آغاز مذاكرات جلیلی و اشتون

کد خبر: 11340|08:21 - 1392/02/26
نسخه چاپی
آغاز مذاكرات جلیلی و اشتون
هزارماسوله:مذاكرات سعید جلیلی، مذاكره‌كننده ارشد ایران با كاترین اشتون، نماینده گروه 1+5 كه در چارچوب ضیافت شامی به میزبانی ایران در محل كنسولگری كشورمان در استانبول آغاز شد.
 دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان صبح روز چهارشنبه 25 اردیبهشت برای دیداری دو جانبه با رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه 1+5 در راس هیاتی وارد استانبول شد.

در این سفر علی باقری، عضو تیم مذاكره كننده ایران و معاون جلیلی، وی را همراهی می كند.

ملاقات دوجانبه اشتون و جلیلی در ادامه مذاكرات ایران و 1+5 در آلماتی 2 كه 16 و 17 فروردین برای دومین بار در آلماتی قزاقستان برگزار شد، انجام می شود.

قرار بود كاترین اشتون پس از مذاكرات آلماتی 2 ظرف چند روز با وزیران خارجه گروه 1+5 مشورت كرده و پاسخ لازم درباره پیشنهاد ایران را به طرف مقابل ارائه كند. اما با گذشت حدود یك ماه از مذاكرات، ایران هنوز پاسخی به پیشنهادهایش دریافت نكرده است.

ایران انتظار دارد این پاسخ را در نشست دو جانبه كه در استانبول برگزار می شود، دریافت كند.

از سویی كشورهای 1+5 تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری در ایران كه در یك ماه آینده برگزار می شود، سعی دارند در مذاكرات بعدی با ایران تاخیر بیندازند، در حالی است كه ایران همواره بر انجام مذاكرات بدون تاخیر اعلام آمادگی كرده است.

جلیلی در بدو ورود به استانبول در جمع خبرنگاران گفت كه ما پیشنهادهای متوازنی در آلماتی 2 دادیم و 1+5 برای پاسخ به پیشنهاد ما فرصت چهار روزه خواستند، اما این فرصت طولانی شده است. (ایسنا)

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد