رهبر معظم انقلاب: فتنه ۸۸ بخاطر تخلف از قانون بود / همه تابع قانون باشند

رهبر معظم انقلاب: همه تابع قانون باشند

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 11423|13:52 - 1392/02/26
نسخه چاپی
هزارماسوله:رهبر معظم انقلاب اسلامي در فاصله سی روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، برای سومین‌بار از ابتدای سال ۹۲، خسارات فتنه ۸۸ را ناشی از "بی‌توجهی به قانون" اعلام كردند.
 به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از khamenei.ir حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهر معظم انقلاب روز گذشته(چهارشنبه) در فاصله سی روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، برای سومین‌بار از ابتدای سال ۹۲، خسارات فتنه ۸۸ را ناشی از بی‌توجهی به قانون اعلام كردند.

ایشان هفته گذشته نیز در دیدار با دست‌اندركاران انتخابات، راه اساسى پیش نیامدن مشكلات انتخاباتى -نظیر آنچه در سال ۸۸ رخ داد- را التزام همه به قانون دانسته بودند و در دیدار اول سال در حرم امام رضا علیه‌السلام، عدم تمكین از قانون را علت حوادث سال ۸۸ خواندند.


رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار جمعی از مردم فرمودند:

«شوراى محترم نگهبان طبق وظائف قانونى خود، آن كسانى را كه صلاحيت دارند، به مردم معرفى خواهد كرد. همه هم بايد تابع قانون باشند. آنجائى اشكال پيش مى‌آيد كه تخلف از قانون انجام ميگيرد.
سال 88 اشكالاتى كه وارد شد، خسارتى كه به كشور وارد كردند و نگذاشتند كشور و ملت طعم آراء چهل ميليونى را درست بچشد، به خاطر تخلف از قانون بود. يك عده‌اى يا براى خاطر اغراض نفسانى، يا هدفهاى خلاف سياسى، يا هرچه - حالا در آن زمينه نميخواهيم قضاوتى بكنيم - از قانون تخلف كردند، خطا كردند، از راه غير قانونى وارد شدند؛ هم به خودشان صدمه زدند، هم به ملت صدمه زدند، هم به كشور صدمه زدند.

راه درست، راه قانون است. همه تابع قانون باشند، همه تسليم قانون باشند. گاهى ممكن است يك قانون، صددرصد درست هم نباشد، اما از بى‌قانونى بهتر است. گاهى ممكن است در يك بخشى، يك خطائى هم از مجرى قانون سر بزند كه من و شما بفهميم او در اجراى قانون اين خطا را كرده است؛ اما اگر نتوانيم آن را از طريق قانونى اصلاح كنيم، تحمل آن بهتر است از اين‌كه باز بى‌قانونى كنيم.»

رهبرانقلاب از سال ۸۸ تا كنون بارها درمورد تجربیات كشور از فتنه ۸۸ صحبت كرده‌اند كه گزیده‌ای از این بیانات را از اینجا می‌توانید مشاهده كنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد