌ها و نسل جدید تاثیر بسزایی دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد