دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه کرمانشاه:

ورزش های سه گانه و افزایش گردش خون

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 11707|00:50 - 1392/02/27
نسخه چاپی
هزارماسوله: دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان کرمانشاه گفت: ورزش‌های سه‌گانه، ورزشی سه‌بعدی متشکل از شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی است که ورزشی جالب و متنوع بوده و منجر به افزایش گردش خون می‌شود.
 بختیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: ورزش‌های سه‌گانه، ورزشی سه‌بعدی متشکل از شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی است که ورزشی جالب و متنوع بوده و ضامن سلامتی و تندرستی فرد است.

امینی با تاکید براینکه ورزش‌های سه‌گانه موجب سازندگی سلول‌ها و نیز فعال شدن و افزایش گردش خون در بدن می‌شود، افزود: استخر آزادی تنها مکان اختصاص یافته برای این ورزش است و در ابتدا بدون هیچ وسیله فنی این ورزش را در استان آغاز کردیم.

رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان کرمانشاه در خصوص تعریفی از این ورزش گفت: در رشته جوانان در ورزش‌های سه‌گانه، مسافت شنای آن 750متر در رفت‌و برگشت است که به محض تمام‌شدن ورزشکار باید به طی کردن مسافت توسط دوچرخه در 10 کیلومتر بپردازد و سپس به طول 5 کیلومتر دویدن را آغاز کند و هر کس بتواند این سه ورزش را در زمان کم‌تری انجام دهد موفق‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این هیئت در سال 86 به ریاست حسین رحیمی در استان کرمانشاه تشکیل شده است، اظهار داشت: در زمان تاسیس این هیئت به همت مسئولان مربوطه، 15 دستگاه دوچرخه حرفه‌ای خریداری شد و در اختیار نونهالان و نوجوانان استان گذاشته شد.

امینی با تاکید براینکه هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان کرمانشاه به صورت متمادی جزو سه هیئت برتر، اول تا سوم کشوری از جنبه ارزش‌یابی و قهرمانی شده است، ادامه داد: در حال حاضر، تعدادی از ورزشکاران ما در عضویت تیم‌ملی هستند و بانوان کرمانشاهی از نقشی فعال در این رشته برخوردارند.

به گفته امینی، ساسان مالمیر و آرش کلاهداری از جمله ورزشکاران و مدال‌آوران استان در بخش ورزش‌های سه‌گانه هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد